remcilinders
Re: remcilinders
dan slepen ze niet een beetje maar zitten de remblokken en de zuigertjes gewoon muurvast.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
- Locatie: Roosendaal
- ducati 900
- Berichten: 7470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: remcilinders
Het is gewoon zak de remvloeistof minmaal elke 3 jaar te vervangen.
Ben.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: remcilinders
in mijn onderhoudsboekje wordt om de 1 a 2 jaar genoemd. Als ik op voorhand weet dat ik de bergen inga, dan laat ik het zo wie zo doen. En dan weeg ik ook af of het bijstellen van de handrem nodig is. Niks is zo vervelend dat je de handrem tot aan je oksels op moet trekken en alsnog de camper achteruit rijdt. Ondanks dat je aan je onderhoudsfiguur vroeg, die bij te stellen
Arie
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Re: remcilinders
maar om over te stappen naar dot 5.1, vergt wel een zeeeeeer grondige reiniging van het remsysteem, dus niet potje leeg en vullen met 5.1, daar 5.1 op siliconen basis is en niet goed reageerd op de oude remolie dot 4, beste is gewoon om de 2 jaar doorspoelen met nieuwe dot 4, liefst uit een nieuw nog afgesloten blikje
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: remcilinders
Kleine correctie.
DOT 5 is op siliconen basis. DOT 3, 4 en 5.1 zijn op glycol basis. DOT 5 nooit mengen met DOT 3, 4 of 5.1.
Zie ook dit artikel van Epic Bleed Solutions of Bardahl.
DOT 5 is op siliconen basis. DOT 3, 4 en 5.1 zijn op glycol basis. DOT 5 nooit mengen met DOT 3, 4 of 5.1.
Zie ook dit artikel van Epic Bleed Solutions of Bardahl.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: remcilinders
neem mij niet kwalijk, een .1 teveel geschreven, foutje van mij, effe te vlug geweest
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything