Raadsel ontvangst

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Raadsel ontvangst



Bericht door jielus »

Dus zonder die stick is er geen probleem? Dan weet ik wel wat ik zou doen. Maar ja, ik ben geen fan van DAB+.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Raadsel ontvangst



Bericht door Camperic »

Eric schreef:
di 29 dec 2020, 11:28
We zoeken verder, de ferriet kernen zijn besteld. Waar zou ik deze het beste kunnen plaatsen als ze binnen komen?
Aloys schreef:
zo 27 dec 2020, 11:11
Dan kun je ook eens proberen te ontstoren met een ferrietkern, die kun je om de kabel klikken. Liefst zo dicht mogelijk bij de veroorzaker van de storing.
Ze zijn eenvoudig aan te brengen (klikken) en te verwijderen.
:wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Raadsel ontvangst



Bericht door FrankdB »

Eric schreef:
di 29 dec 2020, 11:28

We zoeken verder,....
Heb je de mogelijkheid om die DAB stick tijdelijk in een ander apparaat, onafhankelijk gevoed (batterij) te stoppen? Dat kan je helpen te achterhalen of je een electrisch of een electromagnetisch probleem hebt.

Valt de ontvangst weg bij iedere DAB zender?

Zoals Aloys al schreef, DAB kent een harde drempel. Wellicht kun je als test de camper een stuk verderop te rijden waar mogelijk betere DAB ontvangst is en kijken of het probleem zich daar ook voor doet?

Frank
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop

Re: Raadsel ontvangst



Bericht door Eric »

Beste mensen,

Allereerst natuurlijk allemaal een gelukkig en gezond 2021 toegewenst en dat we maar weer veel veilige kilometers mogen maken.

Gisteren heb ik de ferriet kernen ontvangen en natuurlijk gelijk geplaatst.

Een zo dicht mogelijk bij de achteruitrijcamera monitor, een net voor de DAB stick en zelfs een op de dab antenne kabel.

Echter jammer genoeg zonder resultaat. Heb ook de camper even buiten gezet uit de loods(damwand) maar dat mocht ook niet baten.

De DAB stick op een andere stroombron gaat volgens mij niet. Wel zou ik hem op een laptop aan kunnen sluiten maar dan moet ik daar denk ik wel software voor hebben???

We zoeken verder ideeën zijn meer als welkom.

Groetjes Eric
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
visser261
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 01 apr 2012, 9:04
Locatie: Marknesse

Re: Raadsel ontvangst



Bericht door visser261 »

Mischien nog even proberen, om de folie te aarden?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop

Re: Raadsel ontvangst



Bericht door Eric »

Beste mensen,

het heeft even geduurd en na nog eens paar dingen te hebben uitgeprobeerd een andere nieuwe antenne besteld.
En wat denk je het probleem is opgelost. Blijkbaar was de bijgeleverde antenne, die het gewoon goed doet, bij mijn opstelling niet geschikt.

De nieuwe antenne ontvangt is nu goed zonder hapering als ik de camera en de monitor aan heb staan.
Nu nog hopen dat het tijdens rijden ook stabiel blijft maar dat is pas voor latere zorg.

Nogmaals dankjewel voor al jullie adviezen, Eric
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Raadsel ontvangst



Bericht door Going »

Is het mogelijk dat de antennes zoals op de meeste nieuwe auto's zitten het ook doen.
Het is niet moeilijk om zo'n klein Vtje boven te monteren. Op mijn vorige camper ben ik 2 keer de antenne kwijt geweest door breuk en diefstal.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop

Re: Raadsel ontvangst



Bericht door Eric »

Hoi Going,

Ja zo'n splitter had ik ook al geprobeerd maar dan was de ontvangst van de gewone radio zelfs nog minder en de DAB+ ontving toen ook niets.

De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat deze splitter wel heel goedkoop van Ali was. Dus wie weet werkt een andere wel goed.

Misschien toch maar eens een andere proberen.

Groetjes Eric
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
Gebruikersavatar
rieme270
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 12:48

Re: Raadsel ontvangst



Bericht door rieme270 »

Eric, ik zit met hetzelfde probleem. Welke antenne heb je uiteindelijk gekocht?
Plaats reactie