BMS fietsaccu repareren?
BMS fietsaccu repareren?
Heeft iemand ervaring met het repareren van het BMS van een fietsaccu, powerpack 500 van Bosch.
Opeens geen trapondersteuning meer. Het display geeft alles weer, behalve de snelheid.
De accu is vol. Controle van de afzonderlijke batterijen geeft dat ook aan.
Volgens velen repareert Bosch niet, maar verkoopt alleen een compleet nieuwe accu.
De oude is dus een wegwerpaccu, hoewel nog maar 3 jaar oud.
Wie weet een betrouwbaar reparatieadres.
Aanvulling: accu uitgang heeft geen spanning, statusleds branden niet
Aanvulling 2: 19/01/2022. Bosch neemt 75% van nieuwprijs accu voor zijn rekening, uit coulance. Ben tevreden met deze oplossing.
Opeens geen trapondersteuning meer. Het display geeft alles weer, behalve de snelheid.
De accu is vol. Controle van de afzonderlijke batterijen geeft dat ook aan.
Volgens velen repareert Bosch niet, maar verkoopt alleen een compleet nieuwe accu.
De oude is dus een wegwerpaccu, hoewel nog maar 3 jaar oud.
Wie weet een betrouwbaar reparatieadres.
Aanvulling: accu uitgang heeft geen spanning, statusleds branden niet
Aanvulling 2: 19/01/2022. Bosch neemt 75% van nieuwprijs accu voor zijn rekening, uit coulance. Ben tevreden met deze oplossing.
Laatst gewijzigd door Nugget1 op wo 19 jan 2022, 16:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: BMS Fietsaccu repareren?
accu vol en wel display met alles maar zonder snelheid, dan ga ik denken aan de aandrijfmotor o.i.d., en niet aan de accu, accu op zijnde goed laten testen?
fa zuidewind purmerend, https://fietsaccuservice.nl/
fa zuidewind purmerend, https://fietsaccuservice.nl/
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: BMS Fietsaccu repareren?
Ik had hetzelfde: accu vol, display toont alles, snelheid nul en geen ondersteuning: het was een defekte trap-as sensor.
Als er geen signalering is dat de trap-as draait, is er geen ondersteuning. Ongeveer de definitie van trap-as ondersteuning.
Als er geen signalering is dat de trap-as draait, is er geen ondersteuning. Ongeveer de definitie van trap-as ondersteuning.
Re: BMS Fietsaccu repareren?
Bij ons was de oorzaak slecht contact vh display.. Even eraf en de contacten schoon maken.
- Don Esteban
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
- Locatie: Limburg / Costa Brava
Re: BMS Fietsaccu repareren?
Idem dito bij mij. Contacten schoonmaken. Spuitje DW 40, goed schoonwrijven en hij deed ut weer..
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Knaus SKY I 700 LX
Re: BMS Fietsaccu repareren?
Ik had het laast dat mijn sensor op het achterwiel verdraaid zat
Krijg je de zelfde melding als ze elkaar niet zien
Krijg je de zelfde melding als ze elkaar niet zien
Re: BMS Fietsaccu repareren?
Oorzaak gevonden: de electronica van de nog geen 3 jaar oude accu is stuk. Benieuwd of Bosch nog komt met een coulance regeling. Voorlopig kan ik vooruit met een leenaccu. Alle reageerders bedankt.
Re: BMS Fietsaccu repareren?
en van een oude accu waarvan de accucellen versleten zijn en de rest nog goed, de electronica overzetten.??, zo,n versleten accu moet toch wel ergens boven water te toveren zijn.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 6875
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: BMS Fietsaccu repareren?
BMS'en zijn bij Alie te koop (wat niet)
Van 1 cel tot meerdere cellen op een BMS.
Cellen in accupak zijn vaak gegroepeerd.
Bv 5 cellen van 3,7Volt parallel en van deze weer 10 in serie. Geeft 37Volt.
Maar aanbrengen is een heel gepruts.
Ps,
Jos weet daar alles van.
Van 1 cel tot meerdere cellen op een BMS.
Cellen in accupak zijn vaak gegroepeerd.
Bv 5 cellen van 3,7Volt parallel en van deze weer 10 in serie. Geeft 37Volt.
Maar aanbrengen is een heel gepruts.
Ps,
Jos weet daar alles van.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: BMS Fietsaccu repareren?
Bosch e-bike systemen zijn héél doordacht
Ikzelf dacht even mijn verminderde capaciteit vd accu te meten middels een " professionele ontlaad procedure "
Blijkt echter dat de batterij pas de spanning op z,n pennen vrijgeeft als ie CAN communicatie kan opbouwen met het display en de motorunit .
Hooguit zie je op de uitgangs klemmen voor 1 sec. de spanning verschijnen als je het testknopje indrukt. Dus of het accupack open sleutelen en direct op de cellen meten of op de fiets simuleren met een brakekout box en de fiets activiteit simuleren middels pulsen op de opname sensor te zetten, anders gaat ie na een paar minuten weer slapen.
Meting is even gepauseerd
Ikzelf dacht even mijn verminderde capaciteit vd accu te meten middels een " professionele ontlaad procedure "
Blijkt echter dat de batterij pas de spanning op z,n pennen vrijgeeft als ie CAN communicatie kan opbouwen met het display en de motorunit .
Hooguit zie je op de uitgangs klemmen voor 1 sec. de spanning verschijnen als je het testknopje indrukt. Dus of het accupack open sleutelen en direct op de cellen meten of op de fiets simuleren met een brakekout box en de fiets activiteit simuleren middels pulsen op de opname sensor te zetten, anders gaat ie na een paar minuten weer slapen.
Meting is even gepauseerd