The times they are a-changin'

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Times the are changing

Bericht door AadenAnke »

Achter een slagboom soms wel en soms niet. Ik doe het camperen nog maar 8 jaar en geniet van alles CP de parkeerplaats in een dorp of stad soms ergens gewoon midden in het niets soms op een camping daar is in die 8 jaar niets aan veranderd! Het enige dat is veranderd is volgens mij dat er veel slagbomen bij zijn gekomen

Gr Aad
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Times the are changing

Bericht door Stieneke en Donald »

Niet alleen slagbomen maar steeds meer hoogtebeperkingen. :thumbdown:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80393
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Times the are changing

Bericht door Dafluc »

Dat is een heel ander verhaal. Teveel campers, te weinig plek, overal gaan staan, teveel rommel etc.
Afbeelding
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Times the are changing

Bericht door pietb »

erg veel campers, zelfde tijd, zelfde plekjes ,in minder toeristisch gebied nog leuke plekjes genoeg zonder slagbomen. lmc638a dubbellucht
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Times the are changing

Bericht door Marco Polo »

Afbeelding
Met de huidige stand der techniek - zonnepanelen, accu’s - is het steeds minder noodzakelijk om de platgetreden paden te blijven volgen.
Zelfs als luxe camperaar
Die dagelijks wil kunnen stofzuigen :mrgreen:
En toch doet het gros het :wink:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: The times they are a-changin'

Bericht door de Jonckheer »

Er zijn nog steeds mensen die denken dat een cp gelijk staat aan asfalt en "hutje mutje". Vreemd is dat, wij staan de laatste jaren hoofdzakelijk in Duitsland op cp's en dan nooit op asfalt en nooit dicht op elkaar. In ieder geval niet dichter op elkaar dan op een camping. Wel zoeken we ze altijd zonder voorzieningen als toiletten en douches omdat die prijsverhogend werken terwijl wij uitsluitend ons eigen sanitair gebruiken. Gelukkig bestaan die eenvoudige cp's nog en hopelijk blijft dat ook zo. Heel fijn, geen onzin voorzieningen en geen slagbomen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Marco Polo »

Denk dat het een effect is van de vergrijzing.
Ik betrapte mijn, iets oudere echtgenote :wink: er de afgelopen lange trip ook al op.
“We hebben eigenlijk alles al gezien”
En dan ga je vertrouwde fijne plekjes opzoeken.
Waar je misschien langer blijft.
Je niet veel zin hebt om elke dag te lopen klooien met water en cassette.
En je dus voor comfort gaat.

En velen met u :mrgreen:
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1090
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Don Esteban »

Ieder zijn meug maar ik voel me toch iets meer op mijn gemak als we kunnen overnachten achter de slagboom. Ook tijdens een tussenstop op de parkeerplaats van de Lidl zal ik de camper nooit onbeheerd achterlaten. Ik zal wel wat bang zijn uitgevallen maar dat heeft zijn reden.
Camping? CP? ik vind beide OK. Maar mede wegens uitgebreider sanitair, de ruimte en vaak ook de gezelligheid prefereren we campings. Niks mis met een goede CP die we meestal slechts gebruiken als doortrekplek.

In neem als voorbeeld de CP Millau die in een andere draad besproken werd. Geen toiletten, geen douches. Nou, jammer dan voor een dagje. We douchen toch maar een keer in de drie weken. Of was het drie keer in de week? :-) Voor het toilet gebruiken we in zo'n geval de wegwerp Car-bag. 20 stuks voor 18 piek. Ideaal en ook hygienisch. Google er maar eens op. Uiteraard niet bedoeld om regelmatig te gebruiken want dan gaat het teveel in de papieren zitten. Maar een uitkomst in bijv. Millau.
>>Zelfs in onze vorige mooie Hymer vond ik dat douchegebeuren maar een primitieve zooi en dat geklooi en gesjouw met de emmers en pleecassette kan ik missen als kiespijn.<<
Wij hebben de douchedeur verwijderd en plaatsen in een stoffen rek in de douche: badhandoeken, badjassen, badtassen, wasmand, afwasbak, poetsmiddelen enz. Liever tussen voor- en achteras dan in de garage waar we sowieso al tegen de maximum aslast aanhikken. Blijven we langer dan een a twee dagen? Dan prefereren we het gemak van goed camping-sanitair. Maar sta je op de CP categorie Port de Plaisance (dus een cp bij een plezierhaven) dan snijdt daar meestal het mes van twee kanten en heb je op zo'n cp bijna altijd de beschikking over prima sanitair.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: The times they are a-changin'

Bericht door MonRoe »

ik vind het niet erg om achter een slagboom te staan als ik zelf maar mag bepalen wanneer ik weg mag gaan, dat ik er 24/7 op en af kan gaan. Dus niet de receptie is open van tot, dus binnen die tijd aankomen.
Ook vertrekken, bij vele campings gaat de slagboom pas om 8 uur 's morgens open, terwijl wij soms al vroeg willen vertrekken.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Bob Diesel »

Marco Polo schreef:
vr 12 nov 2021, 11:21
Denk dat het een effect is van de vergrijzing.
Ik betrapte mijn, iets oudere echtgenote :wink: er de afgelopen lange trip ook al op.
“We hebben eigenlijk alles al gezien”
En dan ga je vertrouwde fijne plekjes opzoeken.
Waar je misschien langer blijft.
Je niet veel zin hebt om elke dag te lopen klooien met water en cassette.
En je dus voor comfort gaat.

En velen met u :mrgreen:
Id word je iets ouder, en minder wild ::S

En wil je dan ook nog vervoer op je vertrouwde plekjes
Waar je ook wat langer als bv 3 dagen vertoeft

Dan ga je het misschien anders doen :shh:

Ook meer achter de slagboom ,met ruimte
En waar je niet om 07.00 of vroeger word gewekt
Door dat er iemand vroeg weg wil :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Marco Polo »

Keuze is reuze en de mogelijkheden eindeloos.
Jij hebt nu weer voor de caravan gekozen.
Maar ik zag in Griekenland ook een hoop mensen die zich dan met camper op de camping installeerden en een huurauto ernaast hadden staan.
Ook een mogelijkheid.
En voor de kortere verblijven zijn er dan nog genoeg plekjes te vinden waar je de voordelen van de camper weer kan benutten.

Als de doos met inspiratie echt zodanig opgedroogd zou zijn dat kamperen alleen neerkomt op 3 maanden of meer (winter-)zon in Spanje op een vaste plek dan zou een caravan en een gereserveerde camping voor mij ook een no-brainer zijn.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80393
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Dafluc »

Fijn toch dat iedereen zelf een manier zoekt die het beste past. De ene keer dit, de andere keer dat. Niets is goed of fout.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Bob Diesel »

Maar toen jij en ik hier voor het eerst verschenen,kijk rechts
Toen werd er goed geroepen
Nooit achter een slagboom :bang:
En die instelling is compleet omgeslagen
The times :?: :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: The times they are a-changin'

Bericht door MonRoe »

Ik denk dat die instelling bij die mensen die dat toen riepen, nog steeds hetzelfde is. Niet achter een slagboom of hek als je daardoor niet kan gaan en staan waar je wil.
2 weken terug stonden we in Bocholt, ook achter een slagboom, maar die kan je zelf open en dicht doen, gaat geen slot op. Dus je kan gaan en staan waar je wil. Dan heb ik geen probleem met een slagboom.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gesloten