BVN weer op Astra 1

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

BVN weer op Astra 1



Bericht door ariedekreij »

Zojuist zag ik bij Bvn dat ze weer via astra 1 te bekijken zijn. Dat is wellicht fijn. Heeft iemand dit al geprobeerd afgelopen maand? En waar moet ik hem dan zoeken op mijn denson 1010? Dank voor de reacties!
https://www.bvn.tv/ontvangst/#map-EU
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1084
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Bvn weer op astra 1



Bericht door Don Esteban »

BVN is alweer een hele poos op Astra 1. Bevind ik me dieper dan regio Javea Costa Blanca dat laat Astra3 het afweten want ik heb maar een kleine schotel. Astra1 doet het er echter nog prima en dan stemmen we vaak af op BVN. Als sinds het voorjaar weer.
Na een Canal Digitaal Fast scan zit BVN op 52 of 57 dacht ik. Even uitproberen dus. Geen Canal Digitaal? Dan zit hij ergens in de 500.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: BVN weer op Astra 1



Bericht door Cee Pee »

Bij CD zit BVN op 57
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: BVN weer op Astra 1



Bericht door ariedekreij »

Ok! Dank! Ik ga het proberen!
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Re: BVN weer op Astra 1



Bericht door Bob47 »

Maar dan ontvang je BVN weer via Astra 3, dus niet via de Astra 1 met het voordeel van het sterke signaal vd " Astra 1 " met je kleine schoteltje.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: BVN weer op Astra 1



Bericht door Cee Pee »

Via Astra 3 is BVN niet te ontvangen hoor.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: BVN weer op Astra 1



Bericht door Atoz »

https://www.bvn.tv/ontvangst/#map-EU

Edit: bovenstaande link werkt dus niet altijd, beetje raar
Ga naar https://www.bvn.tv/ontvangst/ en klik ook Europa, onderaan verschijnt dan de info

Het beste van Nederland, want België doet niet meer mee.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: BVN weer op Astra 1



Bericht door hathi »

Ook bij mij zit deze op kanaal 57, en ik ontvang Astra 1 en Astra 3 gelijktijdig,zowel thuis,als in de Camper,…en ik vermoed op Astra 1
Hans
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1084
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: BVN weer op Astra 1



Bericht door Don Esteban »

Zoals Cor al vermeldde: BVN zit dus op Astra 1. Als je zowel Astra 3 als Astra 1 tegelijkertijd kan ontvangen, bijv. middels een dubbele kop op een losse satelliet-antenne, dan heb je niet direct in de gaten naar welke satelliet je aan het kijken bent. Wil ik echter met de dakschotel van de camper switchen van bijv. NPO1 naar BVN of een Duitse Astra1-zender, moet ik opstaan en op de satellietkiezer de satelliet naar keuze indrukken. De schotel draait dan iets om naar Astra 19.2 te richten. Doe ik dat niet zegt kanaal 57: 'geen signaal'.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: BVN weer op Astra 1



Bericht door Hermes »

https://www.bvn.tv/faq/

Hier op bovenstaande url staat alles over BVN.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: BVN weer op Astra 1



Bericht door Peter LMC »

Je kunt ook via de app kijken.
https://www.bvn.tv/bvn-app/
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1084
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: BVN weer op Astra 1



Bericht door Don Esteban »

Via de BVN app kijken is inderdaad een optie maar daar plakken natuurlijk een paar nadelen aan vast. Niet overal tref je deugdelijke wifi aan. Heb je onbeperkt 4G? In het buitenland is dat nooit onbeperkt wegens de FUP regeling. (fair usage policy) Bij KPN is dat bijv. 25 GB per maand. Kijk je regelmatig TV? Dan red je het niet met 25 GB.
We hebben Ziggo lidmaatschap. Ik heb een mini laptop bij me met op de Ziggo Go app geinstalleerd. Staan we onder bomen en biedt de camping redelijke WiFi? Dan heb ik als uitwijkmogelijkheid Internet-TV via deze app. (mijn vrouw wil nu eenmaal Max Verstappen zien... :-B ) Met een HDMI kabel naar de TV en we kijken gewoon 'grootbeeld'. Maar dit gaat wel ten koste van de wifi-ontvangst voor anderen in de buurt. Allemaal lekker streamen daar zijn veel hotspots niet op berekend. Staan we ergens langer dan een paar dagen en krijg ik met mijn Snipe dakschoteltje geen ontvangst? Dan maak dan liever gebruik van mijn Triax losse schotel 65 cm met dubbele kop en plaats die ergens waar ontvangst is. Astra 1 en 3 binnen bereik zonder gedoe.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: BVN weer op Astra 1



Bericht door hathi »

Don Esteban schreef:
di 09 nov 2021, 0:44
Zoals Cor al vermeldde: BVN zit dus op Astra 1. Als je zowel Astra 3 als Astra 1 tegelijkertijd kan ontvangen, bijv. middels een dubbele kop op een losse satelliet-antenne, dan heb je niet direct in de gaten naar welke satelliet je aan het kijken bent. Wil ik echter met de dakschotel van de camper switchen van bijv. NPO1 naar BVN of een Duitse Astra1-zender, moet ik opstaan en op de satellietkiezer de satelliet naar keuze indrukken. De schotel draait dan iets om naar Astra 19.2 te richten. Doe ik dat niet zegt kanaal 57: 'geen signaal'.
Ja , het eerste klopt( dubbelekop) maar ik heb geen losse schotel,maar handbediend,en ik hoef echt niet op te staan bij omschakelen,naar Bvn, of de Duitse zenders….dat is nu juist het voordeel van een dubbele kop,2 Satelieten tegelijk ontvangen. Waarom zou je dan op een andere manier gaan kijken , ik kijk exact,zoals thuis?
Laatst gewijzigd door hathi op di 09 nov 2021, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1084
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: BVN weer op Astra 1



Bericht door Don Esteban »

dat is nu juist het voordeel van een dubbele kop,2 Satelieten tegelijk ontvangen
Zie mijn laatste bericht :-B :cheers:
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Plaats reactie