Dieselschandaal Fiat en Iveco

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Dieselschandaal Fiat en Iveco



Bericht door Kees_S »

Volgens mij was het precies omgekeerd dan dit:
"Ik blijf er wel bij dat die kopers geen enkele schade hebben geleden door het feit dat hun auto op papier iets 'groener' of beter gezegd 'minder vervuilend' bleek te zijn dan in de praktijk".
Minder groen en meer vervuilend dus.

En bij Fiat (en de via Fiat in Peugeot en Citroen campers geleverde sjoemel motoren) is het precies hetzelfde als hetgeen jij over VW schrijft:
"Simpel, omdat FIAT niet heeft geleverd wat ze beloofd hadden m.b.t. uitstoot (wel op de testbank, maar niet op de weg) en daarin geeft de rechter ze gelijk".
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Dieselschandaal Fiat en Iveco



Bericht door KTManiac »

Kees_S schreef:
di 30 nov 2021, 15:32
Volgens mij was het precies omgekeerd dan dit:
"Ik blijf er wel bij dat die kopers geen enkele schade hebben geleden door het feit dat hun auto op papier iets 'groener' of beter gezegd 'minder vervuilend' bleek te zijn dan in de praktijk".
Minder groen en meer vervuilend dus.
Nee, lees m'n zin nog maar eens. :wink:
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Dieselschandaal Fiat en Iveco



Bericht door dieseltje+ »

Kees_S schreef:
di 30 nov 2021, 12:11
Jij koopt 10 kg aardappels bij de boer en betaalt die. Thuis stel je vast dat je er maar 8 hebt gekregen. Heb je dan schade?

Of terug naar de camper. Jij koopt hem met x CO2 uitstoot. Die blijkt echter x+y te zijn. Waar komt die grotere hoeveelheid vandaan? Juist, uit de verbranding van de door jou betaalde diesel. Jij verbrandt dus meet diesel en betaalt daarom meer. Schade?
Schade claimen? Op basis van wat?

Stukje van internet "Der claim"
Na een noodzakelijke update verbruikt uw ‘gerepareerde’ auto namelijk meer brandstof dan nodig
Oeps....je hebt 12kg aardappelen gekregen i.p.v. de betaalde 10kg :wave:

tonic schreef:
di 30 nov 2021, 13:01
Verbruik en uitstoot zijn 2 verschillende dingen. Een schoner voertuig gebruikt misschien wel meer. Kijk bijvoorbeeld naar de adbleu die je moet toevoegen.
Dat dus :thumbup:
Kees_S schreef:
di 30 nov 2021, 14:59
Waarom was deze No Cure - No Pay firma dan nog onlangs uitgebreid op de TV met de voor de NL-rechter gewonnen claim tegen VW in zake hetzelfde dieselschandaal. Die VW rijders hebben nu allemaal tig duizend meer op de bank staan.

Tig duizend € ?? Vrij vertaald €20.000 of meer?!
Willen de VW/Audi/Skoda/Seat rijders/eigenaren zich melden die €20.000 of meer heeft ontvangen vanwege het sjoemel verhaal?! :-B Mag ook via PB :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Dieselschandaal Fiat en Iveco



Bericht door hathi »

hathi schreef:
di 30 nov 2021, 14:07
Eigenlijk,moeten ze nog bijbetalen,ze hebben immers meer gekregen,dan waar ze voor betaald hebben :-B
Serieus,bedoeld hoor! ,…al deze bezitters hebben in Nederland,minder Belasting hoeven te betalen,omdat hij z.g. Schoon ,met lagere uitstoot te boek staat ,dat blijkt dus niet,….en dan moet er extra Belasting bij betaald worden,volgens de letter van de wet, dus ik zou me niet melden ,en welk bedrag,blijft er na al die jaren( volgens mij vanaf 2012,dan nog over,zeker als deze niet bij een Dealer gekocht is en ,Fiat intussen overgenomen is
Hans
tonic
Berichten: 2438
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Dieselschandaal Fiat en Iveco



Bericht door tonic »

Hoppa fijnstoftoeslag erop dan zou er wel schade zijn😁
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Dieselschandaal Fiat en Iveco



Bericht door hathi »

En de volgende dient zich ook weer aan. /www.nu.nl/economie/6170829/duitse-aankl ... en-citroen.
Hans
Plaats reactie