Een 1din Sony inbouwen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Een 1din Sony inbouwen



Bericht door rijschoollucassen »

Aansluiten van een verkeerde antenne kan geen kwaad zolang het om ontvangst gaat. Zenden is een ander verhaal. Kortsluiting hoef je dus niet bang voor te zijn.
Ik zou eerst die radio maar eens aansluiten en dan zien of alles naar behoren werkt. Zo niet Heb je waarschijnlijk de functie van de geel/zwarte draad gevonden .

Groet,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
roccade
Berichten: 306
Lid geworden op: za 02 mar 2019, 11:24

Re: Een 1din Sony inbouwen



Bericht door roccade »

Maar krijgt hij ook geen spanning over deze FME kabel richting de radio, vanuit de splitter?
Vanuit de radio kan ik aangeven of hij spanning moet leveren (uitgaand) op de DAB aansluiting, maar als hier ingaand een spanning op komt moet ik voorkomen dat de DAB aansluiting de geest geeft....

De geel/zwarte draad is de ullimunation, dus als ik verlichting aanzet schakelt radio op dimstand.
Vanuit de radio gaat er een zwarte draad naar de splitter, deze levert stroom zodra de radio aanstaat (nagemeten). Dus de splitter wordt voorzien van 12volt, dus vandaar dat ik wil voorkomen dat de splitter op zijn beurt de FME van stroom voorziet, waardoor de radio de geest geeft als ik deze FME aansluiting in de DAB plug...
roccade
Berichten: 306
Lid geworden op: za 02 mar 2019, 11:24

Re: Een 1din Sony inbouwen



Bericht door roccade »

contact gehad met de leverancier en een zeer nette reactie mogen ontvangen:

the splitter in the picture isn’t a DAB splitter, but a GSM splitter. So your antenna can receive AM/FM signals (ISO male connector), and GSM signals (FME female connector). For receive the DAB signals you need to install a specific antenna like, for example, a Rubber on glass (https://www.calearo.com/en/products/ant ... ab-7137134), or a Foil for bumper (https://www.calearo.com/en/products/ant ... ab-7677951). Alternatively, you can replace the antenna and the cables in the pictures with a DAB ready antenna (https://www.calearo.com/en/products/ant ... od-7667010), and add an Active DAB splitter in the radio compartment (https://www.calearo.com/en/products/ant ... er-7561004)
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 447
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Een 1din Sony inbouwen



Bericht door SkiRon »

Dus toch een GSM splitter, kan van het weekend nog is kijken of ik dezelfde antenne heb want dan zou het bij jou toch ook werkend moeten kunnen krijgen met die gekochte splitter.
roccade
Berichten: 306
Lid geworden op: za 02 mar 2019, 11:24

Re: Een 1din Sony inbouwen



Bericht door roccade »

Idd, ben benieuwd of jou splitter van stroom wordt voorzien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
roccade
Berichten: 306
Lid geworden op: za 02 mar 2019, 11:24

Re: Een 1din Sony inbouwen



Bericht door roccade »

vandaag een andere DAB splitter gemonteerd, deze wordt apart voorzien van 12v.
Nu werkt het helemaal perfect! Vol DAB ontvangst :D
Ik vermoed dat de DAB splitter van Conrad icm mijn Sony radio die hem moet voorzien van 12v niet de beste combi is...

Deze heb ik nu geplaatst;

Afbeelding
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Een 1din Sony inbouwen



Bericht door Atoz »

Oef! Een probleem minder :)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie