Camper kopen in Duitsland

Algemene campervragen en -opmerkingen.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camper kopen in Duitsland



Bericht door iSonic »

campertje schreef:
do 02 dec 2021, 14:54
Maar de bpm aanvraag kun je voortaan rechtstreeks doen online.
Als je catalogus prijs hebt wordt alles voor je ingevuld online.
Autotelex is helemaal niet meer nodig. :-B (Alleen nog voor de juiste catalogusprijs te bepalen, maar dat kost niets :D )
Zie het! Nice. Ze doen alleen wel alleen forfaitaire afschrijvingstabel, op basis van taxatie of koerslijst doen ze niet. Je moet inderdaad wel de nette catalogus prijs van het voertuig hebben.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper kopen in Duitsland



Bericht door gjvonk »

Als ik het helemaal goed snap, is de netto cataloguswaarde van een buscamper dus de vergelijkbare bestelbus uit het overzicht van autotelex?

Dat ze een halfintegraal en een alkoof baseren op een chassis cabine variant snap ik ook nog. Dat ze bij toepassing van een Al-Ko chassis de kortste wielbasis accepteren, kan ik ook volgen. Maar hoe bepalen ze de cataloguswaarde van het onderstel van een integraal?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camper kopen in Duitsland



Bericht door iSonic »

Volgens mij doen de meeste het wel zo. Overigens betaal je voor een alkoof camper ook voor de extra brede spiegels op de camper (is een optie) net als de brede as en eventuele Fiat camper chassis. Je kan de geboortekaart van je Ducato opvragen. Staat precies op wat er allemaal op zit.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camper kopen in Duitsland



Bericht door hathi »

gjvonk schreef:
vr 03 dec 2021, 17:20
Als ik het helemaal goed snap, is de netto cataloguswaarde van een buscamper dus de vergelijkbare bestelbus uit het overzicht van autotelex?

Dat ze een halfintegraal en een alkoof baseren op een chassis cabine variant snap ik ook nog. Dat ze bij toepassing van een Al-Ko chassis de kortste wielbasis accepteren, kan ik ook volgen. Maar hoe bepalen ze de cataloguswaarde van het onderstel van een integraal?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Het is niet zo moeilijk,het word hier alleen moeilijk gemaakt,….vergeet alles,….er bestaan alleen hoge en lange bussen,bij de Belasting dienst !….dus is de wielbasis er bij,neem die,….is deze langer,neem de langste in de lijst,…meer smaken zijn er niet,eigenlijk is het vergelijk niet juist,maar dat is nu eenmaal zo,wel komen er de standaard extra,s ( Indien aanwezig)nog bij,en je kan gaan berekenen
Hans
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Camper kopen in Duitsland



Bericht door Huub56 »

En bij een integraal nemen ze ook de gewone bus.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camper kopen in Duitsland



Bericht door hathi »

:thumbup: juist Huub,de meest vergelijkbare bus, dus dikwijls ook de langste wielbasis
Hans
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper kopen in Duitsland



Bericht door gjvonk »

Ik snap het ongeveer, bedankt, ik heb nu een beeld.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
meijdoel
Berichten: 480
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 20:28
Locatie: NB

Re: Camper kopen in Duitsland



Bericht door meijdoel »

Vanmiddag wezen kijken was wat ik dacht dus met de prijs overeen gekomen hand geld overgemaakt de eigenaar laat nog een TUV keuring doen maar
hoe nu verder ik wil de camper zelf op halen met handels platen de camper staat maar net over de grens dus lijkt mijn geen probleem wie kan mijn nu helpen voor de volgende stappen om deze op een NL kenteken te krijgen ??
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Camper kopen in Duitsland



Bericht door willemzon »

Ik zou hem dan door de huidige eig naar de grens laten brengen en vanaf de grens met handelaarsplaten naar huis rijden. Want je mag niet met handelaarsplaten in dld rijden. Trouwens ik zou meteen om een zg dichtikeitsprufung vragen (vochtmeting)
Vervolgens afspr maken met rdw keuringsstation.
AR laten verz op chassisnr.
Vervolgens met rdw rapport even op internet zoeken voor bpmberekening.
Voor de rest is alles al vermeld.

Gr willem
PS veel plezier er mee
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Camper kopen in Duitsland



Bericht door Marcel1962 »

Vraag de verkoper of hij de auto tot bij jou voor de deur wil rijden en daarna pas afmelden.
Groet Marcel, DK1NL.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Camper kopen in Duitsland



Bericht door DiffRental »

Tegenwoordig mag je onder bepaalde voorwaarden met handelaarsplaten rijden in de buurlanden.
Het is op het randje, een camper is in basis een bedrijfsvoertuig geweest………………. Of je het risico moet nemen is je eigen keus.
Als de Duitse eigenaar tot aan de grens wil rijden is dat de veiligste en makkelijkste oplossing.
Antwoord van Jos
ANWB Expert
U heeft een vraag over de groene handelaars kentekenplaten. Deze kentekens worden verstrekt door de RDW en gelden de voor u relevante regels.

Als u met handelaarskentekenplaten rijdt, moet u altijd het originele handelaarskentekenbewijs/handelaarskentekencard bij u hebben.

Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten. Dus niet voor uitleendoeleinden.

U mag het handelaarskenteken alleen in Nederland gebruiken. Er zijn 3 landen waar het gebruik ook is toegestaan, maar met beperkingen: in België en Luxemburg: uitsluitend voor het afleveren of ophalen van een voertuig voor koop en verkoop van het voertuig. Dus niet voor een proefrit.

In Duitsland: alleen bedrijfsauto’s mogen met een Nederlands handelaarskenteken in Duitsland rijden. Deze bedrijfsauto’s mogen daar alleen rijden in verband met opbouw, ombouw of herstelwerkzaamheden die daarmee te maken hebben. U moet een schriftelijke bevestiging van de werkplaats bij u hebben waarmee dit kunt aantonen.

(bron RDW)
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Camper kopen in Duitsland



Bericht door Huub56 »

In principe mag je met handelaarsplaten alleen rijden als het voertuig in de bedrijfsvoorraad staat.
Plaats reactie