Windows 11?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Windows 11?



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik krijg steeds mededelingen dat W11 voor mij klaar staat.
Nu heb ik een eigen licentie voor Office. Ik werk zonder cloud.

Als ik de update door voer, moet ik deze programma's dan ook weer helemaal opnieuw installeren?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Windows 11?



Bericht door seth_space »

Normaal gesproken blijft na een update alles gewoon werken Inderdaad.
Je hebt een periode dat je bij problemen de zaak terug kunt draaien.
Probleem applicaties worden gemeld en dan kun je naar een oplossing zoeken. Meestal is recenter versie voldoende.
Oude software kan echter wel een probleem vormen. Heb je die veel dan moet je eerst gaan zoeken naar alternatieven of andere oplossing voordat je de upgrade doorvoert.
Maak altijd eerst een backup.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Windows 11?



Bericht door TestCase »

Windows 11 is de nieuwe naam voor een update van Windows 10 waarbij microsoft voor het gemak vast een heleboel ballast, lees oude computers, buiten/uit sluit. In feite is het gewoon Windows 10 update xxx. Ik heb al een aantal pc's geupgradet en dat ging goed zonder enig verlies.
Je hebt 10 dagen om de boel terug te draaien, verwacht niet dat het nodig is. Alle apps op W10 werken op W11.

Let op je zit in Spanje dus het vreet mobiele data die download van W11.


//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Windows 11?



Bericht door PaulBng »

TestCase schreef:waarbij microsoft voor het gemak vast een heleboel ballast, lees oude computers, buiten/uit sluit.
Inderdaad Afbeelding


Paul
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Windows 11?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ik heb het terug gezet.
Het blijkt dat de verkenner met het slepen totaal anders werkt.
Je hebt in de taakbalk een programma open staan, je wilt daar een bestand naar toe slepen.
Dat wil niet meer met win11, het programma wil niet meer open gaan.
Je moet knippen/kopiëren en dan plakken, maar de functie knippen kopiëren zit ook niet 1 23 meer onder je rechter muis toets.
Allerlei extra handelingen moet je nu doen wat met 10 nog met een muis klik voldeed.
Dat de pictogrammen in het midden staan, dat was vrij eenvoudig weer te herstellen.
En het viel me op dat de accu van de laptop sneller leeg ging, al met al terug naar win10.

Theo
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Windows 11?



Bericht door Hoofdnoorman »

TestCase schreef:
wo 08 dec 2021, 14:24
Windows 11 is de nieuwe naam voor een update van Windows 10 waarbij microsoft voor het gemak vast een heleboel ballast, lees oude computers, buiten/uit sluit. In feite is het gewoon Windows 10 update xxx. Ik heb al een aantal pc's geupgradet en dat ging goed zonder enig verlies.
Je hebt 10 dagen om de boel terug te draaien, verwacht niet dat het nodig is. Alle apps op W10 werken op W11.

Let op je zit in Spanje dus het vreet mobiele data die download van W11.


//Kees
Hoeveel Gig zal dat ongeveer zijn, Kees?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Windows 11?



Bericht door PaulBng »

Tussen de 3.5 en 5Gb

Edit: sorry, GB

Paul
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Windows 11?



Bericht door Hoofdnoorman »

Valt dus wel mee. Ik heb toch geen FUP dus ik ga er over denken.
De opmerking van forumlid PE1OPQ Theo, doet mij voorzichtig zijn. Ik ben namelijk nu tevreden en hoef niet zo nodig wat anders.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Windows 11?



Bericht door Atoz »

Afblijven, tenzij je een goeie reden hebt om tijdens je vakantie computer ellende te willen.
Ik zou het thuis doen.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Robenan
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
Locatie: ZO Brabant

Re: Windows 11?



Bericht door Robenan »

Misschien handig om volgende site ff door te nemen over W11.
W11 draait ook niet op alle computers, als ze een jaar of 4 oud zijn kan t goed al niet meer gaan.

https://www.seniorweb.nl/artikel/wel-of ... -windows11

groet
Rob :wave:
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Windows 11?



Bericht door Hoofdnoorman »

Atoz schreef:
wo 08 dec 2021, 22:03
Afblijven, tenzij je een goeie reden hebt om tijdens je vakantie computer ellende te willen.
Ik zou het thuis doen.
Zodra ik thuis ben, heb ik beslist geen tijd meer om met de computer te rommelen. Maar ik zie er ook van af.
Overigens mijn computer is er wel geschikt voor.
Ik heb een heel moderne Medion.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Windows 11?



Bericht door TestCase »

Rob, wanneer Rudy het aanbod krijgt voor W11 hoeft hij zich over de ondersteuning geen zorgen te maken.
Ik draai W11 trouwens prima op een zéér oude laptop, 10 jaar oud denk ik.
Zelf zou ik onderweg ook geen update doen. Maar wegblijven denk ik niet.
Tot en met ergens in 2024 wordt W10 nog ondersteund trouwens.
//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Robenan
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
Locatie: ZO Brabant

Re: Windows 11?



Bericht door Robenan »

@Testcase
Dan heb je op je 10 jaar oude laptop de W11 niet geinstaleerd via Windows Update programma.

Wanneer het upgradeproces handmatig gedaan wordt, is Windows 11 ook compatibel met systemen die niet aan de vereisten voldoen. Dit geldt wanneer gebruikers in het Windows-insider programma zitten of de update handmatig uitvoeren van een officieel ISO-bestand of Microsofts Media Creation-tool gebruiken.

Bij deze updates wordt geen hardware-check uitgevoerd en wordt er niet gekeken naar de specificaties van de pc of laptop, dus ook geen update geblokkeerd.
Het nadeel van deze loophole is dat Windows 11 niet wordt ondersteund door Microsoft en er ook geen securitypatches en andere software updates beschikbaar zijn. :think:

Deze methode lijkt me voor de doorsnee pc of laptopgebruiker niet aan te bevelen.

Ikzelf heb bijv. een Surface Pro 4 i5 van een jaar of 4/5 oud welke al niet meer geschikt is om W11 te draaien als je die via Windows Update wil updaten. :bang:

Groet Rob :wave:
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Windows 11?



Bericht door Will »

Windows 11 kijkt naar je confugiratie en zeg dan hij is niet geschikt voor 11 of wel, maar als je een paar aanpassingen doet bijvoorbeeld een grotere SSD schijf en het geheugen aanpast dan werkt het wel. Maar de vraag is moet je dat wel willen dan als je pc nu goed draait op 10 het word anders weer trager maar bij een jongere dus snellere pc is het geen probleem.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Plaats reactie