naar geel kenteken

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
teo zelf
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 07 jan 2005, 20:27
Locatie: gelderland



Bericht door teo zelf »

Een bedrijfswagen met enkele cabine of een bedrijfswagen met dubbele cabine zijn beide niet BPM plichtig.
Als je een dubbele cabine hebt mag je deze gewoon verwijderen (je mag dan alleen geen mensen meer achterin vervoeren).

Als je ombouwd naar personenauto of naar camper dan wordt je BPM plichtig.
Rij je dus met een grijskenteken rond als personenauto(banken erin) of als camper dan ben je in overtreding want de BPM is niet betaald.
En natuurlijk is iedereen die gepakt wordt net opweg naar de douane om die tegaan voldoen.
h.rempe
Berichten: 10
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 19:03
Locatie: krommenie



Bericht door h.rempe »

Ik ben blij met alle op en aanmerkingen,zo heb ik mijn water jerrycan in het aanrechtkastje al leeg en de gas tank verwijderd maar ook het zonnescherm dus de haken zitten nog op de auto mag dat, denk je. En wat zal ik doen met, de boven kastjes en de woon accu(maar dan doet de kraan en verlichting het niet meer). En mag m`n tafel los blijven staan met de poten onder de bank? nou nou !
Wat betreft de losse inrichting heb ik gehoord dat dat ook niet mag.Al neigt het maar naar gebruik als camper en niet als bedrijfs wagen dan zou je strafbaar zijn.

http://www.abgcampertechniek.nl/faq2.ht ... ampeerauto?

m.vr. gr. Herman
h.rempe
Berichten: 10
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 19:03
Locatie: krommenie



Bericht door h.rempe »

teo zelf
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 07 jan 2005, 20:27
Locatie: gelderland



Bericht door teo zelf »

h.rempe schreef:Ik ben blij met alle op en aanmerkingen,zo heb ik mijn water jerrycan in het aanrechtkastje al leeg en de gas tank verwijderd maar ook het zonnescherm dus de haken zitten nog op de auto mag dat, denk je. En wat zal ik doen met, de boven kastjes en de woon accu(maar dan doet de kraan en verlichting het niet meer). En mag m`n tafel los blijven staan met de poten onder de bank? nou nou !
Wat betreft de losse inrichting heb ik gehoord dat dat ook niet mag.Al neigt het maar naar gebruik als camper en niet als bedrijfs wagen dan zou je strafbaar zijn.

http://www.abgcampertechniek.nl/faq2.ht ... ampeerauto?

m.vr. gr. Herman
Haken kunnen gewoonblijven zitten.
Bovenkastjes zouden eruit mogen als er beneden nog maar kastjes overblijven.
Verlichting en de kraan worden niet getest dus de huishoud accu kan eruit.

Met losse inrichting wordt verstaan dat je hem vervoerd als zijnde lading.
Dit betekend niet dat de hele inrichting op zijn plaats hangt met vleugelmoeren of een rail of klik systeem.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen



Bericht door 't Busje »

Er is een bedrijf dat adverteert met wat zij deelinbouw noemen. Op hun website staat: "XXX heeft de mogelijkheid tot deelinbouw en gefaseerde inbouw. Dit bespaart bij een nieuwe camper tot wel € 3.500,- aan BPM."
Het moet dus mogelijk zijn om de ombouw in etappes te doen met losstaande kastjes of iets dergelijks.

Evert

PS Dit is niet het bedrijf waar onze Pregio is omgebouwd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Ja dat is niet zo moeilijk te verzinnen. Eerst het allernoodzakelijkste om te voldoen aan de eisen. Daarna, dus na keuring, de rest erin volgens de wensen van de klant. Maar helemaal waterdicht is het niet. Bij keuring maakt men een tekening van de inrichting. Juist omdat er mensen zijn die na de keuring nog de nodige kilo's hout erbij timmeren. Geen idee of en hoe men dit naderhand nog wil controleren. Maar men zou het wel kunnen dus.
Afbeelding
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen



Bericht door 't Busje »

Ik verwacht dat er bij die deelinbouw pas gekeurd wordt op het moment dat alles klaar is. Als je een gedeeltelijke inbouw laat keuren, voldoe je niet aan de eisen, maar moet je mogelijk toch BPM betalen en krijg je geen kwarttarief.
Bij de keuring van onze Pregio werd heel globaal gekeken of alles er was dat er moest zijn en is er niets op tekening gezet. Ik zou er nu nog van alles bij kunnen zetten. Daar is alleen geen plaats meer voor :wink: .

Evert
teo zelf
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 07 jan 2005, 20:27
Locatie: gelderland



Bericht door teo zelf »

Vroeger werden er tekeningen gemaakt.
Tegenwoordig niet meer.
Als je dingen wil wijzigen dan kan dat,als je maar aan de eisen blijft voldoen.
En daar controleerd de douane op onderweg.
h.rempe
Berichten: 10
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 19:03
Locatie: krommenie



Bericht door h.rempe »

Krijg ik net te horen dat je met een weegbrief naar de keuring moet.Is dat zo of wordt hij door de rdw bij keuring gewogen.
herman
teo zelf
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 07 jan 2005, 20:27
Locatie: gelderland



Bericht door teo zelf »

De RDW weegt hem!
Let op, er moet een halve tank brandstof inzitten.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Rdw weegt zelf.

Tejo je typt nog steeds sneller dan ik :wink:
Afbeelding
h.rempe
Berichten: 10
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 19:03
Locatie: krommenie



Bericht door h.rempe »

Ik heb 220 volt naar binnen gebracht via een blauwe eurostekker,zijn hier ook eisen of regels voor ivm de keuring?

Herman Rempe.
teo zelf
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 07 jan 2005, 20:27
Locatie: gelderland



Bericht door teo zelf »

h.rempe schreef:Ik heb 220 volt naar binnen gebracht via een blauwe eurostekker,zijn hier ook eisen of regels voor ivm de keuring?

Herman Rempe.
Nee, nogmaals de RDW kijkt tijdens de "keuring" alleen naar de inrichting.
Dus de fiscale matan,zitplaatsen,bed,tafel,aanrecht,kastruimte en het gewicht van het geheel.
Gas en electra wordt dus niet gekeurd,hier ben je zelf verantwoordelijk voor.

Dit wordt gekeurd niks meer ,niks minder!
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8389048
h.rempe
Berichten: 10
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 19:03
Locatie: krommenie



Bericht door h.rempe »

Bedankt,
Plaats reactie