Trigas alarm wil niet aan

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 406
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Trigas alarm wil niet aan



Bericht door freekvo »

Wij hebben een TriGasAlarm in onze camper. In de handleiding staat het volgende:

BEDIENING Met een lichte druk op de bovenkant van het apparaat wordt TriGasAlarm ingeschakeld. Direct na het inschakelen doorloopt TriGasAlarm een autotest en controleert de correcte functie van elektronica en sensortechniek. Dit wordt aangegeven door een kort oplichten van de leds en een lange signaaltoon. Aansluitend kalibreert TriGasAlarm de sensortechniek, wat aangegeven wordt door het oplichten van de groene led. Deze fase duurt twee tot vier minuten. Wanneer de kalibratie is afgesloten blijft de groene led branden.


Dat ging ongeveer 2 maanden geleden bij het testen na aanschaf van de camper goed, maar nu gast na de kalibratie de rode led knipperen met een heel zachte pieptoon. In de handleiding kan ik hierover niets vinden. We zijn 'en route' dus even langs gaan bij de dealer zit er ook niet in. Wie weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Gebruikersavatar
Gijs68
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 30 aug 2021, 22:13
Locatie: Barneveld

Re: Trigas alarm wil niet aan



Bericht door Gijs68 »

Onderstaande tekst komt van de fabrikant:

Het Linnepe TriGas alarm is voorzien van een zelfregulerende fase. Om het alarm opnieuw te laten kalibreren kan men het alarm ingeschakeld en al gedurende een periode van 45- 60 minuten laten piepen, waarna het TriGas alarm vanzelf over zal gaan in de ingeschakelde fase (groene LED, géén piep/alarm).
Groet Gijs

Possl Roadcruiser Revolution / Fiat Ducato maxi 2.3MJ 4,25T 160Pk Euro6 automaat
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 406
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Trigas alarm wil niet aan



Bericht door freekvo »

Ok, thnx. Ik zal dat eens gaan uitproberen.
Al zal mijn vrouw dat niet leuk vinden want zij hoort het piepen een stuk duidelijker dan ik. Ach dan zet ik de tv wel wat harder 8-)
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Trigas alarm wil niet aan



Bericht door myway »

Je kunt ook eerst proberen om de spanning er af te halen, hem opnieuw aan te sluiten en de test nogmaals uit te voeren.
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 406
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Trigas alarm wil niet aan



Bericht door freekvo »

Ik heb al het onderstaande geprobeerd maar dat heeft allemaal niets geholpen.
De led blijft rood knipperen samen met een voor mij bijna onhoorbaar gepiep. Tenzij iemand nog een lumineus idee heeft, zal ik bij terugkomst in NL wel langs de dealer gaan.
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Plaats reactie