Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?



Bericht door JoopBrekken »

Wij willen die 3de prik ook wel maar wat is het nut daarvan als deze week blijkt dat de huidige vaccins NIET voldoende beschermen tegen Omicron?
In Cullera en Tavernus lukt het soms wel, en soms niet, en altijd met een hoop geregel om hem als buitenlander te krijgen.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2432
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?



Bericht door bently »

bently schreef:
za 27 nov 2021, 21:29
bently schreef:
do 25 nov 2021, 16:57
Hoezo lopen ze nog achter in Spanje ? Ben vanmorgen naar Centro de Salud Aguadulce geweest. Anderhalve kilometer vanaf de camping Roquetas de Mar. Afspraak gemaakt en 7 December kan ik al de boosterprik gaan halen.
Gewoon met zorgverzekering pasje en indentiteidskaart en bewijs van eerdere coronaprikken laten zien en klaar. :thumbup:
Even voor de volledigheid . . . Zorgpasje is de EHIC en de QR code kennen ze hier niet. Dus de papieren versie van de vaccinatie's meenemen.
Vanmorgen om 8.52 uur de boosterprik gekregen. Ging snel en prima geregeld. Echtgenote had 'm op 1 December al gekregen.
Volgende week even terug om het bewijs van registratie. :thumbup: :D
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?



Bericht door Jan en Simonne »

Dat is mooimooimooi! :thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2432
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?



Bericht door bently »

:D :thumbup:
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?



Bericht door Hoofdnoorman »

Hoofdnoorman schreef:
do 11 nov 2021, 14:39
Even actie ondernomen vandaag.
Eerst de dokter gebeld. Deze verwees mij naar het Centre de salut de l'Albir.

Daar heen gegaan, is bijna om de hoek. U hebt twee vaccinaties gehad van AZ dus de derde is hier ook AZ. Maar u bent nog geen 70 dus u moet een paar weken wachten. Uitgelegd dat ik graag Pfizer of Moderna wil. Toch wachten!
-Moet ik misschien naar die mobiele locatie in Benidorm?
Neen, over ongeveer twee tot drie weken hier.

Dus 16 november maar eerst eventjes naar Benidorm op de gok. Dan gaat die extra locatie open.

Als er wat bijzonders is, meld ik het wel.
Afgelopen dinsdag mij gemeld. Na een half uur in de rij aan de beurt. Alle papieren overlegd en werd verwezen naar het naastliggende loket. Daar te horen geekregen dat ze mij donderdag helpen en dat ik dan de afspraak heb.
Dus vandaag weer er heen.
Neen meneer we zitten vol, kom over twee weken maar eens weer.

Zo zie je maar hoeveel verschil er kan zijn in de behandeling op verschillende locaties. Mijns inziens zijn de meeste ervaringen niet gebaseerd op vaste procedures maar eerder op welk personeel je tegenover je hebt en in welke plaats.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Camperco
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 11:48
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?



Bericht door Camperco »

Vandaag naar het Centro de Salut in Benicarló gereden. We waren er om 12.15 uur. Nummer 22 was aan de beurt en wij hadden volgnummer 52. Nou het ging eigenlijk best snel. Wij staan langer aan de balie voor de administratieve afhandeling. ID bewijs, RIVM vaccinatie overzicht en EHIC card overhandigd. Alles werd gekopieerd en even later rolt de SIP card uit de printer. En meteen een bonnetje met de afspraak voor de boosterprik. Volgende week woensdag om 09.36 uur. (vroeg het bed uit :D ) Prima geregeld hier.
groet uit Hellevoet (of ergens onderweg)
Frans & Gerda

http://www.camperco.nl/
Ik heb niks aan gelijk, ik heb liever geluk.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?



Bericht door appellover »

Hier in Rojales ook groot verschil per dag ,wij hadden 4 mensen voor ons en stonden met 10 minuten weer buiten,maar gisteren reden we weer voorbij stond een heel lange rij,paar honderd mensen stonden te wachten.Soms zit het mee en soms tegen.
Allemaal aan de booster in het grote bejaardenhuis Costalgarve.
Ben bang dat we over half jaar weer tweede booster krijgen,de omikronbooster.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
JPWGusta
Berichten: 368
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 22:20
Locatie: Spanje

Re: Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?



Bericht door JPWGusta »

Vandaag telefoontje gehad van onze Centro de Salud, of we donderdag 23e terug thuis zijn, kunnen we om 11u de EPO-spuit krijgen :-B
Toch fijn als ze je persoonlijk kennen in een klein dorp.
Greetz, JP
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP

West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Gebruikersavatar
trotamundos
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 9:53

Re: Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?



Bericht door trotamundos »

Wij staan in Calpe en zijn vrijdag naar het Centro de Salut gefietst Daar werd ons paspoort gevraagd en moesten buiten wachten. Na ongeveer een kwartier kwam de dame weer naar buiten met onze SIP kaart maar met de mededeling dat de vaccins op waren. We konden wel zaterdag naar Denia want daar was een vrije inloop dus zonder afspraak. Nou we hebben de gok niet genomen want er zouden 400 beschikbaar zijn dus we gaan van de week maar weer de bult op en proberen hier in Calpe een afspraak te krijgen.

Groetjes de Trottertjes
Amdoco
Berichten: 2
Lid geworden op: di 02 mar 2021, 14:23

Re: Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?



Bericht door Amdoco »

Zijn er overwinteraars die ervaring hebben met de Centro de Salud in de buurt van Comares, Benamalgosa, voor het halen van de booster prik?
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?



Bericht door Hoofdnoorman »

Hè hè, hij zit er in. Niet overal even makkelijk en ik ben er achter dat een algemene handleiding over de procedures bijna, of geheel niet, te geven is.

Begin November dus naar Salut in Albir en moest over drie weken terug komen incl. datum 7 december. Op die dag er heen en werd weggestuurd, Komt u donderdag maar rond 14.00. Donderdag weer er heen. Nada.
Mijn buurman ging vanochtend er heen en kreeg in ieder geval al de SIP kaart aangemaakt. De vaccinatie? Nu meneer, in Januari!

Ik heb dus een adres geregeld in Benidorm en zou vandaag daar naar de Salut gaan. Maar ondertussen hoorde ik dat ook in Alfaz en Althea een inloop zou zijn. Aangezien Alfaz net iets dichterbij is dan Benidorm, daar maar heen gegaan. Gewoon het adres van de camping opgegeven, mijn EHIC kaart en het papiertje met de Batchcodes van de eerste inentingen. Paspoort hebben ze niet ingezien en ik kreeg de rode SIP kaart alsmede de mededeling dat ik om 16.37 de prik kon halen.
Om 16.00 sta ik voor de deur. Naar binnen en nummertje 29. Een kwartier later zat hij in de arm. Toen kwam ik er achter dat ik via de verkeerde kant naar binnen ben gegaan. :oops: Ik keek even door de andere deur en daar stond het zwart van het volk. Die stonden een straat in de rij en werden steeds met ongeveer 10 personen binnen gelaten.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1521
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?



Bericht door Lammerts »



Verstuurd vanaf mijn SM-J510MN met Tapatalk


Wij mogen morgen in de rij staan.

Later meer.....!

Groetjes Elze.
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1521
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?



Bericht door Lammerts »

Mula, Murcia, Spanje.

De 3e vaccinatie zit in onze arm.
We waren in anderhalf uur heen en terug bij de camper.

Goed georganiseerd onder toeziend oog van de politie.

7 December ging ik naar het Centro de Salud.
Vragen gesteld via Google Translate.
Wat verwarring. Ik was de eerste vreemdeling.
Met een ouwe rot in het vak, een juffrouw en een meneer, die erbij werd geroepen voor de Engelse taal, lukte het een afspraak te maken voor vandaag met de EHIC code van onze zorgpas en de gegevens uit ons paspoort.
Als adres gaf ik het camperplaatsadres op van Park4night.
Ik kreeg GEEN Spaans pasje S.I.P.

Het vodje met de afspraak, paspoort en Nederlandse vaccinatie gegevens (vooral de data van de eerdere vaccinaties) waren genoeg om ons te laten prikken.

9 December ging ik nog even terug om te vragen met welk middel we gevaccineerd zouden worden.
Moderna....."it's the same", werd gezegd.
Ja....ja... ik ging op onderzoek uit.
Bij onze zorgverzekering. Zij vergoeden deze vaccinaties niet, ik moest informeren bij de GGD. Lastig bellen vanuit buitenland naar de GGD. Krijg de juiste persoon maar te pakken in zo'n callcenter.

Via de Nederlandse website van Volksgezondheid las ik, dat ook in Nederland de boosterprik gegeven wordt met Pfizer Bion Tech, of Moderna en dat je niet kan kiezen.....

Om 12.06 moesten we ons melden bij de priklocatie.
Waar.....? Ik vroeg het eerder aan een postbezorger.

Bij de locatie stond een lange rij.....
We hadden er goed weer bij....

Volgende week kunnen we het vaccinatie bewijs ophalen in het Centro de Salud.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510MN met Tapatalk


AfbeeldingAfbeelding
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wie is gevaccineerd in Spanje en hoe moet dat?



Bericht door Hoofdnoorman »

Hoofdnoorman schreef:
ma 13 dec 2021, 17:59
Hè hè, hij zit er in. Niet overal even makkelijk en ik ben er achter dat een algemene handleiding over de procedures bijna, of geheel niet, te geven is.

Begin November dus naar Salut in Albir en moest over drie weken terug komen incl. datum 7 december. Op die dag er heen en werd weggestuurd, Komt u donderdag maar rond 14.00. Donderdag weer er heen. Nada.
Mijn buurman ging vanochtend er heen en kreeg in ieder geval al de SIP kaart aangemaakt. De vaccinatie? Nu meneer, in Januari!

Ik heb dus een adres geregeld in Benidorm en zou vandaag daar naar de Salut gaan. Maar ondertussen hoorde ik dat ook in Alfaz en Althea een inloop zou zijn. Aangezien Alfaz net iets dichterbij is dan Benidorm, daar maar heen gegaan. Gewoon het adres van de camping opgegeven, mijn EHIC kaart en het papiertje met de Batchcodes van de eerste inentingen. Paspoort hebben ze niet ingezien en ik kreeg de rode SIP kaart alsmede de mededeling dat ik om 16.37 de prik kon halen.
Om 16.00 sta ik voor de deur. Naar binnen en nummertje 29. Een kwartier later zat hij in de arm. Toen kwam ik er achter dat ik via de verkeerde kant naar binnen ben gegaan. :oops: Ik keek even door de andere deur en daar stond het zwart van het volk. Die stonden een straat in de rij en werden steeds met ongeveer 10 personen binnen gelaten.
Mijn buurman is vanochtend maar eens opnieuw naar de Salut in Albir gegaan. Medewerkers waren nog "fris" en het resultaat is dat hij zaterdagochtend naar Alfaz mag om de spuit in zijn arm te laten zetten. Gisteren zeiden ze nog in Januari, alweer even een feit dat er van een bepaalde handleiding geen sprake is. Hij had ook het idéé dat de medewerkers na een aantal uren moe en chagrijnig werden en bedacht dan maar dat hij eens vroeg moest gaan.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie