Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Geert505
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 16:43
Locatie: Zuid limburg

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Geert505 »

TestCase schreef:
zo 23 jan 2022, 22:02
Geert jan, dat ongecodeerde signaal is het probleem niet, feitelijk zijn al die signalen 'ongecodeerd', ze wisselen echter steeds verschillende codes uit. Die wisselende codes hadden natuurlijk ook nog eens gecodeerd kunnen worden, klopt maar dit kost extra. Wanneer je sleutelsignaal onderschept wordt proberen ze uit te vogelen/gokken wat de volgende code zal zijn. Hoe minder verschillende codes er beschikbaar zijn des te eenvoudiger dat gokken is, er zit nl. altijd een soort patroon in het is nooit helemaal random/willekeurig. Maar ook niet zo voorspelbaar dat na code x altijd code y komt.
Nou vermoed ik dat die firma het aantal codes drastisch verhoogt waardoor het 'lastiger'/'onmogelijk' wordt de volgende code te voorspellen en misschien coderen ze die codes nu wel. Om te verkopen zeggen ze dat de verschillende codes standaard ongecodeerd verstuurd worden en dan liegen ze niet maar vertellen niet het hele verhaal.

Vertrouw je de boel niet draai dan de deur met de sleutel op slot, ouderwets maar effectief tegen afvangen van remotekey signalen.

Dat 'beperkte' aantal codes is ook bij mij een van de redenen geweest om, eenvoudig, extra sloten te monteren. Gewoon voor de gemoedsrust. Daarnaast gebruik ik de echte sleutel wat vaker.

Succes met je speurtocht en doe wat je gevoel je ingeeft.

//Kees
Bij dit systeem is ook de bluetoothmodule te krijgen en dit gebruik ik nu altijd. Sluiten en alarm, of alleen alarm via de app op de telefoon.
Ad en Ria
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 03 jun 2020, 11:42
Locatie: Winkel NH

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Ad en Ria »

Ik kwam dit tegen: https://www.zwiebelfam.nl/camper-alarm/
Maar dit is voor mij ff te lastig, zou er zo iets te koop zijn?
Groetjes,
Ad en Ria
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door TestCase »

Dat is leuk voor deze hobbyist Maar hij gaat het niet bouwen, is mij te gortig.

Je kunt natuurlijk bij tante Ali (aliexpress) een zelfinbouw parkeersensor kopen en inbouwen?
Iets eenvoudiger.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8652
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door seth_space »

Vooral leuk om dit te lezen daar.

Vanaf het moment dat ik het systeem heb aangebracht in 2017 heeft er geen enkele poging tot inbraak meer plaatsgevonden.
Ik heb 20 jaar geleden een strip tegen olifanten geplakt. Sinds dien geen enkele olifant gezien.
En ook geen enkele inbraakpoging.
Dubbel effectief dus!
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6297
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Bas vd laar »

@ Ad en Ria:

Ik heb deze besteld, ook een inbraakpreventiemiddel.
Hetzelfde idee als die van Zwiebelfam.
Ik krijg hem van de week binnen, aansluiten is heel eenvoudig, ik zal het posten als het er in zit

https://www.cencparts.nl/assortiment/ca ... rm-systeem
Ad en Ria
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 03 jun 2020, 11:42
Locatie: Winkel NH

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Ad en Ria »

Bas vd laar schreef:
di 25 jan 2022, 0:53
@ Ad en Ria:

Ik heb deze besteld, ook een inbraakpreventiemiddel.
Hetzelfde idee als die van Zwiebelfam.
Ik krijg hem van de week binnen, aansluiten is heel eenvoudig, ik zal het posten als het er in zit

https://www.cencparts.nl/assortiment/ca ... rm-systeem
ik ben nieuwsgierig
Groetjes,
Ad en Ria
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb nog twee nieuwe sets met microdots liggen. Dit is een vloeistof welke voorzien is van duizenden microscopisch kleine fiches met een uniek nummer. Hiermee kan je op een 40-tal delen (ook motordelen) een likje doen en het is bijna niet verwijderbaar.
Destijds de sets gekocht in aanbieding van de inboedelverzekeraar.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door mama »

Net hetzelfde als dat hymer aanbied , en dezelfde prijs dacht ik me te herinneren .
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6759
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door evdoetelaar+larana »

Afgelopen nacht (27 jan. 2022) in NRW een Adria gestolen.
https://www.youtube.com/watch?v=V7ptz59lpxQ
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
roma
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door roma »

De perfecte beveiliging: een mistkanon!

https://www.cgsecurity.nl/mistkanon-beveiliging/
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6297
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Bas vd laar »

Ik zou nog even posten als ik mijn systeem binnen had.

Gisteren kreeg ik de Carawarn Securesleep binnen die ik had besteld

Via een actie was deze nu 200 ipv 250 euro

Het is een systeem om inbraak te voorkomen.
Wanneer een binnen 1 meter van de camper blijft rondhangen dan gaat er een felle led knipperen.
Wanneer de persoon nog steeds blijft staan gaat er een pieper af, samen met de knipperende led

https://www.cencparts.nl/assortiment/ca ... rm-systeem

Ik heb het ingebouwd bij de achterdeur, de voordeur had ook gekund maar daar zit het hefbed voor en dan moet je op je buik voor de voorstoel langs om binnen te komen, niet echt handig voor een inbreker.
De achterdeur is dus de beste plek.

Installeren is kinderlijk eenvoudig, het enige wat je nodig hebt is 12 volt.
Die aansluitingen zitten door de hele camper, in het keukenblok zat een verzameling stekkertjes voor van alles en nog wat, en daar heb ik hem op aangesloten.

De sensor en de led zijn mannetje/vrouwtje stekkers, deze kun je dus ook niet per ongeluk verwisselen.
Deze zijn ook waterdicht voor als je de kabels een stukje onder de camper hebt lopen.

Ik heb de sensor en de led op ongeveer 175 hoogte geplaatst, zodat hij een eventuele inbreker irritant in de ogen schijnt.
Hiervoor heb ik 2 gaten geboord met het bijgeleverde boortje en de led en de sensor naar binnen gebracht.
( eigenlijk 4 gaten, want ik boorde 2 keer mis :bang: , het bleek dat er een dikke staalconstructie achter zat. DIt heb ik zo goed en kwaad als het kon hersteld. Beter had ik eerst een magneetje gebruikt om te kijken wat er achter zat :roll: )

Omdat de stekkers vrij groot zijn en ik alle kabels uit het zicht wilde hebben heb ik deze verstopt in een doosje en daar het kastje op gemonteerd, zo ziet het er wel netjes uit.
Dat was eigenlijk nog het meeste werk, de stekkers en de lange kabels wegwerken, gelukkig had ik aan de linkerzijde van de koelkast genoeg ruimte.
Er zitten nog extra kabels bij, voor wanneer je het kastje naast je bed wil hebben bijvoorbeeld, maar dat vond ik teveel werk omdat ik dan de kabels door heel de camper moest gaan trekken.
Zoals het nu is is het prima, voordat je naar bed gaat druk je op de knop en het systeem staat aan.

Het systeem werkt uitstekend en is niet nerveus, het reageert niet op mensen die langs lopen of bosjes e.d.
De piep uit het kastje is voldoende om je wakker te maken en voldoende om de dief te laten weten dat hij gezien is, zonder dat de hele amping wakker wordt.

Ik vind het een mooi systeem omdat het preventief werkt, daarbij is de kwaliteit goed en de prijs acceptabel.
Bijlagen
c3.jpg
c3.jpg (78.92 KiB) 298 keer bekeken
c2.jpg
c2.jpg (79.53 KiB) 300 keer bekeken
c1.jpg
c1.jpg (68.84 KiB) 302 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Bas vd laar op za 29 jan 2022, 20:52, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6297
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Bas vd laar »

.
Bijlagen
c5.jpg
c5.jpg (42.08 KiB) 304 keer bekeken
c4.jpg
c4.jpg (99.13 KiB) 304 keer bekeken
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Zonneke »

Oei, twee gaten verkeerd geboord? Toch niet aan de buitenkant hopelijk? Mag er niet aan denken om dat voor te hebben en das dan ook meteen de reden om niet snel voor dergelijke systemen te kiezen.
Afgaande op de bovenste foto inderdaad aan de buitenkant, hoe erg :(
Laatst gewijzigd door Zonneke op zo 30 jan 2022, 9:24, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door AadenAnke »

Zo te zien echt aan de buitenkant helaas

Gr Aad
Plaats reactie