Espana Discovery + camperroutes

Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Espana Discovery + camperroutes



Bericht door MonRoe »

In het voorjaar gaan we 5 weken naar Spanje. Het is in ieder geval de bedoeling om Valencia te bezoeken en een paar dagen naar mijn ouders in Benidorm te gaan.
Daarna willen we eigenlijk door naar Andalusie om Granada en Sevilla en omgeving te bezoeken. Dan weer via de kust terug met nog een paar stranddagen in Noord Spanje.

Nu zit ik te kijken naar Espana Discovery, is dat wat? Staan er ook veel locaties in, in de omgeving die wij willen bezoeken?

En heeft toevallig iemand nog het boek Met de camper door Spanje over, zodat we die voor een klein prijsje over kunnen nemen? Of zijn het dezelfde routes als die in het boek met de camper door Europa?
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1522
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Espana Discovery + camperroutes



Bericht door Lammerts »

MonRoe,
Wij maken er nog geen gebruik van.
Vrij veel accommodaties liggen in het noorden.
Catalonië en alles ten westen.

De kaart geeft veel plaatsen weer, maar daar is algemeen met de aangesloten agrariërs in opgenomen.

Dus....

Groet, Elze.

Afbeelding . Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J510MN met Tapatalk
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Espana Discovery + camperroutes



Bericht door juanv »

Mijn ervaring is dat Espana Discovery niet te vergelijken is met France Passion, niet in aantal plaatsen en nog veel minder aan de hand van de plaatsen zelf. Welke vaak op bedrijven parkings zijn, tegenover op de boerderijen bij France Passion.
Maar er zijn over heel Spanje wel ruim plaatsen vermeld in CC en Park4night, met die laatste is het wel wat opletten afhankelijk van met welk type camper je op pad bent.
Er zijn bij Park4night in verhouding tot CC véél meer plaatsen welke enkel te doen zijn met een mini camper type Caddy of maximum Transporter formaat, met de meeste buscampers ben je vaak al te groot en zeker met Half of vol integraal moet het al lukken dat je een bruikbare locatie vind waar je kan staan, zo zijn er meestal veel vermeldingen per regio bij P4N , maar ze zijn zeker niet allemaal even geschikt voor normale campers.
Daarom dat ik in eerste instantie CC gebruik en slechts als er in die regio niks of te weinig is ga ik eens neuzen bij P4N.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Espana Discovery + camperroutes



Bericht door hurktoilet »

@Juan: die ervaring met P4N in Spanje deel ik niet, heb ik wel met Furgoperfecto (op zich niet onlogisch, dat is een site voor busjes). Staat tegenover dat CC in Spanje erg veel plekken als officiële camperplaats aanmerkt die feitelijk gewoon parkeerplaatsen zijn waar je (doorgaans legaal) mag overnachten
Overigens zijn wij fervente France Passion gebruikers en hebben wij destijds van de Spaanse variant afgezien omdat die heel erg weinig mogelijkheden bood en dan nog slechts in een paar regio's.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Espana Discovery + camperroutes



Bericht door juanv »

@hurktoilet

Beste Peter,

Misschien heb ik wel veel brute pech gehad met P4N , maar ik kwam op plaatsen met een hoogte barrière , of een onverharde weg welke eerder voor 4X4 voertuigen geschikt is, of dermate ruig terrein dat je heel omzichtig moet zijn om niet tegen de grond te slepen ,of een heel sterk afhellende plaats welke onmogelijk met blokken of zo te compenseren valt! Er zit gewoon van alles bij ,waarmee ik niet wil gezegd hebben dat er geen mooie plaatsen zouden opgenomen zijn in P4N.
Doch mijn ervaring heeft me geleerd om eerst de meer betrouwbare CC app te raadplegen en pas als er daar een tekort is eens heel voorzichtig naar P4N te kijken, gewoon omdat het minder betrouwbaar is dat je op de aangegeven plaatsen ook effectief kan staan.
Ik heb het abonnement op P4N, maar gebruik het slechts als tweede keuze.
Dit probleem heb ik nog nooit gehad met France Passion waarvan ook wij grote voorstanders zijn , en als we in Frankrijk zijn heel graag naar een van de gast plaatsen gaan, al was het maar om een babbel te kunnen slaan met de eigenaars :thumbup:
Dat er. bij CC ook gedoogplaatsen staan is toch al altijd en overal zo geweest, dat stoort mij niet ik hoef geen super uitgeruste camperplek , een rustig plaatsje om gewoon de nacht door te brengen is voor mij ruim voldoende :thumbup:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1522
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Espana Discovery + camperroutes



Bericht door Lammerts »

Wij gebruiken Park4night het meest.
Zonder abonnement.
Zijn >3500 kg.
Raadplegen de reviews en bekijken de satelliet beelden op Google Maps.
Zorgen, dat we er op tijd zijn en een alternatief in de buurt hebben.

En idd. is het wel eens mis om redenen, die mijn voorganger omschrijft.

Groet, Elze.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510MN met Tapatalk



Laatst gewijzigd door Lammerts op zo 23 jan 2022, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Espana Discovery + camperroutes



Bericht door hurktoilet »

@juan: bij p4n, maar ook bij cc, altijd ook de reviews lezen.scheelt een boel verrassingen...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Espana Discovery + camperroutes



Bericht door MonRoe »

De beperkingen van Espana Discovery zijn volgens mij de beperkte aantal plaatsen in Andalusie.

Zijn er ook spaanse apps / websites met camperplaatsen?
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Espana Discovery + camperroutes



Bericht door Bob Diesel »

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Espana Discovery + camperroutes



Bericht door thole »

En we gebruikten ook wel:
https://www.furgovw.org/mapa_furgoperfecto/

We gebruiken beide sites echter al een tijdje niet meer, op P4N en CC staan meer cp's en vrije plaatsen, op P4N het meest.
En inderdaad als je de reviews leest dan kom je ook geen hoogtebalken etc tegen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Espana Discovery + camperroutes



Bericht door juanv »

hurktoilet schreef:
zo 23 jan 2022, 10:42
@juan: bij p4n, maar ook bij cc, altijd ook de reviews lezen.scheelt een boel verrassingen...
Vous pensez vraiment que nous sommes trop stupides pour lire des critiques ?
Et que faites-vous quand il n'y a pas de rapport sur les problèmes du site ?
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Espana Discovery + camperroutes



Bericht door hurktoilet »

Dan lach ik hartelijk, zoals bij die reactie (ik meen op Zoover, maar houd me ten goede) dat het een schandaal was dat het monster van Loch Ness ter plaatse volslagen afwezig bleek :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Espana Discovery + camperroutes



Bericht door juanv »

Avez-vous un peu trop bu ce soir ? :cheers:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Espana Discovery + camperroutes



Bericht door hurktoilet »

Pas du tout, mon ami. Nu ja, het was niet op Zoover, maar op Trip Advisor
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie