Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Amerikaanse corona-activist kaapt Groningse fakkeltocht
‘Tienduizenden vrije mensen protesteren tegen politiestaat...’

Ernst Slagter
Een invloedrijke Amerikaanse twitteraar gaat met de fakkeltocht in Groningen aan de haal. Hij rept van een groot protest tegen de ‘nieuwe politiestaat in Nederland’. ,,Zulke foto’s en filmpjes haal je heel makkelijk uit de context.”

Argeloze volgers van Twitter zullen zich even in de ogen wrijven. Zien ze het nou goed? Worden beelden van de fakkeltocht van zaterdag ineens aangekondigd als een enorm protest tegen de coronamaatregelen in Nederland?

Ja, dus. De Amerikaan Aaron Ginn, met ruim 57.000 volgers toch geen kleine jongen op Twitter, deelt volop beeldmateriaal van de demonstratie. Een foto van de mensenmassa op de Vismarkt in Groningen spant de kroon. Ginn schrijft erbij: ‘Tienduizenden vrije mensen protesteerden tegen de nieuwe politiestaat in Nederland.’

De bewuste tweet van Ginn is tot nog toe ruim 2000 keer gedeeld. Zo’n 6000 mensen ‘liken’ het bericht. Een van de reacties luidt: ‘Een van de meest vrije samenlevingen in Europa is een van de meest controlerende en onderdrukkende geworden - ik kan het nog steeds niet geloven’.

Peter Burger, verbonden aan de Universiteit Leiden, is expert op het gebied van desinformatie en factchecking. Ginn is voor hem geen onbekende. ,,Ik zie het account regelmatig voorbijkomen. Hij doet wat je heel veel influencers op sociale media ziet doen: op alle mogelijke manieren duidelijk maken aan volgers en medestanders dat ze met heel veel mensen zijn.”

Hij vervolgt: ,,Voor zijn volgers lijkt Ginn goed geïnformeerd, want hij deelt regelmatig berichten uit Nederland. En het slaat aan bij de boodschap die zijn publiek in andere berichten krijgt: de protesten tegen de coronamaatregelen vinden overal plaats. Zij laten de waarheid zien die de ‘MSM’ (Main Stream Media, red.) zouden verzwijgen. Dat is het verhaal wat er vaak bij wordt verteld.”

Burger spreekt van een ‘relatief gevaar’ dat van de berichten uitgaat. ,,Mensen kunnen denken dat de anti-maatregelenbeweging veel groter is dan-ie in werkelijkheid is. Dit soort foto’s en filmpjes haal je heel makkelijk uit de context. Je hoort op dit moment veel over de gevaren van deep fake , maar dit is cheap fake . Je hoeft niet te knutselen of beelden te vervalsen en kan een bericht veel makkelijker en sneller verspreiden. Het enige wat je hoeft te doen is er een ander verhaal bij verzinnen.”

De tweets van Ginn over de fakkeltocht in Groningen - de meeste berichten zijn op maandag geplaatst - zijn nog steeds zichtbaar op Twitter. Ginn krijgt wel onder zijn tweet van meerdere mensen te horen krijgt dat hij desinformatie deelt.

Of het zin heeft om op een tweet te rapporteren bij Twitter? Burger: ,,Daar heb ik zelf amper goede ervaringen mee. In heel bijzondere gevallen verwijdert Twitter een post. Maar dat doen ze op een heel ondoorzichtige manier. Facebook is in dat opzicht verder. Zij plaatsen bij veel desinformatie een waarschuwing: ‘Pas op, dit klopt niet’. Ik zou het niet slecht vinden als Twitter ook zo te werk gaat. Op die manier kun je herstelwerkzaamheden plegen.”
C Dagblad v/h Noorden 20-01-2022
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Vandaag weer een collega ziek naar huis.
Griepklachten na de coronabooster.
Management is er maar hartstikke druk mee.
Elke keer is er weer iemand die kort uitvalt na de prik.
Is maar kort (dag of 2) maar gooit wel de bezetting flink door de war.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Anke onze zoon schoonzoon dochter schoondochter en ik allemaal een dag of 2 beroerd mijn schoonvader van volgende week 86 had nergens last van! De leeftijd schijnt ermee te maken hebben

Gr Aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Ik had ook nergens last van.
Betekent dat, dat iemand mijn geboortedatum verkeerd heeft ingevuld?


Paul
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Tweeling
30 jaar
Pfizer
1 krijgt coronalight van de booster
De andere alleen een gevoelige prikplek :crazy:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

In Engeland is Covid inmiddels voorbij en werkt Boris met operatie Red Meat weer aan het verhogen van zijn populariteit.
1 van de targets daarbij wordt het wegwerken van de wachtlijsten in de zorg.
Die waren pre-Corona al vrij hoog - 4,4 miljoen wachtenden - maar staan nu op zo’n 6 miljoen mensen, vooral door uitgestelde zorg vanwege Covid.
2 miljoen Engelsen wachten al meer dan 18 weken op noodzakelijke operaties; een deel daarvan meer dan 2 jaar.
De ziekenhuizen krijgen wel iets meer ruimte maar lopen nog niet echt leeg.
Dit terwijl het ziekteverzuim in de zorg op het dubbele ligt van wat gebruikelijk is in dit jaargetijde.
En de druk op het personeel door covidzorg blijft eigenlijk onverminderd hoog.
De zorgdirecteuren waarschuwen dan ook dat hier rekening mee moet worden gehouden en er geen onrealistisch hoger targets gesteld moeten worden.
Johnson vind dat ze niet zo moeten zeuren en dat de zorg de hakken in het zand zet.
Heeft een commissie opgericht om de achterstanden ASAP weg te werken.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Werkt altijd een commissie, onderzoek, rapport, nader onderzoek nieuwe commissie en we zijn een jaar of 2 verder dan komt er een aanbeveling die ergens in de politieke arena sneuvelt. Maar het probleem is met een beetje mazzel uit zich zelf verdwenen of uit zicht geraakt :shh:


Gr Aad
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Het Coronavirus



Bericht door JoopBrekken »

Gevolgen van de prik?
Ik ( 74 jr ) had 1 week na de 2de prik, 1 dag van niet lekker voelen. Toeval?
Misschien niet want 1 week na de booster was ik 1 nacht heel verkouden, en s,morgens weer over. Toeval?
Laatst gewijzigd door JoopBrekken op vr 21 jan 2022, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

ik [72] heb van de 3 prikken de prik niet eens gevoeld
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Het Coronavirus



Bericht door JoopBrekken »

De prikken zelf voelde ik ook niet, ook de dagen erna nix.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

@ Aad

Ik kom er eigenlijk op door zo’n voormalige Britse zorgdirecteur, dr Levi die dan in op 1 zit te vertellen dat we een voorbeeld moeten nemen aan Engeland en Denemarken.
Omdat het daar ondanks maatregelen zo goed gaat.
En de NHS geen enkel moment in de problemen is geweest.
Nou hebben Britse media al eerder bericht dat rond de feestdagen diverse ziekenhuizen het water aan de lippen stond.
En blijkbaar is daar niet heel veel meer lucht bijgekomen.
Omdat er verder nauwelijks maatregelen van kracht waren.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

De UK is niet in haar eerste leugen gestikt denk ik dan maar.
Boris zegt dat ze zich niet zo moeten aanstellen en hup aan het werk moeten gaan.

Theo
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

En niet alleen de opnames tellen nu mee, maar vooral ook het aantal zieke werknemers.
En dat is niet alleen het probleem in Engeland, maar over de hele wereld.
Goederenvervoer, aanvoer van grondstoffen, fabrieken, alles wordt geraakt door dit "milde" virus.
Nee, er zullen minder mensen aan overlijden of in ziekenhuizen terecht komen, maar het heeft wel heel veel impact.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

De UK kan dan weer de Brexit de schuld geven :mrgreen:
Plaats reactie