Petitie AOW

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Petitie AOW



Bericht door Bob Diesel »

En dan allemaal je te ontvangen AOW , doorgeven een het goede doel
Dus toch maar zorgen dat die koppeling in stand blijft
Is beter voor het goede doel :shh: :mrgreen:

En voor de mensen die de AOW wel nodig hebben


Btw
30.500 + Hantekeningen
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op za 29 jan 2022, 9:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Petitie AOW



Bericht door Will »

Peter+Anie schreef:
Mooi dat je je huis vrij hebt,maar met alleen een huis kun je geen krop sla kopen.
Het scheelt in ieder geval 1000 euro huur die je niet hoef te betalen dat zijn toch 1000 kroppen sla.
En inderdaad de kinderen kijken reikhalzend uit naar de erfenis zoals wij reikhalzend uitkeken van onze erfenis van mijn ouders daar rijden we nu een mooie camper van. Ik let wel extra op dat de roetjes nog vast zitten op de trap want met een half miljoen weet je het maar nooit. :lol3:

Karelkayway schreef:
Maar nu is er geen partner maar wel 2 kinderen.
Erfenis is € 500.00/2 = € 250.000 per kind.
Vrijstelling per kind € 21.559, resteert € 228.441
Die kinderen betalen dat met liefde hoeven ze niets voor te doen daar hoef je geen schenking voor te doen hoor je moet ze niet te veel verwennen.
Of als je geld op is dat je kinderen ook een schenking naar ( U) jullie doen is het een ander verhaal maar ik schat de kans klein.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Petitie AOW



Bericht door FrankJC »

Onze kinderen erven helemaal niets buiten hun wettelijk kindsdeel als de langst levende ook de pijp uit is, wij hebben ons huis verkocht en zijn leuke dingen gaan doen/kopen, er zal heel weinig te verdelen zijn als wij zijn vertrokken. Wij wonen nu in een huurhuis.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Petitie AOW



Bericht door PE1OPQ Theo »

Wij hebben geen kinderen, dus niets van ons aan nemen, als we dood zijn :bow:
En ja wij hebben ook een huis gekocht, en 45.000 euro was toen te veel voor de bank, dus we moesten extra aflossen.
Ook al in de jaren 90, de ouders moesten gerand staan, want anders ging er helemaal niets.
Nu is het huis vrij v/d eerste hypotheek, de fundering vervangen hakte er wel in, dus daar betalen we nog voor.
Leuk om in een gas win gebied te wonen, waar de NAM van zegt valt best mee hoor.
Bewijs het maar!
Geld is relatief, en als het moet dan hang ik me vol met leningen, om de laatste jaren goed door te komen.
Ik ben nu 62 jaar, en gestopt met werken.
Ik vind het wel goed, heb mijn knopen geteld en dacht ik ben weg.
Na 45 jaar werken mag het wel niet, ben gekke Henkie niet.
Heb de voorgaande generaties zien vertrekken, met gouden regelingen en de mijne alleen maar kleiner zien worden.
Vind het wel goed zo, de overheid is wat dit aangaat niet te vertrouwen, het gaat om wat te betalen is door de werkende nu.
En hoeveel wij voor Schiphol over hebben, om aan te geven dat geld op zich het probleem niet moet zijn, wel hoe verdelen we het.

Theo
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Petitie AOW



Bericht door Zonneke »

FrankJC schreef:
vr 28 jan 2022, 23:53
Onze kinderen erven helemaal niets buiten hun wettelijk kindsdeel als de langst levende ook de pijp uit is, wij hebben ons huis verkocht en zijn leuke dingen gaan doen/kopen, er zal heel weinig te verdelen zijn als wij zijn vertrokken. Wij wonen nu in een huurhuis.
Maar hopen dat je dan nu niet al te lang blijft leven of je hebt je huis aan je huurbaas gegeven. :-B
Ons huis is onze basis voor de oude dag, de winst die we ermee maken door geen huur te betalen is voor ons voldoende.
Dan mogen er al eens een paar indexaanpassingen passeren.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Petitie AOW



Bericht door Aloys »

Nu de huizen zo duur zijn geworden (ons huis is de laatste jaren ruim 50% in waarde gestegen) kun je een kleine, aflossingsvrije hypotheek ook optrekken tot 50% van de woningwaarde. Dan krijg je cash geld voor leuke dingen terwijl de lage rente er voor zorgt dat je per maand minder gaat betalen dan voorheen! En meteen voor 20 jaar vastzetten, dan heb je er geen omkijken meer naar.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Petitie AOW



Bericht door de Jonckheer »

Wij hebben 16 jaar geleden ons huis verkocht en van de overwaarde een chalet op een camping gekocht waar we sindsdien met veel genoegen in wonen. Kost momenteel €200 pm aan campingkosten dus dat is een lachertje, komen alleen energie kosten bij. We mochten er niet permanent wonen dus stonden we ingeschreven bij onze dochter. Inmiddels hebben we al weer jaren een gedoogbeschikking dus wonen we nu legaal. Ik vind dus dat ik het goed heb gedaan, een vrijstaand huisje van 72 m2 op 300 m2 eigen grond aan het water. Elk jaar oogsten we eigen appels, kersen en heel veel druiven. We blijven hier nog wel even . . :lol:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Petitie AOW



Bericht door Bob Diesel »

En hoeveel wij voor Schiphol over hebben, om aan te geven dat geld op zich het probleem niet moet zijn, wel hoe verdelen we het.
Dit stukje van Theo ff geplakt

En zo kunnen we er nog wel een paar

Voor een ieder die hierboven de al of niet succes story,s van het leven beschrijft
Er zijn er die minder goed zijn terecht gekomen als jullie

En daarvoor moet de koppeling tussen minimumloon en de AOW blijven bestaan
Dus heb je de petitie nog niet getekend
DOEN :wave:

De link staat in de topic opener :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2431
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Petitie AOW



Bericht door bently »

Aloys schreef:
za 29 jan 2022, 7:37
Nu de huizen zo duur zijn geworden (ons huis is de laatste jaren ruim 50% in waarde gestegen)
En de gemeente met WOZ waarde is er ook blij mee ! :shh: Als je dan alleen maar een AOWtje hebt. :roll:
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1790
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Petitie AOW



Bericht door doov »

Dan verkoop je de boot toch?
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Petitie AOW



Bericht door Will »

Nu de huizen zo duur zijn geworden (ons huis is de laatste jaren ruim 50% in waarde gestegen) kun je een kleine, aflossingsvrije hypotheek ook optrekken tot 50% van de woningwaarde. Dan krijg je cash geld voor leuke dingen terwijl de lage rente er voor zorgt dat je per maand minder gaat betalen dan voorheen! En meteen voor 20 jaar vastzetten, dan heb je er geen omkijken meer naar.
Als dit mogelijk is dan is je inkomen meestal zo hoog dat je dit eigenlijk niet nodig heb. :|

Voorbeeld je heb 60.000 euro nodig je hypotheek is nog 30.000 en je auto is gefinancieerd en er staat nog 5000 open dan telt de bank dit op dan krijg je 25.000 euro in je handje tegen een hogere rente. Was pas op tv mensen zaten in de problemen plus dat de bank, mocht een van de twee overlijden, de hypotheek versneld kan opeisen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Petitie AOW



Bericht door Marianjacques »

Slecht voorbeeld...zo zijn er altijd voorbeelden te vinden om iets niet te doen.

Maar er zijn ook genoeg voorbeelden te vinden, om het juist wel te doen.

Zeker voor degenen die altijd hard gewerkt hebben, hun geld gespaard en in de stenen gestopt hebben.
En er intussen achter komen, dat er meer in het leven is en dat het dan ook nog eens, zeer betrekkelijk is...

Ieders wils.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Petitie AOW



Bericht door Will »

Noem eens een goed voorbeeld want die zoek ik nog steeds . :D
Huren is meestal niet mogelijk.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Petitie AOW



Bericht door Bob Diesel »

Een goed voorbeeld om iets niet te doen, bv doorwerken :idea:

Je loopt zelf te dokteren, krijgt te horen ,zo doorgaan en je eindigt in een rolstoel
Je vrouw word ziek , krijgt van alles, ,wat met medicatie en regelmatige controle gelukkig beheersbaar word

Ja dan besluit je op een dag de tering naar de nering te zetten
Zo groen als maar mogelijk te gaan Leven met een net boven het minimum inkomen
Dus naar de mogelijkheden die je voor jezelf hebt en in te teren op waarvoor je jaren gewerkt hebt
Dus wel te stoppen met werken en gewoon gaan doen waar je zin in hebt
En gek hė ,dat gaat ook nog

En nu hebben we na 2,5 jaar pensioengat ,en onder minimum geleefd,dank zij een onbetrouwbare regering
Het werd ingevoerd toen we daar niks meer aan konden doen, onze buffer zachtjes op geconsumeerd
Eindelijk recht op AOW voor 2, en willen ze daar aan gaan zagen

On topic :idea: :idea:
Dus ik ben tegen het ontkoppelen , want ik wil toch nog net niet alles kwijt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie