Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 405
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door freekvo »

Gisteren extra sloten op de garagedeuren van onze camper gemaakt.
Het zal de dieven niet tegenhouden als die echt naar binnen willen maar het mij iig een beetje extra gevoel van veiligheid om de spullen in de garage te beschermen.

20211129_135413.jpg
20211129_135413.jpg (58.68 KiB) 847 keer bekeken
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

mama schreef:
zo 28 nov 2021, 18:19
Je camper merken ze wél op hoor , maar spiegels worden er aan de lopende band afgereden omdat ze niet opvallen .
Wel als je een voertuig zie dan weet je dat daar nog een 20a30cm aan beide kanten aan spiegels uitsteken. Wat ik wel erg vaak zie is dat campers (bestel) bussen en vrachtwagens de rechter kant van de weg eng vinden en soms zelfs tegen of op de asstreep gaan rijden dan blijft er voor de tegenligger weinig ruimte over zeker als dat ook een brede jongen is :oops: iets rustiger rijden en soms ff echt de kant opzoeken is geen schande hoor. Ook ik heb in de zeg 44 jaar dat ik op het asfalt mijn boterham verdient weleens een spiegel verspeelt :bang: een keer of 2 dat was beide keren de rechter iets te ver de kant opgezocht dus :oops:

Gr Aad
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rijschoollucassen »

Toenmalig collega buschauffeur komt in de kantine verhaal halen bij een andere collega. Kun je geen ruimte geven? Nou ben ik mijn spiegel kwijt! Tja, zegt de collega, ik allebei........

Spiegelschades zijn sowieso vervelend om dat zelden te bewijzen valt wie te ver naar het midden reed.

Groet,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Sempai »

Een Maxxfan met bijhorende verduistering laten installeren :thumbup: :thumbup:

Groeten,
Groeten,

Sempai
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

rijschoollucassen schreef:
di 30 nov 2021, 15:09
Toenmalig collega buschauffeur komt in de kantine verhaal halen bij een andere collega. Kun je geen ruimte geven? Nou ben ik mijn spiegel kwijt! Tja, zegt de collega, ik allebei........

Spiegelschades zijn sowieso vervelend om dat zelden te bewijzen valt wie te ver naar het midden reed.

Groet,

Jaap
Bewijslast bijna onmogelijk zonder getuigen en of dashcam maar daar gaat het niet om. Ruimte maken en geven aan de kant gaan en soms zelfs even op een breder stuk ff stilstaan. Zie ook met enige regelmaat dan men het smalste gedeelte in rijden dan stoppen en zeggen je gaat maar achteruit l.. en nog wat benamingen :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Voorwielen op FlatJack's gezet in de stalling. Daar was ik nog niet aan toegekomen. Meteen ook even op kunnen meten hoelang de kabel van Cyrix naar hh accu moet zijn: 4 meter :-?
Nu kan ik op maat bestellen met 2x juiste maat persoog en daarna Cyrix monteren & aansluiten :D
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Geert505
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 16:43
Locatie: Zuid limburg

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Geert505 »

Camper weg gebracht naar bedrijf net over de grens in Duitsland voor inbouw Thitronik alarmsysteem. Ook wordt de sat-schotel verwijderd en plaats en doorvoeren benut voor een zonnepaneel. Schotel hoeven we niet. Leuke dingen kijken we via onze iPad die we aansluiten op de Tv. Schotel zat reeds op onze 2dehands camper van 2019. Ook zelf uit Duitsland geïmporteerd.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rijschoollucassen »

@Aad, dat vind ik ook zo mooi aan Zweden en Noorwegen. Heel relaxed rijden daar. Was wel even wennen na drie maanden.... Dan pas valt het echt op hoe druk het hier is.

Groet,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door appellover »

Olie verversen ,nieuwe oliefilter,remblokken voor vervangen en daarna naar ITV (APK),is de eerste keer dat ik direkt aan de beurt was,normaal minimaal een uur wachten.Kan weer vooruit tot december 23.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

De naam er op geplakt, ΆΔΕΙΑ (Aá-die-aa), het Griekse woord voor 'verlof', vonden we wel toepasselijk. Mooi dat je zulks in alle soorten, letters, maten en kleuren kunt bestellen tegenwoordig.

ADEIA.jpg
ADEIA.jpg (47.84 KiB) 1124 keer bekeken
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Aloys »

Mooi! Waar bestel je zoiets Jurjen?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

Ik heb ze bij superletters.nl vandaan, met een zelf meegeleverd lettertype.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Moncayo772
Berichten: 16
Lid geworden op: do 20 okt 2011, 18:59
Locatie: Huizen NH

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Moncayo772 »

Zijn in Duitsland op een kerstmarkt en heb vandaag een noodreparatie uitgevoerd aan de kachelventilator van onze camper (Ducato 250 uit 2008). Het ding is gesmolten en het sleepring contact is uit elkaar gevallen. Ik heb de schakelaar uitgebouwd en in de connector van de kabel naar de kachel de contacten van min en stand 2 doorverbonden. Heb nog een nieuwe schakelaar thuis liggen (zat vast op de Ever Given in het Suezkanaal) maar wil toch eerst weten waarom die schakelaar zo heet wordt voordat ik die er in pruts.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Stieneke en Donald »

Stien is de camper aan het inpakken. Heb water in de schoonwatertank gegoten. Garage beetje gevuld. :mrgreen:
Morgen nog een paar dingetjes in de camper stouwen en vrijdag "On the move" richting Spanje. Omgeving Torrevieja wordt het omdat het daar ietjes warmer is dan Noord van Valencia.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Plaats reactie