Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27450
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

M’n wappie collega waar ik van het weekend mee gewerkt heb is blij.
Heeft eindelijk ergens Corona opgeduikeld.
Hoeft ie niet meer elke week te testen voor toegang.
Ziek is hij blijkbaar niet.
Maar krijgt wel coronaverlof
Ben zelf geboosterd maar had het toch wel fijn gevonden als iemand me op de hoogte had gesteld.
(Ik kan nog wel besmet zijn geraakt).
Maar goed, die moeite neemt niemand meer blijkbaar.
Hoorde het nu in de wandelgangen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

niet teveel wandelen dus
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

Marco Polo schreef:
di 25 jan 2022, 9:11
M’n wappie collega waar ik van het weekend mee gewerkt heb is blij.
Heeft eindelijk ergens Corona opgeduikeld.
Hoeft ie niet meer elke week te testen voor toegang.
Ziek is hij blijkbaar niet.
Maar krijgt wel coronaverlof
Ben zelf geboosterd maar had het toch wel fijn gevonden als iemand me op de hoogte had gesteld.
(Ik kan nog wel besmet zijn geraakt).
Maar goed, die moeite neemt niemand meer blijkbaar.
Hoorde het nu in de wandelgangen.
Blijkbaar is hij niet zo'n Wappie maar een gewone realist. Hij is gezond en vertrouwd op zijn afweer wat inderdaad blijkbaar goed genoeg is. Als hij niet echt ziek is ervan is hij ook niet zo besmettelijk voor je en dat je het niet gehoord hebt maakt toch niets uit.
Als je besmet bent en ziek merk je het vanzelf en had je het wel gehoord dan was je nu net zo besmet als nu het geval is. Want je kon er toch niets meer aan veranderen.
DJSmiley
Berichten: 4035
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Het Coronavirus



Bericht door DJSmiley »

Marco Polo schreef:
di 25 jan 2022, 9:11
Maar goed, die moeite neemt niemand meer blijkbaar.
Hoorde het nu in de wandelgangen.
Dat vind ik wel jammer idd. Ook al vind je het zelf gelul (en noemen anderen je een wappie), best, maar het is toch een beetje fatsoen om het te melden. Wat iemand daar mee doet moet ie zelf weten, maar het voor anderen invullen is een 2e.

Ik zit sinds zaterdag ook positief getest thuis. Tot nu toe eigenlijk geen noemenswaardige klachten.
Maar ik heb na de positieve test wel de collega's even geinformeerd waar ik mee gewerkt heb. Veranderd dat iets aan de situatie? Nee. Maar het is wel het minste wat ik aan ze 'verplicht' ben.
Weet ik veel wat er eventueel aan andere risico's in hun omgeving of situatie is. Dat kunnen ze zelf bepalen, maar dan moeten ze wel de info hebben.

Als een collega t heeft zou ik t ook fijn vinden om dat te horen. Veranderd niets, maar dan kun je wat alerter zijn en eventueel bepaalde mensen (risicogroep) even niet bezoeken.

Hoe het nu allemaal zit met wel of minder besmettelijk, het zal allemaal wel. Een hoop info is ook vaak op zoveel manieren te interpreteren... Ik blijf gewoon een tijdje op mn hok tot de symptonen weg zijn. Better safe than sorry.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Inderdaad een kwestie van elementair fatsoen, om het even te melden.
Kennelijk zijn er mensen zonder dat.
Zeker die virus ontkenners.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

WimZ schreef:
di 25 jan 2022, 10:30
Blijkbaar is hij niet zo'n Wappie maar een gewone realist. Hij is gezond en vertrouwd op zijn afweer wat inderdaad blijkbaar goed genoeg is. Als hij niet echt ziek is ervan is hij ook niet zo besmettelijk voor je en dat je het niet gehoord hebt maakt toch niets uit.
Vertel dat aan de kinderen van de Tsjechische wappie die zich volkomen gezond bewust liet infecteren en trots meldde dat ze corona had. Enkele dagen daarna overleden.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

1 dode door de belachelijke 2G coronapas en dat moet dan aangehaald worden. De tienduizenden die er niets van merken vergeet je dan maar.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4574
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Wees blij dat velen er niets van merken.
En dat er maar zo weinig aan dood zijn gegaan, want gezond en zo.
Tja waarom zijn dan al deze maatregelen genomen, dat is de vraag die zich opdringt.
Ook de acteurs die in het ziekenhuis lagen, om te spelen dat ze ziek waren, erg hoor dat dit kan.
Ik ben gezond en mij kan niets gebeuren, want ik ben met de helm op geboren! :mrgreen:

Theo
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45217
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Wim, gisteren 130 doden door Covid in Duitsland, 230 in 72 uur in Spanje etc.
Blijkbaar is hij niet zo'n Wappie maar een gewone realist. Hij is gezond en vertrouwd op zijn afweer wat inderdaad blijkbaar goed genoeg is. Als hij niet echt ziek is ervan is hij ook niet zo besmettelijk voor je en dat je het niet gehoord hebt maakt toch niets uit.
Als je besmet bent en ziek merk je het vanzelf en had je het wel gehoord dan was je nu net zo besmet als nu het geval is. Want je kon er toch niets meer aan veranderen.
Waar haal je de wijsheid vandaan dat als je minder klachten hebt ook minder besmettelijk zou zijn.
Als je niet weet dat je besmet bent en je werkt of ontmoet anderen dan is de kans groot dat je met deze zeer besmettelijke variant anderen besmet. 1 op de 10 besmettingen met omikron is een herbesmetting, dat zegt toch voldoende, niet alleen eerdere vaccinaties werken minder, vandaar de booster, maar ook eerdere besmettingen doen dat tegen deze variant minder.
En ook al is omikron minder ziekmakend, het aantal opnames in de ziekenhuizen, ook in Nederland stijgt weer. En ook al kom je bijna niet op de IC, wat blijkt uit buitenlandse cijfers op dit moment, toch worden bedden bezet gehouden, valt er personeel uit en is er een enorme uitgestelde zorg.
Maar ja dat krijg je, worden er versoepelingen aangekondigd, kan ook niet anders, of er wordt al weer gedaan alsof er niets meer aan de hand is. En dat terwijl er circa 100.000 of meer positieve tests bijkomen per dag, systemen kunnen de aantallen niet aan en wappies laten zich sowieso niet testen. En door de versoepelingen zal het aantal besmettingen alleen maar toenemen, hopelijk houdt men vast aan 3G en de andere maatregelen als vanavond de persco is..
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
+Onderweg+

Re: Het Coronavirus



Bericht door +Onderweg+ »

Jij blijft ook maar dezelfde fouten maken.

Met besmettingen, zeker in deze milde vorm, is weinig aan de hand al zijn het er 100.000 PER DAG. Want we weten toch besmet = niet altijd ziek.

De hele economie keer op keer op slot gooien, DAAR worden we ziek van.

In Noord-Holland gaat de GGD volgende week de vaccinatielocaties nog maar 3 dagen per week openstellen: het animo voor boosteren keldert.............
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Als we dit topic op slot gooien :idea:
Worden we er hier dan beter van
Zou toch mooi zijn :roll:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27450
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Zeg mijnheer Diesel.
Je gaat me toch niet mijn hobby ontnemen :P :lol3: :mrgreen: :P 8-)
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Het Coronavirus



Bericht door tomdejong »

Ga eens in het onderwijs kijken, gister voor het eerst dat de telefooncentrale de telefoontjes van zieke leerlingen niet aankon. Van 1 school van ons bestuur weet ik dat de helft thuis zit.

Vandaag 1 klas getest waar 2 positieve testen uit kwamen.

En er lopen ook collega's en leerlingen rond die tot de kwetsbare groep behoren.

Klassen worden halsoverkop naar huis gestuurd vanwege de vele besmettingen. Leerlingen zitten weer thuis.

Mijn 2 zonen zitten alweer bijna een week in quarantaine, 1 heeft corona en de andere niet. Logistiek is het weer een ramp hier in huis.

Ik ben er wel klaar mee! En dan vooral met mensen die zich niet willen testen/verantwoordelijkheid nemen.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
+Onderweg+

Re: Het Coronavirus



Bericht door +Onderweg+ »

Gisteren op TV, hier direct in de buurt, Aarlanderveen. 3 besmettingen in een klas = hele klas naar huis. Kansloos. Zo krijgen we nooit immuniteit en kinderen worden nog niet gevaccineerd.
Plaats reactie