Telenet One casten?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
kede
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 16:27
Locatie: Meerle -Be

Telenet One casten?



Bericht door kede »

Beste,
Heb ik een pakket van telenet, tv internet en 2 mobiele nummers en een datakaart, zou ik onbeperkt data hebben in België, en 2x 40GB in het buitenland.
Nu heb ik dus op aanraden van medeforum gebruikers hier de datakaart in een oude gsm gedaan, ontvangt 4G en maakt er een wifi hotspot van, prima hotspot werkt goed.
Nu het volgende, heb de telenet tv app er op staan die bij mijn formule hoort en ga casten naar mijn tv in de camper, niet dus.
Contact met telenet opgenomen, nee meneer U mag en kan niet casten vanuit de app naar een tv bij deze formule, dat is geblokkeerd, bedankt telenet.
Dus doorgevraagd en met een hdmi kabel vanuit de laptop mag en gaat het wel, een stuk omslachtiger natuurlijk en met hetzelfde dataverbruik, mijn vraag: zou ik dat casten op een of andere manier wel kunnen doen?
Met vriendelijke groet,
kede
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: telenet one casten



Bericht door Zonneke »

De app op een device installeren waardoor je niet streamt van een smartphone ?
Zijn diverse mogelijkheden voor.
kede
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 16:27
Locatie: Meerle -Be

Re: telenet one casten



Bericht door kede »

Beste Zonneke,
Ik snap het niet zo, zou U dit uit willen leggen aub?
Met vriendelijke groet,
kede
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: telenet one casten



Bericht door Zonneke »

Er zijn Hdmi-sticks die je in de poort van je Tv plaatst. Hierop draait dan Android zoals op een smartphone en kan je de app van Telenet installeren.
Telenet is Yeloplay zeker of is dat intussen weer iets anders?
De stick maakt dan verbinding met je hotspot van je smartphone. Je streamt dan niet vanaf je foon, wel via de stick.
Een chromecast kan ook maar dan moet je wel de Google TV hebben, is er eentje met een afstandsbediening en de duurste. :-B
Heb je een smartTV kan het ook zijn dat je de app in de playstore vindt.
Een andere stick die hier veel wordt aanbevolen is de Xiaomi Tv stick.
Laatst gewijzigd door Zonneke op zo 15 mei 2022, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirk Dreamer
Berichten: 257
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Re: telenet one casten



Bericht door Dirk Dreamer »

Een apple tv of een zo’n stick of nog iets anders. Dat plug je in de tv en op dat toestel zelf kan je apps installeren. Je duwt op play en het speelt ineens op de tv zonder dat je het moet doorschakelen.

https://www.coolblue.be/nl/product/9007 ... gJymvD_BwE

https://www.coolblue.be/nl/product/8821 ... 32-gb.html

(Links als voorbeeld , heb geen aandelen van coolblue)

Op m’n apple tv kan ik alvast een app van telenet downloaden , maar heb hem er weer af gedaan omdat ik niet het juiste pakket heb om die app te gebruiken. Het is yelo tv bij ons , en die staat er niet tussen. Heb het dus ook niet kunnen testen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
kede
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 16:27
Locatie: Meerle -Be

Re: Telenet One casten?



Bericht door kede »

Beste Zonneke,
Dat lijkt mij wel wat, zou de oplossing zijn, kan ik met de afstandsbediening van de Xiaomi stick dan door die tv app gaan misschien?

De laatste formule bij telenet is Telenet One, dit is met een tv box en alles wat je opneemt kan je dan downloaden van hun server, werkt wel mooi.
Grootste nadeel is dus dat casten, je zou in België dan onbeperkte data hebben volgens de advertentie, klopt dus niet want als je aan 40 GB per per gsm zit, bij ons dus 80 GB in een pot, kom je op 512 Kbit/s, vond dit wel wat misleidend eigenlijk.
In het buitenland heb je volgens aangegeven op reclame wel 2x 40GB dus 80 voor 2 gsm's

Beste Dirk Dreamer,
dank voor de snelkoppelingen weet ik gelijk waar het over gaat.

Allen badankt, we gaan het bekijken.
Met vriendelijke groet,
kede
Dirk Dreamer
Berichten: 257
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Telenet One casten?



Bericht door Dirk Dreamer »

Laat dat ‘beetje’ voor misleidend maar gerust weg. Zeker omdat er een asterisk staat naast onbeperkt , en je echt in de kleine lettertjes van de algemene boorwaarden moet gaan graven om te weten wat het nu juist is.

Wat ook belangrijk is om te weten als in de EU uw halve onbeperkte ‘data-pot’ op , niet alleen de snelheid lager is …. Maar je de extra ook moet bijbetalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
kede
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 16:27
Locatie: Meerle -Be

Re: Telenet One casten?



Bericht door kede »

Beste Dirk Dreamer,

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/one/

Ik heb het nog even opgezocht, hier staat wel dat we met 2 mobiele nummers 2x40= 80GB hebben in de EU, alee dat hoop ik toch, met die kromme regeltjes die overal staan bij een formule van Telenet.
Met vriendelijke groet,
kede
Dirk Dreamer
Berichten: 257
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Re: Telenet One casten?



Bericht door Dirk Dreamer »

Die pagina is aangepast. Nu staat er al iets bij over in de rest van de EU….tot voor kort stond er enkel de asterisk.

Toch al iets duidelijker nu.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Telenet One casten?



Bericht door Sempai »

512 kb/s is ruim voldoende om tv te kunnen kijken.
Mijn ervaring met ORANGE Unlimeted in het buitenland : Was toen 30 GB (2021) en nadien op 512 kb/s zonder meerprijs :D

Let op!! Bij telenet one betaal je buiten bundel aan 512 kb/s !! :bang:

4.2. Mobiel surfen in de rest van de EU-zone: het inbegrepen gezamenlijke mobiele internetvolume per maand is beperkt tot 40 GB voor 1 mobiel nummer, 80 GB voor 2 mobiele nummers, 120 GB voor 3 mobiele nummers, 160 GB voor 4 mobiele nummers en 200 GB voor 5 mobiele nummers; boven het inbegrepen mobiele internetvolume kan verder gesurft worden aan normale snelheid aan 0,0030 euro (incl. btw) per MB. Voor meer info, zie www.telenet.be/internetgebruik. :thumbdown:
Groeten,

Sempai
kede
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 16:27
Locatie: Meerle -Be

Re: Telenet One casten?



Bericht door kede »

Beste Sempai,
Nu is het zo als je aangeeft, 40GB per nummer om dat als zonder limiet te benoemen, ik had nog contact via WhatsApp met telenet en men had het erover dat er binnenkort 300GB per nummer moet gegeven worden om het als zonder limiet te benoemen.
Ben benieuwd mijnheer Telenet.
Met vriendelijke groet,
kede
sloopkogel
Berichten: 66
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:36

Re: Telenet One casten?



Bericht door sloopkogel »

Heel raar
ik heb hetzelfde abbo en cast wel vanop mijn mobiel naar tv via een chromecast.
Ik kan alle opgenomen series en films zien en afspelen op tv..hier thuis maar ook op verplaatsing...
Ik open" telenet TV" via de chrome browser...ik log in met mijn accounten en cast alles naar mijn tv. zonder hdmi kabel of andere verbinding..alleen wel een "chromecast"
Zelfs terugkijk tv werkt zo prima.

grts
Plaats reactie