remcilinders

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: remcilinders



Bericht door Kroppie »

dan slepen ze niet een beetje maar zitten de remblokken en de zuigertjes gewoon muurvast.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: remcilinders



Bericht door Peter+Annie »

Kroppie schreef:
zo 16 jan 2022, 12:16
dan slepen ze niet een beetje maar zitten de remblokken en de zuigertjes gewoon muurvast.
:thumbup:
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: remcilinders



Bericht door ducati 900 »

Het is gewoon zak de remvloeistof minmaal elke 3 jaar te vervangen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: remcilinders



Bericht door Arie55 »

in mijn onderhoudsboekje wordt om de 1 a 2 jaar genoemd. Als ik op voorhand weet dat ik de bergen inga, dan laat ik het zo wie zo doen. En dan weeg ik ook af of het bijstellen van de handrem nodig is. Niks is zo vervelend dat je de handrem tot aan je oksels op moet trekken en alsnog de camper achteruit rijdt. Ondanks dat je aan je onderhoudsfiguur vroeg, die bij te stellen

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: remcilinders



Bericht door Meine »

Bij dot 5.1 kun je standtijden verdubbelen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: remcilinders



Bericht door Kroppie »

maar om over te stappen naar dot 5.1, vergt wel een zeeeeeer grondige reiniging van het remsysteem, dus niet potje leeg en vullen met 5.1, daar 5.1 op siliconen basis is en niet goed reageerd op de oude remolie dot 4, beste is gewoon om de 2 jaar doorspoelen met nieuwe dot 4, liefst uit een nieuw nog afgesloten blikje
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: remcilinders



Bericht door EasyBee »

Kleine correctie.
DOT 5 is op siliconen basis. DOT 3, 4 en 5.1 zijn op glycol basis. DOT 5 nooit mengen met DOT 3, 4 of 5.1.
Zie ook dit artikel van Epic Bleed Solutions of Bardahl.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: remcilinders



Bericht door Kroppie »

neem mij niet kwalijk, een .1 teveel geschreven, foutje van mij, effe te vlug geweest :bang:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie