Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Het Coronavirus



Bericht door hermanusb »

Jelle schreef:
ma 16 mei 2022, 10:46
Volgens het nieuws verwachten ze een golf van allerlei varianten. :bang:
Niet meer druk om maken.

De eerste paar varianten waren heftig.
Alles wat erna kwam is minder heftig, mensen worden er ziek van maar belanden niet of bijna niet meer in het ziekenhuis.
Heb plezier in het leven en ga leuke dingen doen,

Je hebt lang genoeg moeten werken, nu is het tijd om met de camper mooie plekjes te bezoeken.
Als je lang op de goedkopere plekjes blijft staan heb je amper brandstofkosten,
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

Jan en Simonne schreef:
ma 16 mei 2022, 13:11
Wat ik nog vreemder vindt, is dat de WHO heel stilletjes bezig is om volledig zeggenschap te krijgen over de aanpak van pandemieën.
Hebben die dan beslissingsrecht? Evenveel zoals de VN bij de oorlog nu zeker ... :wink:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

VN is steeds meer Chinees.
En de financiële input van de Chinezen in de WHO wordt blijkbaar ook steeds groter.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Daarom vertrouw ik dit ook voor geen meter.Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Daarom vertrouw ik dit dan ook voor geen meter.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Economie en handel zijn niet of nauwelijks een bindende en stabiliserende factor meer.
Het grote verhaal in de wereld draait nu om …..macht.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

zorgen dat je met zo min mogelijk tevreden bent, heeft men de minste grip op je, en ik maak me alleen druk om dingen, als ik zeker weet dat me druk maken helpt, helpt het druk maken niet?, dan hoef ik dat ook niet te doen.
maar ik maak me nog vaak genoeg TE druk :-B
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dancing Wind
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 18 nov 2018, 22:05
Locatie: Zwolle, Stadshagen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dancing Wind »

Jan en Simonne schreef:
ma 16 mei 2022, 13:11
Wat ik nog vreemder vindt, is dat de WHO heel stilletjes bezig is om volledig zeggenschap te krijgen over de aanpak van pandemieën.
In elk van de lidstaten gaan zij dan beslissen hoeveel vaccins ze krijgen, of ze in een lockdown moeten etc.
De lidstaten krijgen dan 48 uur om te zeggen dat ze er tegen zijn, anders gaat de maatregel in.
Ik kan er niet echt iets over boven water krijgen, maar eind van deze maand zou de vergadering zijn waar dat geregeld wordt.
Dit is niet stilletjes gebeurt, daar is zeker al een half jaar sprake van en zijn diverse berichten over geweest.
Er zijn ook al diverse petities opgestart om er tegen in te gaan met bezwaar.
Je kunt je afvragen waarom zulke belangrijke zaken niet op de MSM bekend worden gemaakt (maar mss heb ik dat gemist).
Evenals de digitale EU-pas, die vanaf 1 juli wordt ingevoerd. Dat laatste staat gewoon op de EU-site (in het Nederlands) met uitleg wat daar allemaal aan gekoppeld gaat worden, al moet je wel goed zoeken.

Betreft de WHO:
Op 22-28 mei zullen 194 landen in Genève, Zwitserland, hun soevereiniteit overdragen aan een ongekozen wereldwijd orgaan onder het mom van bescherming van het publiek tegen toekomstige pandemieën.

In werkelijkheid zal deze actie de individuele soevereiniteit en nationale vrijheden op het gebied van gezondheid, zoals gewaarborgd door grondwetten, wetten en handvesten van rechten van alle deelnemende landen, terzijde schuiven.

Onder het mom van arbitraire noodmaatregelen op het gebied van de volksgezondheid wordt gepoogd een wereldwijde controle veilig te stellen.

==

Wat betreft Nederland: Er zijn in de 2e-kamer al vragen over gesteld.
Het laatste bericht hierover van 22 mei is, dat Kuipers aangeeft dat hij vandaag *niet* getekend heeft bij WHO, maar dat dit in 2023 gaat gebeuren.

Een aantal landen hebben bekend gemaakt dit verdrag niet te ondertekenen c.q. niet aan mee willen werken.

Actie hieronder van min van gezondheid USA:

Het Ministerie van Volksgezondheid in Amerika heeft op deze actie geanticipeerd door op 10 mei 2022 een brief te versturen en te publiceren aan directeur-generaal Tedros van de WHO, en aan vele van de belangrijkste VS-afgevaardigden die bij de actie betrokken zouden zijn.

In de brief wordt de instemming van de leden en partners van het Ministerie van Volksgezondheid ontkend en wordt de actie onwettig verklaard. En elke daaruit voortvloeiende actie die inbreuk maakt op het privé-domein van het ministerie van Volksgezondheid of zijn partners is nu de persoonlijke verantwoordelijkheid van alle deelnemers die de IGR ratificeren tijdens de 75e jaarlijkse Wereldgezondheidsvergadering.

Het Ministerie van Volksgezondheid heeft voor altijd de ruimte veilig gesteld voor elk lid en partner in de toekomst om elke persoon en entiteit persoonlijk aansprakelijk te stellen die verantwoordelijk is voor deze schending van persoonlijke soevereiniteit en privacy door de bezoedeling van hun openbare ambtseed bij het uitvoeren van de WHO poging om fundamentele en onvervreemdbare vrijheden op het gebied van gezondheid te ondermijnen.

link naar brief:
https://drive.google.com/file/d/1GQBA-B ... LLJvM/view
Pura Vida !

Edwin & Marian
Jesse

Knaus Sky Ti 700 Meg, 180 pk, verzwaard chassis
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Zie nou niet iets in het verslag over de aanpassingen van de IHR dat erg verontrustend is?

https://apps.who.int/gb/ebwha/pdf_files ... _17-en.pdf

Of in de verste verte ook maar lijkt op overname van soevereiniteit.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

@ Dancing Wind
Paranoia strikes deep,
into your heart it'll creep,
It starts when your always afraid,
etc

Na anti abortus, pro Poetin, anti zonnebrandcreme, WEF desinformatie , beschuldigde de laag bij de grondse marmot van Meieren ongefundeerd mensen van corruptie vandaag in het parlement. Ze maken een hoop lawijt edoch zijn met weinigen.

Desinformatie wordt gelukkig bestreden door de zgn MSM.
Fouten die gemaakt zijn tijdens de Corona periode , en dat zijn er nogal wat, worden gelukkig door het welwillende deel van het parlement aan de kaak gesteld.
En de wind danst niet, die waait altijd uit een bepaalde richting, uit welke is wel duidelijk.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op vr 03 nov 2023, 3:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Vandaar etc. Prachtige muziek, en zo toepasselijk👍
Buffelo Springfield, we geloofden in 1967 in verandering, waren ook tegen de elite.
Maar waren wars van desinformatie en fascisme.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Omdat het westen is begonnen met sancties, is Rusland genoodzaakt om de zwarte zee af te sluiten.
En intussen is in eigen land een bandiet (Jos van Rey) weer verkozen in de gemeente raad en wordt doodleuk weer wethouder.
We hoeven dus helemaal niet zo ver weg om te zien hoe leugen en bedriegen en mensen geld toestoppen, ook in eigen land werkt.
Al met al voldoende voedings bodem voor mensen die overal wat achter zoeken.
Het valt mij op dat bepaalde mensen wel heel hard achter deze figuren aan lopen.
De argumenten zijn vaak het zelfde, hij zegt waar het op staat en dat soort uitspraken.

Theo
Laatst gewijzigd door PE1OPQ Theo op vr 27 mei 2022, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Beroepsreiziger

Re: Het Coronavirus



Bericht door Beroepsreiziger »

Geen radio en tv meer nemen/luisteren, en geen krantje meer lezen op internet.
Ja ik weet het, dan krijg je al het ''NIEUWS' op de wereld niet meer mee.

Over geld toestoppen, schreef ik zojuist in een ander topic. (Ouders die hun (klein)kinderen geld toestoppen.)
Daarvoor hoef het niet over politiek tegaan.

s'Morgens wakker worden, bakkie koffie, en maar eens kijken wat de dag brengt.
Misschien gebeurd er wat in de straat?
Je leven word er heel wat rustiger door.
Inplaats van je druk maken over wereld politiek. Of dingen waar je toch geen invloed op heb.
Beroepsreiziger

Re: Het Coronavirus



Bericht door Beroepsreiziger »

Ik bedoel daar mee tezeggen. Als je ergens op een camping staat, in weet ik veel welk land.
Maak je je eigen dan ook zo druk of de politiek in dat dorp/stad wel zo eerlijk is?
Of hoe het in dat land met de landelijke politiek gaat?

Stel je woon ergens in Zuid NL. En er is een aardbeving in Groningen. (Sorry Groningers.)
Zou het je aan je reet roesten? Heb je er enige oplossing voor?
Of dat Afrika verhongert?
Of Rusland Oeraine binnen viel?
Of dat India gebukt gaat onder een hittegolf?
Of Australie in brand staat?
Of dat de Polen smelten?

Je ben op vakantie........
Maak van vakantie eens de rest van je leven.

Ik wist het niet, maar het kwam verleden week op de radio voorbij. Maar 9% van de wereldbevolking is blank. (Zeg verder niks, maar wij leven in het blanke gedeelde, en zijn toevallig rijk.)
50% van de wereldbevolking leeft onder de armoedegrens.

''Wij'' maken ons druk over stijgende prijzen, terwijl er heel veel mensen der eigen druk maken of ze wel drinkwater hebben.
Plaats reactie