Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Zadowolony »

Nadeel van een park vind ik dat je gebonden bent aan de regels van dat park. En die kunnen zomaar veranderen.
Vind de park bijdragen ook behoorlijk hoog.
Dat de regels snel veranderen heb je minder als je een gewoon huis koopt.
Heb zelf twee vakantiehuisjes in de verhuur, maar na aflopen van huurcontract gaan ze weer in de verkoop. De markt is behoorlijk oververhit nu en over een aantal jaar kan je ze aan de straatstenen niet meer kwijt denk ik.
Is minder waardevast dan gewoon onroerend goed.
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1652
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Aagje »

@Weohwe...zal per gemeente verschillen. Hier in de buurt waar wij het liefs zouden blijven vallen bijna alle vakantiehuizen onder de gemeente Zuidplas, en die zijn behoorlijk streng in hun gedoogbeleid. Horrorverhalen gehoord.
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1652
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Aagje »

@ Zadowalony. ja, dat bedoel ik met de haken en ogen die nog even onderzocht moeten worden. Je wilt zo’n stap pas nemen als je weet dat je daar zonder toestanden een beetje onbezorgd oud mag worden.
Weohwe
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 18:21

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Weohwe »

Aagje schreef:
ma 16 aug 2021, 10:06
@Weohwe...zal per gemeente verschillen. Hier in de buurt waar wij het liefs zouden blijven vallen bijna alle vakantiehuizen onder de gemeente Zuidplas, en die zijn behoorlijk streng in hun gedoogbeleid. Horrorverhalen gehoord.
Heeft niks met gedogen te maken, is gewoon gewoon regelgeving.
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1652
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Aagje »

Tja, ik geloof je hoor.
https://www.hartvanzuidplas.nl/nieuws/j ... e-bewoning
Er staan al advocaten op en al, maar ook al win je het.....het lijkt mij zó onrustig wonen.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Jan en Simonne »

Wij hebben er van af gezien.
De prijzen waren hoog, erg hoog.
Grond was erfpacht, dat moest je dus afkopen.
En dan nog ben je afhankelijk van de grillen van een gemeenteraad.
Nee, dank u.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1652
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Aagje »

In Arcen is de grond eigendom, je koopt een kavel.
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door noneku »

Sinds wanneer is dat? Wij zijn er een jaar of 7/8 serieus mee bezig geweest en toen was alles erfpacht. Hadden al een getekend voor een chalet (top), nog (gelukkig) niet voor de grond. Zijn blij dat de verkoop van ons huis toen op het laatste moment niet door ging. Toen was het daar nog lekker rustig, als ik zie hoe druk het daar nu is. Al met al is het duur wonen daar.
We hebben ons huis 3 jaar gelden wel verkocht en een nieuwe kleine woning gebouwd hier in het dorp, met het oog op later.
Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 75
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 8:30
Locatie: Dirksland

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Brava »

@Aagje. Bedankt voor de reactie. Lastige overwegingen die ieder voorzich moet nemen er kleven zowel voor en nadelen (al ruim beschreven) aan die je tegen elkaar moet afwegen. Ons baart de o.a. 120 dgn regel wel zorgen nu maken we die 120dgn makkelijk vol maar als dat niet meer zo is (door ziekte of andere ellende) of ik verkoop mijn camper betekent dat dan verhuizen? Daarnaast lijkt/is het nog steeds op een juridische constructie die wellicht in de toekomst minder stabiel is. Politiek, provincie, bestemmingsplan, gemeente etc etc

We praten inmiddels niet meer zoals in beginjaren over een gok van 1.5 ton maar een bedrag minimaal tussen 2 en 3 ton toch?

Aan de andere kant mensen wonen daar -zoals jezelf hebt ervaren- naar tevredenheid en hebben blijkbaar ook het vertrouwen dat eea zo blijft.

Ik wens jullie succes, wijsheid en moed toe !
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1652
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Aagje »

Dank je wel Brava. We zijn er ook nog niet uit en bekijken ook nog andere mogelijkheden wat dichter bij Rotterdam.Je haalt Rotterdam niet uit het meisje hè :D
@ Noneku, wij weten niet beter dan dat het koopgrond is...je koopt de kavel van ongeveer 300 vierkante meter, kosten 240euro per vierkante meter.
Waarschijnlijk ook de reden dat het momenteel storm loopt.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Zadowolony »

Heb ook wel eens geïnformeerd, inderdaad koopgrond in Arcen. Naast het camperpark heb je nog een resort liggen waar je grond kan kopen en een huis mag bouwen, een gewoon huis. Zijn we ook bezig mee geweest. Helaas moest die minimaal 750 m3 zijn, en dat vonden we te groot. We willen juist kleiner gaan wonen, maar kwalitatief hoog. Heb het nog niet kunnen vinden.
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door noneku »

@Brava
Toen wij er destijds mee bezig waren was in Arcen de regel dat je minimaal 6 maanden + 1 dag per jaar AANWEZIG moest zijn. Stond ook in het aanmeldingsformulier van de gemeente voor BPR.

@aagje
Destijds was het erfpacht, 40 jaar
Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 75
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 8:30
Locatie: Dirksland

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Brava »

Zo zie je in de loop vd tijd eea kwa spelregels veranderen van pacht naar eigendom van 6maanden naar 120dgn. Maar het blijven spelregels dus die kunnen veranderen zowel positief als negatief.

NL is in dit opzicht een lastig klein land met veel inwoners dus ook wijzigende (spel)regels.
Ons doel is en blijft legaal compact wonen in landelijke omgeving waar je een camper wat langer mag/kunt parkeren. Verder gaat het ons niet om luxe maar wel om comfortabel wonen met relatief weinig onderhoud en rond de 2ton.

Wij kijken/wachten/hopen nog maar is verder in Hurwenen de te ontwikkelen camperlofts. Ook een project dat jaren loopt maar (nog) niet van de grond komt.
Dicki
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 07 okt 2020, 20:51

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Dicki »

Hallo,

Ik heb zitten zoeken naar prijzen van de percelen maar kon er niets over vinden :-(
Hebt u een indicatie?

Hartelijk dank.
Met vriendelijke groetjes
Dicki Smits
Plaats reactie