VPN en IPTV

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

VPN en IPTV



Bericht door appellover »

Ben benieuwd of de gebruikers van iptv altijd een vpn gebruiken en zo ja welke vpn.
Gaat niet om ziggo go app,cd ,nlziet ,proximus enz. Maar om de iptv van dark,totaal enz.Bij de gratis zenderlijsten van bv.Hans gebruik je natuurlijk een vpn.
Gaat mij dus om de iptv van paar tientjes per jaar.
Gebruik nu regelmatig surfshark als vpn maar nadeel is dat de snelheid minder wordt en beeld gaat bufferen dus vpn maar weer uit ,probleem opgelost maar minder veilig.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
pwhooftman
Berichten: 1807
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: VPN en IPTV



Bericht door pwhooftman »

Ik zie geen reden om een vpn te gebruiken als je een iptv stream wil bekijken, want ik kan me geen veiligheidsrisico indenken. Je bekijkt een stream via een rtsp protocol, dat is alleen geschikt om media te streamen. Het wordt anders als je met je laptop verbinding maakt met je netwerk thuis, gaat telebankieren op vakantie, of inlogt op websites en gebruikersnamen en wachtwoorden ingeeft.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: VPN en IPTV



Bericht door appellover »

Iptv is natuurlijk een beetje “grijs” gebied.
Alle mogelijke ,duizenden, zenders bekijken voor 6€ per maand is natuurlijk niet helemaal legaal.
Het werkt prima ,gebruik het regelmatig ,ook thuis, is full hd.
Daarom mijn vraag ,is vpn noodzakelijk ?
Hebben gebruikers van iptv wel eens problemen ?
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
pwhooftman
Berichten: 1807
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: VPN en IPTV



Bericht door pwhooftman »

Dat het niet legaal is staat los van het ( eventuele) veiligheidsrisico. Een vpn is niet nodig want er is geen veiligheidsrisico. Tenzij je een player op je pc installeert en dat het programma foute code bevat (virus, keylogger) die je bestanden wil benaderen of je wachtwoorden wil stelen, maar daar helpt een vpn ook niet tegen.

Een vpn is er voor om veilignetwerkverkeer te bewerkstellingen, maar een iptv stream is eenrichtingsverkeer naar jou toe, dus waarom zou je?
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: VPN en IPTV



Bericht door DJSmiley »

Een VPN kan handig zijn, als je bv via een IP adres van een ander land toegang moet krijgen, of als je in een land zit waar een hoop geblokkeerd wordt.

Voor normaal gebruik is een VPN compleet onzin. De marketing doet goed zn werk, want veel mensen gebruiken een VPN, 'want dat is veilig'.

Naast het feit dat normaal verkeer tegenwoordig al vrijwel altijd encrypt is (httpS) voegt zo'n VPN een extra laag toe. Hogere latency, lagere downloadsnelheden.
En veilig?

Ja, als jij geloofd dat een commerciele partij, geregistreerd in een wazig land, met een infrastructuur waar je geen zicht op hebt, veiliger is dan je provider die aan een shitload aan regels moet voldoen in een (europees) land... Blijf dan vooral dromen.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: VPN en IPTV



Bericht door GeMa »

Beetje verwarrende discussie.

Ja, een goed VPN (ik gebruik NordVPN) is een extra beveiligingslaag op je internetverbinding. Zorgt er voor dat je echt anoniem (bij een goede VPN leverancier) en versleuteld kunt surfen én kunt kiezen uit welk land je ogenschijnlijk komt. Soms is dat handig als je NL content in een ander land wilt zien, terwijl dat normaal niet kan vanwege b.v. auteursrechtelijke beperkingen. En dan heb ik het niet over illegaal kijken naar TV content, maar "gewoon" de beperkingen die een provider oplegt.

En IPTV is niet, zoals hiervoor ergens gesuggereerd wordt, een grijs gebied, bijna alle aanbieders in NL leveren gewoon IPTV aan hun abonnees.
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1024
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: VPN en IPTV



Bericht door amigob2 »

Alleen met een VPN ben je niet anoniem. Daar moet je nog meer voor doen
Cookies verraden iedereen keer wie je bent.
En daar boven op komt ook nog webbrouwser finger printing. Als je brouwser daar niks tegen doet ( edge, Chrome )
dan ben je nog steeds herkenbaar.
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: VPN en IPTV



Bericht door CaradoT135 »

GeMa schreef:
za 22 jan 2022, 9:40
Beetje verwarrende discussie.
En IPTV is niet, zoals hiervoor ergens gesuggereerd wordt, een grijs gebied, bijna alle aanbieders in NL leveren gewoon IPTV aan hun abonnees.
Dat is nu net waarvoor je een VPN verbinding wil hebben, om illegaal content van het grote WWW willen binnenharken zonder dat je snel te traceren bent. Voor de reguliere legale IPTV waarvan je van je provider een abbo hebt is een VPN niet nodig of je wil hun voorwaarden omzeilen. Dan is het wel weer erg grijs.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: VPN en IPTV



Bericht door appellover »

Zeker verwarrend,gaat mij hier dus niet om de legale iptv zoals ziggo,nlziet,canal digital enz.
Maar om de partijen die iptv leveren zoals iptvtotaal,iptvdark .
Deze verzorgen alle tv kanalen ,duizenden,en ook netflix,videoland maar dan voor 70 of 80 € per jaar.
Kan natuurlijk niet ,canal digitaal moest stoppen met eurosport omdat het te duur was na de overname.
Bij bovenstaande aanbieders zijn alle sportzenders inbegrepen,alle espn,eurosport ,alle ziggo sport.
Veel wordt er daarom vpn gebruikt ,maar de snelheid van 4G zakt met vpn ertussen.
Mijn vraag is eigenlijk of er problemen met brein zijn bij degene die lange tijd iptv gebruiken zonder vpn.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: VPN en IPTV



Bericht door ton en evelien »

Ik gebruik geen vpn en van brein nog nooit van gehoord dat die ingrijpen wel moet ik bij de contact melden naar welk land ik ga anders ben ik de link kwijt
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5994
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: VPN en IPTV



Bericht door TestCase »

VPN is altijd vertragend. Hoeveel vertragend hangt af van je VPN provider. VPN gebruik je wanneer de data die je heen en weer stuurt 'geheim' moet blijven. Dus haal je iptv weg bij illegale sites dan kun je soms beter verdoezelen dat je met die site communiceert wanneer de evt. boete hoog is.
Brein wilde bijv. via de nl internetproviders mee luisteren of af te sluiten waar je heen ging, piratebay.... etc. Dat kunnen buitenlandse organisaties ook wanneer dat toegestaan is. Behalve wanneer je een VPN gebruikt dan vissen ze achter het net, daarom zijn vpn's zo gewild in China.

Dus het is aan jezelf of je een VPN wilt of niet. En zeg je ja, dan vertraagd die.

Dus Ron uitproberen en hopen dat het geen moment opname is.

Een thuis VPN helpt hier niet bij.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Jos73
Berichten: 10
Lid geworden op: za 26 sep 2020, 19:38

Re: VPN en IPTV



Bericht door Jos73 »

Heb al jaren IPTV zonder VPN en tot nu toe geen problemen, krijg je een waarschuwing is het vroeg genoeg om het niet meer te gebruiken.


Sent from my iPad using Tapatalk
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: VPN en IPTV



Bericht door JoopBrekken »

Kan ik bv iptvtotaal zonder extra kastje ( maar wel met abo, en een apje uit de appstore ) op mijn android tablet en/of mijn smart tv ontvangen? Eventueel ook via de chromecast?
Zo ja, wat heb je dan meer met dat extra kastje ( ik snap niet wat het doet dus ook niet hoe je het noemt )
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

VPN en IPTV



Bericht door appellover »

Kan prima hoor,als je smart tv hebt heb je geen chromcast nodig,app gebruiken van bv. Xciptv app ,de 3 regeltjes die je van de provider hebt gekregen (xtream,gebruiker,wachtwoord)invoeren en klaar.
Kan ook met een mi stick of op telefoon met chromcast.Er is geen regioslot dus overal vrij te ontvangen,werkt prima.
Ik heb thuis smart tv en in de camper gebruik ik mi stick om van mijn tv een smart tv te maken.
Klein nadeel van iptvtotaal is dat je maar op 1 devices de gegevens mag invoeren,bij bv.darkiptv mag je op meerdere devices gegevens invoeren maar slechts op 1 scherm kijken,werkt dus wat makkelijker als je het thuis ook gebruikt.
Zo’n iptv kastje werkt ook prima ,heeft meer geheugen ,sd ingang Mytv besturing ,werkt het beste met kabeltje.Nadeel is dat weer plekje voor moet zoeken,je plakt het niet zomaar achter de tv zoals een stick.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie