Android campernavigatie

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Android campernavigatie



Bericht door des »

Dat wat je zegt over Cc of park4 night ( vermoed dat dit ook gaat),is 1 van de voor mij belangrijke zaken,en vind ik interessant want dat gaat met de originele Garmin campernavigatie die ik heb ook,en vind ik super interessant.

Wat bedoel je met heb je de mod voor nodig 🤔
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Android campernavigatie



Bericht door TestCase »

Een mod is een modificatie en is beschikbaar op internet. Deze mod wordt NIET door tomtom ondersteund. Zie https://www.gpspower.net/tomtom-android ... s-mod.html

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Android campernavigatie



Bericht door r3mco »

TestCase schreef:
r3mco schreef:Tomtom nds is een " andere" versie tomtom. Wel aardig dat je je campermaten er in kan zetten hoor. Helaas kan je er geen poi's in kwijt wat ik een groot gemis vind.
Dus gebruik ik de " normale" tomtom.
In de officiële preview van tomtom nds kun je de campermaten NIET ingeven, evenals andere leuke instellingen gebruiken, daar heb je de mod voor nodig.
Inderdaad worden poi's nog niet ondersteund maar wanneer ik een camperplaats zoek start ik bijv. CC en klik dan op 'route' en voila tomtom nds start.
Dit ter info want Tomtom NDS is nu alleen leuk voor de zeer geïnteresseerden.

//Kees
Ik vraag mij uberhaupt af of poi’s wel ondersteund gaan worden..misschien dat dat in de toekomst gaat gebeuren. Als ik echter zo hier en daar op fora heb gekeken heb ik er weinig vertrouwen in helaas. Dat je hem op jouw manier gebruikt met campercontact is mij bekent hoor.Afbeelding

En wat betreft de mod voor de campermaten, die heb ik niet. Ook voor mijzelf niet nodig. Maar dat is persoonlijk.
Hoewel ik mij aan bevolen houd voor de mod. Misschien nog andere leuke dingen er in.

En ja de nds versie is aardig.Afbeelding
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Android campernavigatie



Bericht door r3mco »

Probeer vorig bericht te bewerken. Dat lukt prima maar opslaan lukt niet, dan even zo.

Kees, ik ga even op zoek naar die mod. Toch eens uitzoeken wat er allemaal in zit of toevoegt.

Groet, r3mco.
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Android campernavigatie



Bericht door TestCase »

Hoef je niet naar te zoeken, link staat in post iets hoger.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Android campernavigatie



Bericht door r3mco »

Oke ga het bekijken.
Dank Kees.
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Android campernavigatie



Bericht door des »

TestCase schreef:
vr 03 dec 2021, 20:09
Een mod is een modificatie en is beschikbaar op internet. Deze mod wordt NIET door tomtom ondersteund. Zie https://www.gpspower.net/tomtom-android ... s-mod.html

//Kees

Ik veronderstel dat je deze mod moet downloaden?
Heb me geregistreerd, en probeer me door het Engels heen te worstelen 😟🤔,, maar vind niet terug hoe ik het op mijn android gsm krijg ,of welke stappen ik moet nemen.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Android campernavigatie



Bericht door TestCase »

Stuur maar een pb, regelen wij het. (Camperforum is niet bedoeld om buiten de lijntjes te kleuren.)

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Android campernavigatie



Bericht door r3mco »

Ligt nu de kaarten te downloaden. Draait prima. Later nog even uitzoeken hoe of wat. :bow:
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Android campernavigatie



Bericht door TestCase »

Suc6

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Android campernavigatie



Bericht door de Jonckheer »

Die maten ingeven is zeker niet feilloos, waar ik achter kwam toen ik met een dubbeldekker een te laagviaduct tegen kwam ondanks de TomTom truck navigatie. Voor een klein voertuig als de gemiddelde camper is het ook nergens voor nodig en rij je altijd om. Ik gebruik normale Sygic met mijn 12 meter bus en dat gaat gewoon prima als je je verstand maar blijft gebruiken en niet klakkeloos alle smalle boeren weggetjes in rijd. In al die jaren ben ik slechts 2 keer terug gemoeten omdat te lage viaducten niet werden aangegeven (in Frankrijk). Zelfs met een 17,5 meter lange combinatie lukt dat gewoon.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Android campernavigatie



Bericht door TestCase »

Maar als mensen dat nou leuk vinden of geruststeld. Vroeger liepen we van boerderij naar boerderij en vroegen we of we nog goed zaten, doen we ook niet meer.
(Vooral de mensen die het niet gebruiken weten dat het niet, goed, werkt.).
Laat ons nou gewoon...

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Android campernavigatie



Bericht door r3mco »

TestCase schreef:Suc6

//Kees
Ik heb wat kaarten gedownload, Europa en de VS, maar heb geen idee hoe ik nu kan wisselen van map?
In de Tomtomgo gaat het gemakkelijk. Maar in Nds kan ik het niet vinden??
Enig idee?
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Android campernavigatie



Bericht door TestCase »

Je hoeft niet te wisselen! Handig toch?

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie