Thuis stallen met afdekking?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door EasyBee »

Ze zijn er van meerdere leveranciers, de Hindermann Dachschutzplane of de Camperhoezen Online of de Obelink of de Wit. Het is een variatie op het zelfde thema. We hebben onze camper van 1995 ook al sinds 2009 buiten staan. Had het maar door moeten leren voor salontafeltje. Gewoon wassen en poetsen, voor je hem wegzet en wassen na de winter. Staat wel op droge harde bestrating. Dakhoes er over en klaar. Geen dakluiken open, maar wel ramen op een kier. Geen compleet ingepakt geval. En vooral blijven ventileren.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door Cee Pee »

Ik heb hier de boa bij ons al eens vragen over gesteld en die zei dat ze helemaal geen bevoegdheid hadden om er iets van te vinden als er een camper op eigen terrein staat.
Anders wordt het als er b.v. zichtbaar olie lekkage is of zoiets dan is er sprake van een milieudelict en kunnen ze wel in actie komen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Stalling



Bericht door EasyBee »

309T16 schreef:
za 18 sep 2021, 15:12
Ik ken geen APV, die verbiedt om een camper achter je woning te hebben.
Ernaast en voor de rooilijn wel.
Jan en Simonne schreef:
za 18 sep 2021, 15:22
Ook parkeren op de eigen oprit, in de voortuin of zelfs in de achtertuin is bij veel gemeenten aan regels gebonden. Dit soort zaken is vastgelegd in de APV, de Algemene Plaatselijke Verordening, die per gemeente verschilt.
https://www.nkc.nl/advies/ori%C3%ABnter ... r-stallen/
Onze camper staat sinds 2009 in de tuin. Nou is dat makkelijk, want ruim 1000 vierkante meter. Hij staat voor de rooilijn.
Ik weet dat omdat een aanvraag voor een carport werd afgewezen (ook na bezwaar tegen die uitspraak).
Maar die camper staat dus op eigen terrein, achter een afgesloten hek. De gemeente maakt daar geen enkel punt van. Moeten ze ook niet doen, want daar is jurisprudentie over. Het mag. Zeker, zo lang je er niet in gaat overnachten.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door 309T16 »

Ligt helemaal aan de APV en bijv. de mate van invloed op het uitzicht en leefgenot van de buurman.
Ik kan jouw link niet goed lezen. Tekst is onscherp helaas.

Zit ook een groot verschil tussen een buscamper op een voorerf of een Alkoof van 7 meter in de voortuin van een rijtjesblok huis.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door iSonic »

Ik denk dat een boa op zich niet zal handhaven. Maar als er mensen gaan klagen zal er uiteindelijk wel wat gebeuren.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door EasyBee »

309T16 schreef:
zo 07 nov 2021, 11:20
Ik kan jouw link niet goed lezen. Tekst is onscherp helaas.
Directe link naar uitspraak Raad van State
309T16 schreef:
zo 07 nov 2021, 11:20
Ligt helemaal aan de APV en bijv. de mate van invloed op het uitzicht en leefgenot van de buurman.
Zit ook een groot verschil tussen een buscamper op een voorerf of een Alkoof van 7 meter in de voortuin van een rijtjesblok huis.
Zoals je aan mijn avatar kunt zien is het geen buscamper en geen alkoof.
Maar er kijken geen buren vanuit hun huiskamer of tuin tegen mijn camper aan. Dat scheelt uiteraard wel.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door zwaailicht »

309T16 schreef:Ik ken geen APV, die verbiedt om een camper achter je woning te hebben.
Ernaast en voor de rooilijn wel.

Belangrijk bij buiten stallen is, dat de camper niet op grond staat i.v.m. optrekkend vocht.
Ik probeer te snappen. Onze camper blijft thuis. Plek genoeg op kiezel of stenen.
Hoe bedoel je dan met niet op grond? Of op bokken oid? Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door Cee Pee »

Ik denk dat bedoeld wordt niet op zand of gras.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door 309T16 »

Yep. I.v.m. optrekkend vocht. Zelfs kiezels is al niet ideaal.
Ronstagrammer
Berichten: 317
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 10:49
Locatie: Rotterdam e/o

Re: Stalling



Bericht door Ronstagrammer »

309T16 schreef:
za 18 sep 2021, 15:12
Ik ken geen APV, die verbiedt om een camper achter je woning te hebben.
Ernaast en voor de rooilijn wel.

Belangrijk bij buiten stallen is, dat de camper niet op grond staat i.v.m. optrekkend vocht.
m.b.t. tot het stallen in tuin. ( om even in te haken op ook boa's die niet op 1 lijn liggen ;-) , het stallen op de openbareweg..het vaak gebruikmakend van een camper om een boodschap te doen het veel weggaan met de camper ect ect) . wat is de rooilijn ? Mag het stallen in de tuin zomaar of zit er iets bij van de buurtsfeer die niet in het geding komt ?.
mijn oog viel op een deel van de a.p.v van onze stad en wel deze.

"Met de zinsnede “of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt” is beoogd aan te geven dat alle soorten (aanhang)wagens en voertuigen, die niet “dagelijks” worden gebruikt als vervoermiddel onder deze bepaling kunnen vallen."

Ik...wij ...rijden heel vaak met de camper weg al is het maar voor een dagje of een weekend of een boodschap. mag het dan als dagelijks vervoersmiddel gezien worden. En wie verplicht mij om elk uur van een etmaal in deze weg te rijden ?

het buitensporig gedrag en niet een terugkerend kontakt van een boa alhier ,trekkend het bloed onder de nagels vandaan, en leid tot een onuitstaanbare exorbitante neiging om vannacht nog de cirkelzaag te pakken en een fiks deel van de tuinschutting er tussenuit te zagen en de camper in de tuin te banjouren .
#gratisjuristgezochtindeze ;-)
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door 309T16 »

Rooilijn is wettelijk vastgelegd. De lijn die evenwijdig loopt met de voorkant van de woning.

De oplossing, om de camper als dagelijks vervoersmiddel te mogen gebruiken, is de volle mep wegenbelasting te betalen (dus geen campertarief). Dan mag het namelijk wel.
Ronstagrammer
Berichten: 317
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 10:49
Locatie: Rotterdam e/o

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door Ronstagrammer »

309T16 schreef:
do 30 dec 2021, 22:01
Rooilijn is wettelijk vastgelegd. De lijn die evenwijdig loopt met de voorkant van de woning.

De oplossing, om de camper als dagelijks vervoersmiddel te mogen gebruiken, is de volle mep wegenbelasting te betalen (dus geen campertarief). Dan mag het namelijk wel.
dankje voor de snelle uiteenzetting. ( ben daar blij mee :bow: ) maar de rooilijn geld dus ook voor de achterzijde van het huis dan neem ik aan ? we hebben net in het pikkedonker de rolmaat ter hande genomen.....en gemeten de lengte en breedte gaat de camper erin mits we 1 schuttingdeel vrijmaken en een soort scharnierende schutting maken van twee delen ( je wordt nog eens inventief zo :lol3: )
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door TestCase »

Nee, de rooilijn is alleen de voorgevel.
Zelf heb ik de camper naast het huis, achter de rooilijn.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Thuis stallen met afdekking?



Bericht door EasyBee »

Hier in Apeldoorn hanteren ze gewoon de afstand van de gevel van de woning naar de openbare ruimte.
Dus ik heb in een hoekwoning de beperking van de rooilijn aan de voorkant van het huis naar de openbare ruimte (weg) en de rooilijn vanaf de zijgevel naar de openbare ruimte (weg). Daarvoor mag ik niets bouwen zonder vergunningsprocedure, dus niet voor de rooilijn aan de voorkant of zijkant van de woning.
Achter de rooilijn mag je vaak vergunningsvrij bouwen (binnen bepaalde grenzen mbt hoogte en totale oppervlakte). Maar de camper staat al 12 jaar voor de rooilijn van de voorkant van de woning (zonder gedoe van de gemeente en BOA's), wel buiten zicht van buren!
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie