NKC en reserveren camperplaats: nee toch!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door bertt »

Nou heb ik al niet zo'n hoge pet op over de NKC als technische voorlichter, maar nu hebben ze een rondvraag onder hun leden gedaan (zegt ook wat over het soort camperaars, niets ten nadele van die mensen, wel de mentaliteit of manier van camperen :wink: ) en wat blijkt;
De helft wil kunnen reserveren op een CP.

Nou volgens mij willen de meeste echte camperaars dat juist niet.

Nu zul je vragen, "he jij bent ook lid, anders krijg je die mail niet", dat is zo, heb mijn kleine auto nog WA verzekerd daar en kan nergens goedkoper terecht :wink: en O ja, mijn reisverzekering. O , ben ik er toch meer aan verbonden als ik dacht. En campercontact gebruik ik ook, Dus ik ben ook een NKC er kom ik nu tot de ontdekking.
Maar blijft mijn mening:"Niet reserveren op een CP", het moet een beetje avontuurlijk blijven.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door jheeck »

Ik denk dat we ondertussen toe zijn aan een 'middencategorie' tussen de camperplaats en camping in. De campercamping.
Ik ben nog beginnend camperaar en vind die luxe plekken best fijn, en reserveren soms rustgevend. Reserveren op plekken met geen of weinig voorzieningen zie ik er niet gauw van komen want dan moet je die op één of andere manier gaan beheren en da's niet snel rendabel te krijgen.
Ik was laatst op zo'n luxe camperplaats waarvan de eigenaren niet aan reservering doen omdat de administratieve last dan te hoog wordt.

Het zal nog wel 'voor elk wat wils' blijven schat ik zo.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Het is wat het is, er is (ben er ook een van) een grote groep bijgekomen aan camper gebruikers.
Al hebben we meer als 40 jaar met caravan onderweg geweest (wij ook 90% niet geboekt maar bonnefooi), veel campers gehuurd in buiten land op alle continenten en zelfs in Nederland voordat we echt met pensioen gingen EN de belasting onze centen maar bleef halen een camper gekocht op 24-05-2019, dus niets Corona tijd, we wisten nog van niets, wel een gedegen en goed overwogen beslissing genomen.
Zoals een eigen stalling - garage 12x12x4,5meter - met water en elektra en op 300meter van waar we wonen 24/24 en 365 dagen p/jaar toegankelijk op eigen grond, dat was voor ons een vereiste.
We zijn 67 en 71 jaar en "zoeken nu iets meer zekerheid" zeggen we.
Wat blijkt tot op heden meer als 60 dagen weggeweest en 2x een camperplaats in Nederland vooraf gebeld of er plaats was.
Maar wat de vrijheden van vroegere camper gebruikers was zal stilletjes aan veranderen, het is wat het is, maar toch niet bloeddruk verhogend?

Fijne natte dag (hier toch) en groet Jaap
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door Bob Diesel »

Hadden we net 12 pagina,s over Bertt

viewtopic.php?t=8478264

Ging goed ,tot dat men of topic bleef :bang: gaan
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op vr 26 nov 2021, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door Jan en Simonne »

Ik vind het allemaal prima, maar het wordt wel tijd voor het onderscheid "camperplaats" en "campercamping".
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door isoplus »

Ik reserveer nooit, maar ik zie niet in waarom de NKC weer een veeg uit de pan moet krijgen.
Voor mensen die snel naar het Zuiden willen, omdat zij ook nog werken en dus beperkt vakantie hebben, is reserveren een prima oplossing, net als tolwegen( ook dat is vloeken in de kerk geloof ik)
Prima organisatie die NKC, goedkope verzekeringen hebben zij ook nog :wink:
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door AadenAnke »

In dat zelfde stuk staat dat zelfs eenderde van de camperaars toiletten en douches willen en elektriciteit :lol: gaan we onze zwervers status natuurlijk wel mee onderuit halen en al die zonnepanelen moeten er weer vanaf natuurlijk. 1 voordeel, wordt het op de andere plekken wat rustiger :shh:

Gr Aad
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door jurgenc »

Met schoolgaande kids reizen, maakt dat je tijdens de drukke topperiodes je overnachtingsplekje ergens mag zoeken. Kan best begrijpen dat sommigen dan graag willen reserveren, zeker als ze reizen met een bepaalde bestemming.
H20
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door juanv »

Wij hebben in de voorbije 40 jaar nog NOOIT ergens gereserveerd, als dit de trend moet worden is voor mij de fun eraf :bang:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door AadenAnke »

Ja maar hier in Nederland 50% en daar dan 10 tot 20€ voor willen betalen een keertje prima hoor maar dan ga ik toch echt nog wat vaker de grens over en niet zozeer voor het geld maar meer om het grootschalige te ontsnappen ik sta toch liever ergens met een stuk of 2a3 in of aan de rand van een dorp/stadje dan op een park waar ik tussen de andere 40a50 komt te staan of gewoon ergens waar ik niemand tot last bent in mijn uppie :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door MonRoe »

Het gaat niet over reserveren voor vakanties, maar over het feit dat als men een weekend weg gaat in eigen land, ze dan ook willen reserveren.
Veel camperplaatsen vinden het prima, maar anderen klagen ook, moeten de toevallige voorbijganger wegsturen en dan blijkt dat diegene die gereserveerd heeft niet op komt dagen.

Een tijdje terug zat er een camperaar trots te vertellen, wij reserveren voor een weekend weg 3 plekken, 1 voor mooi weer, 1 voor iets minder weer en 1 voor slecht weer en kijken dan op de dag zelf waar we heen gaan. Ik vroeg, zeg je de andere plekken dan ook tijdig af, nou nee, eerst kijken of de plek waar we wel heen gaan wel ok is.
Wat een mentaliteit, jammer hoor. Zowel voor de camperplek eigenaar, die loopt inkomsten mis, maar ook voor een toevallige voorbijganger, want die kan er niet staan.

Ik zou zeggen, reserveren prima, maar dan vooruit betalen en de helft van je plekken vrij houden voor de toevallige voorbijganger. Ben je er niet voor 17.00 uur dan is je plekje vergeven.

Oh ja, wij reserveren alleen als we met 3 of meer campers op pad gaan en denken dat het nodig is. Verder reserveren wij niet.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door appellover »

Blijkt dat ik behoor tot groep van 5 % die graag gratis staat.
Nu begrijp ik waarom ik meestal alleen sta.
Lekker rustig op die plekken.
Gr.Ron.
Laatst gewijzigd door appellover op vr 26 nov 2021, 11:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door jheeck »

juanv schreef:
vr 26 nov 2021, 10:55
als dit de trend moet worden
Dit vind ik altijd zo'n bijzondere gevolgtrekking, dat als er mensen zijn die iets op een andere manier willen doen, dat dan de jouwe acuut verboden wordt ofzo.

In campingland is reserveren heel gebruikelijk en het barst tegelijkertijd van de campings die altijd een paar plekken vrijhouden voor de spontane bezoekers.
Zo zie je ook een onderscheid ontstaan in soorten camperplekken c.q. campercampings. Als een hoop van die 'nieuwe camperaars' graag -gereserveerd- op die luxere plekken staat en daar geld voor over heeft, dan betekent dat voor een hoop standaard camperplekken toch dat die niet drukker worden? Win-win als je het mij vraagt.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door jheeck »

MonRoe schreef:
vr 26 nov 2021, 11:10
Een tijdje terug zat er een camperaar trots te vertellen, wij reserveren voor een weekend weg 3 plekken, 1 voor mooi weer, 1 voor iets minder weer en 1 voor slecht weer en kijken dan op de dag zelf waar we heen gaan. Ik vroeg, zeg je de andere plekken dan ook tijdig af, nou nee, eerst kijken of de plek waar we wel heen gaan wel ok is.
Wat een mentaliteit, jammer hoor.
Dat soort aso's kom je helaas overal tegen. Ze doen dat met restauranttafels, hotels en vakantiehuizen ook.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Plaats reactie