Hulp bij instellen Victron MPPT en BMV

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Hulp bij instellen Victron MPPT en BMV



Bericht door FordtransitMK1 »

Goede dag, ik weet niet of iemand mijn project heeft gevolgd maar ik ben klaar met het aansluiten van mijn elektrisch systeem.

Ik heb 2x 175watt zonnepanelen , 2x 140a huishoudaccu geschakeld, een Mppt 100-30 een Victron omvormer 12-500-20 Battery Protect, een een BMV 700 met Dongel.

Alles is aan gesloten volgens het schema van internet van Wander rebbel. en het werkt. :bow:
Nou ben ik geen elektricien, het is al knap dat ik het werkend heb zonder te vonken :-B

Ik heb de volgende vraag hoe kan ik nu een nul meting doen? ik weet dat de accu's dan 100 vol moeten zijn. moet ik de start accu ook los maken en moet dan alleen de plus eraf of alleen de min van de shunt en of alleen de verbruikers maar dan ook de Mppt en de omvormer Kort om hoe werkt dit precies.

Misschien is er iemand in de buurt van Breda die mij één en ander uit kan leggen en mij op weg kan helpen, zodat ik zeker weet dat het klopt allemaal, en ik zo meteen geen lekstroom of andere onwenselijke dingen in mij projectje heb zitten.

Al vast bedankt ik hoor graag van je

groeten
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Hulp bij instellen Victron mppt en BMV



Bericht door FordtransitMK1 »

nog een keer de vraag
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
myway
Berichten: 15518
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Hulp bij instellen Victron mppt en BMV



Bericht door myway »

Bedoel je een nulstroomkalibratie?
Dit is meestal niet noodzakelijk maar als je het wil doen moet je er voor zorgen dat de laadregelaar van de zonnepanelen buitenwerking is.
Dan de min naar de installatie loskoppelen en de kalibratie uitvoeren.
Staat overigens gewoon in de handleiding
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Hulp bij instellen Victron MPPT en BMV



Bericht door FordtransitMK1 »

hartelijk dank voor de uitleg , ja die handleidingen daar raak ik altijd in verdwaald :-B veel te veel bladzijden is voor mij bijna niet te doen. ik heb hem wel gelezen .
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Hulp bij instellen Victron MPPT en BMV



Bericht door FordtransitMK1 »

hartelijk dank voor de uitleg , ja die handleidingen daar raak ik altijd in verdwaald :-B veel te veel bladzijden is voor mij bijna niet te doen. ik heb hem wel gelezen .
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
Plaats reactie