Smart monitor als TV: een goed idee?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jopan53
Berichten: 241
Lid geworden op: vr 17 apr 2009, 17:21
Locatie: Oost-Vlaanderen - BE

Smart monitor als TV: een goed idee?



Bericht door jopan53 »

Beste camperaars

Mijn camper TV heeft zijn beste tijd gehad en is aan vervanging toe.

Een vraag die ik graag aan de forum multimedia techneuten stel: is dat een goed idee en wat zijn de voor- en nadelen?

Wat heb ik:
  • Oyster Vision 1 - 85cm satellite
  • Rebox RE-2200HD PVR satellite receiver.
  • Nog aan te kopen Samsung 32'' UHD 4K Smart Monitor M7 (USB-C)
Is deze combinatie een goed idee? En zo ja, wat is de beste opstelling om het te gebruiken als TV en als monitor. Gezien de TV een USB-C port heeft, kan ik een USB-C hub gebruiken om verschillende toestellen toegang te geven tot de monitor?

Ik hoor graag het advies van de multimedia techneuten.

Samsung 32'' UHD 4K Smart Monitor M7 specs:
https://www.samsung.com/be/monitors/hig ... 4Aodh6ANKA

Rebox RE-2200HD PVR handleiding & specs:
https://www.nauticgear.nl/media/manuals ... olt_tv.pdf

Bij voorbaat dank, Jozef
Hymer B654
Het leven gaat over de reis, niet de bestemming. En die reis veranderd je als mens.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Smart monitor als TV: een goed idee?



Bericht door TestCase »

Beetje onduidelijk wat je allemaal wilt aansluiten via usb c. Of een hub ondersteund wordt is ook nog maar de vraag.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
jopan53
Berichten: 241
Lid geworden op: vr 17 apr 2009, 17:21
Locatie: Oost-Vlaanderen - BE

Re: Smart monitor als TV: een goed idee?



Bericht door jopan53 »

Beste TestCase en camperaars

De specificaties voor de USB type-C volgens de Samsung documentatie:

Met de USB Type-C-poort, met 65W charging power, heb je maar één aansluiting nodig om op te laden en gegevens en zelfs DisplayPort-signalen naar verschillende toestellen door te sturen. En met slechts één kabel heb je nooit problemen en hou je je werkplaats overzichtelijk.

Deze smart monitor heeft ook Bluetooth 4.2, Wifi 5 en Samsung DeX verbinding.

Op vakantie wordt de camper, noodgedwongen, ook gebruikt als “mobile office”. De USB-C met 65W charging power zou dus interessant zijn voor het aansluiten van de PC. Om het kabel-gedoe van-en-naar de monitor te vermijden zou het interessant zijn om te weten of der ook een USB-C hub kan op aangesloten worden.

Bij voorbaat dank, Jozef
Hymer B654
Het leven gaat over de reis, niet de bestemming. En die reis veranderd je als mens.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Smart monitor als TV: een goed idee?



Bericht door Mickel Moen »

Ik heb geen idee over de technische specificaties enz van de verschillende apparaten van wat je wilt.

Maar ik sla wel aan op het omdenken, wat ik bespeur.

Mijn situatie thuis. Ik heb een aantal jaren geleden op marktplaats een vrijwel nieuwe monitor uit de Philips Sinage serie kunnen kopen. Dat zijn de monitors die je boven de balie in de patatzaak e.d ziet hangen. Een professioneel beeldscherm waarvan men 50.000 uren zonder storingen belooft. Dan kan ik met onze kijkfrequentie zo’n 40 jaar vooruit. Dit ook nog eens doorgelust naar mijn audio systeem, dus naast uitstekend beeld, perfecte audio. Met het KPN-Xs4all drama ben ik overgestapt naar Freedom.nl en heb geen televisie abonnement meer genomen. Ik heb voldoende aan NPO plus en Netflix, puur over internet. Die draaien in apps op de Apple TV die op deze monitor aangesloten is. Meer TV hoef ik niet. De commerciëlen keek ik toch vrijwel niet naar. Teveel bagger, dus ik mis het niet.

Kortom als het technisch past heb je helemaal geen smart Tv nodig.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op di 23 nov 2021, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Smart monitor als TV: een goed idee?



Bericht door Will »

Goedenavond,

Ik zou het simpel houden en de schotel en receiver uit de camper verwijderen en mij helemaal concentreren op werken via het internet.
Je kan tv kijken via een tv app op je mobiel of een ander apparaat via je monitor/tv/laptop.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Smart monitor als TV: een goed idee?



Bericht door pwhooftman »

Het grootste nadeel van een monitor als tv vind ik het ontbreken van speakers in de monitor.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Smart monitor als TV: een goed idee?



Bericht door Mickel Moen »

Nou die van mij heeft 2 x 10 Watt. Als dat nodig is, dus wat verder zoeken.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Smart monitor als TV: een goed idee?



Bericht door TestCase »

Nog maar eens over die usb hub. Wat wil je daarop aansluiten? Muis, toetsenbord, disk, pc en moet dat met de monitor communiceren? Maak eens een tekening?
Wil je beeld vanaf een pc via usb c hub naar die monitor dan kun je dat vergeten want hubs met de juiste specificaties zijn er niet, althans ik ken ze niet. Met een directe usb c 3.1 gen 2 kabel kun je de monitor wel op een pc aansluiten maar dat is gelimiteerd tot max 30Hz refresh.


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
jopan53
Berichten: 241
Lid geworden op: vr 17 apr 2009, 17:21
Locatie: Oost-Vlaanderen - BE

Re: Smart monitor als TV: een goed idee?



Bericht door jopan53 »

Beste TestCase en camperaars

Volgens jouw info is de USB hub waarschijnlijk geen goed idee.

Graag zou ik de monitor ophangen aan een degelijke plafondbeugel. Het is daarom de bedoeling om zo weinig als mogelijk kabels naar de monitor te trekken.

Als het mogelijk is zou ik in de omgeving van de tafel een vaste aansluiting willen maken voor USB en HDI die verbonden zijn met de monitor.

De muis en keyboard zou ik aansluiten op de laptop en beeld & klank van de laptop via een HDI kabel en screen mirroring op de monitor brengen. De monitor heeft ook Samsung Dex, een screen mirroring via de USB voor Samsung Smart Phone’s en voor PC.

De monitor heeft 2 x 5W, wat in mijn camper voldoende zou moeten zijn en heeft de mogelijkheid om meer audio aan te sluiten.

Ga even uitleggen waarom mijn voorkeur uitgaat naar een degelijke (?) Smart monitor in plaats van een RV-TV of oplossingen via het internet.
Mijn familie woont in het buitenland en ikzelf, met nog veel “roots” in België pendel het ganse jaar op en af. Het frequent pendelen houdt in dat het voor mij geen nut heeft om een Belgische telefoon of internetaansluiting te hebben.

Als we in België zijn gebruiken we een TP-Link 4G LTE mobile wifi module met 40GB/maand. Die 40GB/maand is soms niet voldoende omdat we veel grafische down- en uploads hebben voor het werk. En zeker niet als we veel in het buitenland rondreizen, wat we wel doen.

We proberen dus zo weinig als mogelijk het internet te gebruiken als het anders kan.

Zijn er camperaars die een goede ervaring hebben met een TV-plafondbeugel die stevig is en niet rammelt?

Groeten en dank voor de info, Jozef
Hymer B654
Het leven gaat over de reis, niet de bestemming. En die reis veranderd je als mens.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8866
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Smart monitor als TV: een goed idee?



Bericht door kampo »

Ik denk dat je geen voor een camper geschikte beugels gaat tegenkomen.
32 inch is een groot en zwaar toestel als je daarmee over een verkeers drempel gaat.
In een touringcar heb je minder trillingen maar alles hangt van je pistes en rijstijl af.
Dat is niet voor iedereen hetzelfde. De glazen sneuvelen hier ook wel eens.

Zelf heb ik een Smart Samsung van 24" met CL+ sleuf en DVD, en daarvoor kocht ik destijds een Carbest/Reimo draai wandbeugel.
Voldeed niet en werd al tijdens de montage vervangen door een steviger zelfbouwmodel.
Het hangt natuurlijk van de situatie af en van de beplating waar je die beugel kan aan vast maken.
Let ook op de sterkte van de achterkant van de TV. Misschien moet je hem bijkomend onderaan steunen. En afnemen/wegbergen tijdens de rit kan helpen. Achteraan boven heb je het meeste trillingen en schokken in de camper. Vooraan/onder heel wat minder.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Smart monitor als TV: een goed idee?



Bericht door TestCase »

Wanneer je toch al hdmi gebruikt voor de pc -> monitor, wat wil je dan nog met een usb hub aan die monitor? Of is dat de nieuwe keuze nu usb afvalt? Prima dan!

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Smart monitor als TV: een goed idee?



Bericht door TestCase »

John 'verhuurt' kaartjes met onbeperkte data.

//Kees



AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie