regelgeving zonwering voorruit

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: regelgeving zonwering voorruit



Bericht door ducati 900 »

tonic schreef:
wo 19 jan 2022, 19:56
mama schreef:
wo 19 jan 2022, 19:03

je gezichtsveld op de voorruit wordt grof gezegd gemarkeerd in de hoogte tot waar de wissers komen. Ook geldt het bovenstaande stukje over folies en coatings die op de gehele ruit met inbegrip van de gezichtsvelden wordt aangebracht.
Direct en indirect zichtveld is een stuk ter grotte van een horizontale A4, recht voor de bestuurder en bijrijder.

Zo´n rolgordijn als Nico heeft hebben we in onze Hymer ook, bevalt inderdaad heel goed.
Wel duur, jammer genoeg niet door de Action leverbaar. :-B :-B

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Burnerchief
Berichten: 398
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 19:26
Locatie: Waar mijn camper staat

Re: regelgeving zonwering voorruit



Bericht door Burnerchief »

Het interieur filter met een airco weglaten is een héél slecht idee.
De verdamper wordt heel koud tot net boven het vriespunt en dus kleddernat door de condens dat wordt dan wel netjes afgevoerd maar je wil niet al die troep die groeit en bloeit op je filter dan op je condensor hebben.
Niet als je lekker ziek wil worden natuurlijk van al die bacteriestammen schimmels etc die goed gedijen in een vochtig klimaat.
Dringend advies jaarlijks vervangen dat filter geloof me bij ons in de werkplaats ze wel gezien dat er hele kolonies op wonen.
Ik repareer alles met en zonder stekker

Onze woning een Hymer Camper op basis Fiat 290 14 2,5d van 1991

Volg ons op https://lnkd.in/d7jHX3T
Code 2021

Navigeer met een ipad pro cellulair met Magic Earth (offline)

Genietend van het Pensioen!
Chevy55
Berichten: 245
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 11:20
Locatie: Flevoland

Re: regelgeving zonwering voorruit



Bericht door Chevy55 »

Burnerchief schreef:
do 27 jan 2022, 10:33
Het interieur filter met een airco weglaten is een héél slecht idee.
De verdamper wordt heel koud tot net boven het vriespunt en dus kleddernat door de condens dat wordt dan wel netjes afgevoerd maar je wil niet al die troep die groeit en bloeit op je filter dan op je condensor hebben.
Niet als je lekker ziek wil worden natuurlijk van al die bacteriestammen schimmels etc die goed gedijen in een vochtig klimaat.
Dringend advies jaarlijks vervangen dat filter geloof me bij ons in de werkplaats ze wel gezien dat er hele kolonies op wonen.


Ik denk dat je geen beeld hebt hoe ie bij een Arto uit 2000 bijvoorbeeld , bereikbaar is , dat is een drama hoe ze dat in elkaar geknutseld hebben , en de lucht opbrengst (van buiten)daardoor gehalveerd is , brengt hele andere problemen met zich mee , als je hem op intern circuleren zet (bypass je ook het filter) veel meer lucht opbrengst , geluid ventilator wordt dan ook duidelijk minder .

En ja een goed werkend systeem met filter is beter , maar tot begin 90 , zaten ze in bijna geen enkele auto , werden we toen allemaal ziek !

Er is overigens wel een betere manier , en de meeste moderne auto's doen dat uit zich zelf , die blazen de verdamper droog , nadat je de auto uitzet , dat kun je ook makkelijk zelf doen , door de airco uit te schakelen 5 min voor je de camper stil zet , dan heb je de boel droog , en ook geen schimmels .
mikeanber
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: regelgeving zonwering voorruit



Bericht door mikeanber »

hallo allen
blijf bij de les deze topic gaat over zonnenwering
:cheers:
Plaats reactie