nylon sneeuwkettingen

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: nylon sneeuwkettingen



Bericht door beatrix18 »

"Ik hoef echt niet te meten of die van jou groter is als de mijne."
:lol3:
Als het daarom zou gaan, dan is die van mij toch nog altijd de grootste :DD (geweest) :lolno:

Wat nylons al niet los kunnen maken.....

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: nylon sneeuwkettingen



Bericht door AadenAnke »

Beroepsreiziger schreef:
di 30 nov 2021, 0:29
AadenAnke schreef:
ma 29 nov 2021, 11:06
Beroepsreiziger schreef:
zo 28 nov 2021, 20:58
Mensen die ze wel wisselen, willen niet anders meer, en mensen die niet wisselen, kunnen er stellig van overtuigt zijn dat het toch bijna niet uitmaakt.
Ik ben in principe geen wisselaar deze week gaan de winterbanden weer onder de Skoda :lol: wel voor de laatste keer denk ik. Met een winterband ligt de grens van wel of geen grip zeker verder. Maar als je daarna je eigen grens ook opschuift doe je de meerwaarde van de winterband te niet. Geloof me ik heb er vanmorgen weer aardig wat op winterbanden bezig gezien. Had er net nog een die moest en zou inhalen waar je Max 70km mag op een 2 baansweg voor een bocht naar recht kwam hij mijn gewoon voorbij glibberen nou ja voorbij tot half verwegen toen zag hij mijn collega verschijnen dus ging hij remmen zag hem toch aardig slingeren in de spiegel en mijn Poolse collega zijn gezicht sprak boekdelen. Dus ja winterbanden kunnen veiliger zijn als de bestuurder zich beter gedraagt.

Gr Aad die vanuit Aken op weg is naar Roermond om wat vracht bij te laden
Met deze geef ik hopelijk ook antwoorden op bovenstaande postings.

Aad je gaat deze week dus wisselen op je Skoda?
Rijkelijk laat is het niet?
Waarom zou je met winterbanden ineens je grens gaan opzoeken? Ga je wilder rijden als dat je normaal doet?

Je posting raakt kant nog wal.
Je zag dat ze winterbanden hadden? Dat zag je toen je zag rijden? Jij heb dan goede ogen!!
En ze glibberde je voorbij????? Echt? Op winterbanden?

Ik hoef echt niet te meten of die van jou groter is als de mijne.
Maar in een bocht waar je 70 mag, geloof mij maar, daar kom/''durf'' ik wel met 90 doorheen.
En ja, ik rij met de vrachtwagen, en ja ik sta al 2 maanden op winterbanden!!!

Om naar je laatste zin te verwijzen. Wel eens een winterrally gezien?

Of kijk even naar een V1 race.
Oké rijkelijk laat misschien waar dat door komt omdat ik er eigenlijk te lui voor ben :lol: en het uitstel. Ze liggen in de schuur maar of ik het deze week nog doe dan moet het wel stoppen met regenen. Waarom heb ik winterbanden ze zaten erbij toen ik de Skoda kocht beide type banden beginnen wat minder te worden met profiel dus ik denk dat er volgende winter gewoon 4 seizoenen banden onder gaan.
Bij ons onder de vrachtwagen zitten ze er ook voor 1 oktober onder iets met verplichting denk ik :lol:
Het gekke is dat onder de OV bussen in heel Nederland er geen winterband gemonteerd wordt :?:
Hoe ik het kan zien als ze op de weg zitten omdat ze als uitzondering tot de rest peper in de reet hebben!
En waar je 70 mag ga jij een truck met oplegger inhalen voor een bocht naar rechts in de weg met 90 waar de bermen bruin zijn van blubber sneeuw en er tussen de rijstroken van die blubber hobbels liggen?
Rally gereden vroeger bijna 50 jaar geleden achter de Coca-Cola fabriek in Schiedam was met oude kevertjes en niet in de sneeuw :lol: ook nog een blauwe maandag met een Kart gepeeld toen was er nog een baan in Barendrecht.
Ik begrijp jij bent een echte wisselaar en wilt niet anders prima maar doe mij en anderen een lol als het glibberig wordt doe het dan wat rustiger aub en denk niet ik heb winter banden dus kan best harder

Gr Aad
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: nylon sneeuwkettingen



Bericht door jaap van duijn »

En dan ook hier de moraal van het verhaal - volgens mij dan:

1--We zijn Nederlanders
2--Dus van huis en geboorte uit eigenwijs.
3--We doen gewoon wat we zelf willen en denken dat het beste voor ons zelf is.
4--Advies, juist dat vinden we vies.
5--Alleen de wet op zich volgen "proberen we wel", dus belasting belazeren mag, maar stelen niet, ook net hoe het uitkomt
6--Wat blijft er dan over, een ieder doet wat hij wil, totdat een of andere wet hem tegenhoud.

Fijne dag verder en groeten Jaap van Duijn.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: nylon sneeuwkettingen



Bericht door Peter+Annie »

doov schreef:
ma 15 nov 2021, 17:31
Niet als er sneeuwkettingenplicht geldt.
Die sokken zijn namelijk geen kettingen.
DE Franse wetgever spreekt,in hun persbericht, i.i.g over "dispositiefs antiderapants amovibles"( chaines a neige metalliques ou textiles )


https://www.securite-routiere.gouv.fr/a ... s-en-zones
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: nylon sneeuwkettingen



Bericht door doov »

OK, dan is dat geëvolueerd en inmiddels wel toegestaan, althans in Frankrijk.

Blijft alleen over dat die sokken niet erg geschikt zijn voor hevige sneeuw en langdurig gebruik.
https://www.ornikar.com/code/cours/meca ... e-textiles

Maar ja, met je campert kan je natuurlijk ook een plek opzoeken totdat alle ellende voorbij is.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: nylon sneeuwkettingen



Bericht door Peter+Annie »

De Öamtc,de autoclub van Oostenrijk, het winter en sneeuwland bij uitstek ,zegt er het volgende van:

We waren verrast dat het textiel starthulpmiddelen Op geen enkele manier onderdoen de prestaties van een sneeuwketting als het gaat om krachtoverbrenging bij het wegrijden.

Bron:https://www.ots.at/presseaussendung/OTS ... otos-video

Het enige waar men het op verliest is de slijtvastheid,je moet met "sokken"niet op wegen rijden waar geen sneeuw ligt.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: nylon sneeuwkettingen



Bericht door Peter+Annie »

Peter+Annie schreef:
di 07 dec 2021, 19:16
De Öamtc,de autoclub van Oostenrijk, het winter en sneeuwland bij uitstek ,zegt er het volgende van:

We waren verrast dat het textiel starthulpmiddelen Op geen enkele manier onderdoen de prestaties van een sneeuwketting als het gaat om krachtoverbrenging bij het wegrijden.

Bron:https://www.ots.at/presseaussendung/OTS ... otos-video

Het enige waar men het op verliest is de slijtvastheid,je moet met "sokken"niet op wegen rijden waar geen sneeuw ligt.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: nylon sneeuwkettingen



Bericht door FrankJC »

Met kettingen ook niet.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: nylon sneeuwkettingen



Bericht door Peter+Annie »

FrankJC schreef:
di 07 dec 2021, 21:13
Met kettingen ook niet.
Met stalen kettingen beschadig je meer het wegdek dan je kettingen,met textiel kettingen is t precies andersom.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: nylon sneeuwkettingen



Bericht door FrankJC »

Na 50 km zijn de kettingen ook weg. :mrgreen:
Plaats reactie