Luchtvering plaatsen om meer rijhoogte achter te krijgen?
Re: Luchtvering plaatsen om meer rij hoogte achter te krijgen
Voor mijn 4x4 Sprinter kost het zonder bediening en compressor 700-800 euro en met bediening en compressor 1000 tot 1200
Het is dus we voertuig afhankelijk, Bij de normale Sprinter begint het bij een 400 Euro
Verwacht dat ik het nodig ga hebben als hij vol geladen is,, want achterover hangen ziet er niet uit. Voor mij is die zonder bediening genoeg want, de bepakking gaat echt niet veel variëren. Waardoor dus 1 stand genoeg is. Vasten extra veren hebben als nadeel dat je nooit precies weet wat het resultaat is.
En een schuine belasting los je er ook niet mee op.
Het is dus we voertuig afhankelijk, Bij de normale Sprinter begint het bij een 400 Euro
Verwacht dat ik het nodig ga hebben als hij vol geladen is,, want achterover hangen ziet er niet uit. Voor mij is die zonder bediening genoeg want, de bepakking gaat echt niet veel variëren. Waardoor dus 1 stand genoeg is. Vasten extra veren hebben als nadeel dat je nooit precies weet wat het resultaat is.
En een schuine belasting los je er ook niet mee op.
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Re: Luchtvering plaatsen om meer rij hoogte achter te krijgen
Lucht(hulp)vering is ideaal maar de vraag is om schade door oneffenheden in het weg dek te voorkomen. Dan denk ik gelijk oei een te lange overhang waarschijnlijk tegen/op/over de maximale asbelasting? Ik zou eerst in die richting wat dingen vast stellen. Gewicht in de camper verplaatsen naar voren kan al veel uitmaken ik denk daarbij een volle garage en fietsen achterop. Gewoon maar roepen luchtvering is voor mij als liefhebber van lucht te kort door de bocht.
Gr Aad
Gr Aad
Re: Luchtvering plaatsen om meer rij hoogte achter te krijgen
Inderdaad!
Verder aardig wat gestoeid met hydraulische vering op de achterkant van de Peugeot 405T16.
Uit interesse, snap dus niet hoe je aan 12 cm. komt. Gemeten boven het midden achterwiel? Of helemaal achteraan onder de bumper? Op hoeveel Bar staat het dan? Onbeladen?
Heb zelf ervaring met 2 luchtveringsystemen onder de camper. Huidige camper met een Oluve systeem. De vorige camper met Goldschmitt.
Verder aardig wat gestoeid met hydraulische vering op de achterkant van de Peugeot 405T16.
Uit interesse, snap dus niet hoe je aan 12 cm. komt. Gemeten boven het midden achterwiel? Of helemaal achteraan onder de bumper? Op hoeveel Bar staat het dan? Onbeladen?
Re: Luchtvering plaatsen om meer rij hoogte achter te krijgen
Off topic on
Wow, 405T16 en 309T16
Off topic off
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Re: Luchtvering plaatsen om meer rij hoogte achter te krijgen
Haha een kenner. De tandartsauto van de begin jaren 90. Voor diegene, die 85000 gulden aan een auto spendeerde en geen Duitser wou
Re: Luchtvering plaatsen om meer rij hoogte achter te krijgen
Trouwens ik quote de info over het meetpunt
Vervolgens vraag ik hoe er gemeten wordt. Was pas net wakker
Vervolgens vraag ik hoe er gemeten wordt. Was pas net wakker
Re: Luchtvering plaatsen om meer rij hoogte achter te krijgen
Liefhebber
Mijn eerste "echte" auto zou een nieuwe 205GTI 1.9 zijn geweest als de importeur op verzoek van de dealer een demo beschikbaar had gesteld
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Re: Luchtvering plaatsen om meer rij hoogte achter te krijgen
309T16
Gemeten is op de hoogte van de achterbumper. Beginnend op 0 bar en op de hoogste stand op 7 bar. Normale rijmodus is 4 bar.
Gemeten is op de hoogte van de achterbumper. Beginnend op 0 bar en op de hoogste stand op 7 bar. Normale rijmodus is 4 bar.
Met vriendelijke groet.
Fred
Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Fred
Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Re: Luchtvering plaatsen om meer rij hoogte achter te krijgen
Ok. Geen idee of het Oluve systeem zover mag. Ben nog nooit verder dan 3 Bar geweest geloof ik.
Voor de duidelijkheid. We praten hier over lucht hulpvering.
Ha de 205GTI. Was hier ook de bedoeling om die aan te schaffen. Alleen liep de planning wat anders. Vrouw in verwachting en de kinderwagen paste niet in de 205. Vandaar dat er gekozen werd voor de 309 GTI 16V. Heb nu nog wel een 205 CTI staan.
Voor de duidelijkheid. We praten hier over lucht hulpvering.
Ha de 205GTI. Was hier ook de bedoeling om die aan te schaffen. Alleen liep de planning wat anders. Vrouw in verwachting en de kinderwagen paste niet in de 205. Vandaar dat er gekozen werd voor de 309 GTI 16V. Heb nu nog wel een 205 CTI staan.
Re: Luchtvering plaatsen om meer rij hoogte achter te krijgen
Ik heb aan beide zijden, hulpveren laten plaatsen, onder mijn Ducato 2,3 jtd van 2004 en het resultaat is uitstekend. de achterkant komt een aantal cm hoger, wat in mijn geval betekend dat mijn vuilwatertank niet meer geraakt wordt door hobbels. Je bent met die hulpveren een stuk goedkoper uit en werkt prima. De veren werken progressief, als de achter kant zwaarder belast wordt, blijf je comfort houden.
Groet Kees
Groet Kees
-
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
- Locatie: Roosendaal
Re: Luchtvering plaatsen om meer rijhoogte achter te krijgen?
Verschild per merk en type van de balg
Gr Aad
Gr Aad
Re: Luchtvering plaatsen om meer rijhoogte achter te krijgen?
Alko is heel wat anders dan bladveren,en zeker in prijs.
Heb in onze vorige camper Alko hulpvering laten plaatsen in verband met motorrek,Scheelde 15 cm.
Bij Carsupport..is ongeveer 15 jaar geleden.
Heb in onze vorige camper Alko hulpvering laten plaatsen in verband met motorrek,Scheelde 15 cm.
Bij Carsupport..is ongeveer 15 jaar geleden.
Re: Luchtvering plaatsen om meer rijhoogte achter te krijgen?
Alko chassis hebben een torsievering en geen bladveren. Je moet dus bij Alko zijn op die vering te laten plaatsen.
https://www.alko-tech.com/nl/veersystemen
https://www.alko-tech.com/nl/veersystemen