Als je de testrapporten van een gordelbok gezien hebt weet je dat ze specifiek op het chassis van de genoemde autos worden getest. Dit wordt compleet met fotos en pagina lange verklaringen aangeduid. Dit geld naar mijn inziens voor de combinatie van de auto en gordelbok, NIET voor het stuk staal van de gordelbok zelf. Maar goed, meningen genoegannoh schreef: ↑zo 31 okt 2021, 15:40Nagenoeg wekelijks heb ik contact met de RDW o.a. over dit soort zaken. Niks informatie via via maar gewoon de praktijd. Voor de RDW is niet van belang of een leverancier garant staat zoals hier gesuggereerd wordt. De RDW wil weten of een gordelbok op zich voldoende sterk is en of deze voldoende sterk aan auto bevestigd is. Daarvoor is een fysieke test, en niet een berekening, nodig om dat aan te tonen. De krachten waarmee getest worden worden vermeld in de Europese regelgeving hierover.we gaan zien of de RDW deze ruimte ook laat
De RDW hierover bellen is vragen naar de bekende weg.
Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Dag Bolle,
Het is alweer een tijdje terug dat je voor het laatst een update plaatste. Hoe ver ben je?
groet
Het is alweer een tijdje terug dat je voor het laatst een update plaatste. Hoe ver ben je?
groet
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Hij staat bij de spuiter, wat schade bij werken.
Morgen kan ik hem gaan halen.
Verder wat kleine dingen, is het tussenschot er uit en ligt het ijzer voor de bedconstructie klaar.
Het is even wachten op langere avonden en betere temperaturen. Hij staat wel droog, maar onder een open schuur ..
Morgen kan ik hem gaan halen.
Verder wat kleine dingen, is het tussenschot er uit en ligt het ijzer voor de bedconstructie klaar.
Het is even wachten op langere avonden en betere temperaturen. Hij staat wel droog, maar onder een open schuur ..
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Eerste klusjes ..
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Nieuwe deuren en sluitwerk, en wat plaatwerk/spuitwerk (was een Franse bus ..).
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Een goed fundament is de basis
Mbt de electra. Ik zie dat je meerdere led controllers in gebruik wil nemen. Misschien is het het waard om even te kijken of deze controllers boven de 12v mogen hebben zonder strips door te branden. Bij twijfel is een 12v stabilisator ertussen een kleine investering en voorkomt lastiger te repareren schades aan je verlichting.
Mbt de electra. Ik zie dat je meerdere led controllers in gebruik wil nemen. Misschien is het het waard om even te kijken of deze controllers boven de 12v mogen hebben zonder strips door te branden. Bij twijfel is een 12v stabilisator ertussen een kleine investering en voorkomt lastiger te repareren schades aan je verlichting.
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Zeker, de basis moet degelijk zijn.
Het zijn 12/24v controllers en 12/24v strips.
Het zijn 12/24v controllers en 12/24v strips.
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Sketchup is leuk, maar toch even ingetekend. Wat is normaal qua doorgang? Breedte is 55 tussen wasbak en kookplaat en 40 diagonaal.
Kort het bankje toch wat in, en dan geen L-etje maar een losse 'hocker' met porta potti er in.
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Ziet er goed uit!
Hoe heb je de bedframes aan de stijlen gemonteerd? Heb je nog een rubberen ring ertussen om een koudebrug te voorkomen?
Wordt alles vast gemonteerd of wordt het bovenste frame nog opklapbaar of hefbaar, zodat je het onderste bed als zitplek kan gebruiken?
Hoe heb je de bedframes aan de stijlen gemonteerd? Heb je nog een rubberen ring ertussen om een koudebrug te voorkomen?
Wordt alles vast gemonteerd of wordt het bovenste frame nog opklapbaar of hefbaar, zodat je het onderste bed als zitplek kan gebruiken?
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Tja koudebrug, ik weet niet of dat z'n vaart loopt. Het zit aan elke kant op 3 plekken vast op de 'ribben'. Het geheel zal natuurlijk nog geïsoleerd worden. Het moet er i.i.g. uit om gespoten te worden.
Het blijft vast, bovenste bed wel wat smaller gemaakt. Zodat vooraan nog een gezellig plekje ontstaat.
Het blijft vast, bovenste bed wel wat smaller gemaakt. Zodat vooraan nog een gezellig plekje ontstaat.
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
P.s. iets van een koudebrug ga je altijd hebben in een bus, al is het door de montage met bouten. Goede verwarming, isolatie en ventileren lijkt me het belangrijkste.
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Ik heb dit als eens eerder geschreven, maar let op het bewegen/torderen van de auto. Dit gaat verder dan je in eerste instantie denkt. Zet de bus eens goed vlak en span dan wat touwtjes kris kras door de laadruimte. Vervolgens rijd je de bus met 1 wiel op de stoep, aan de touwtjes zal je zien dat er rare krachten op je bedbevestigingen kunnen komen. Om deze reden heb ik in onze iveco het bedframe op pootjes op de vloer gemonteerd en zit het met bewegingsruimte van de wanden opgesteld.
Walter
Walter