Druk in Kroatië?

CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Druk in Kroatië?



Bericht door CaradoT135 »

Ties100 schreef:
do 30 sep 2021, 19:42
Bedankt Sjaak, Ik denk dat we wat anders moeten verzinnen, ik wil niet teveel reserveren van te voren.
Is ook niet nodig, wij hebben in juli in respectievelijk Povile, Tribanj, Sveti Petar, Okrug Gornji, Bol, Makarska, Vrboska en Seline gestaan en nergens gereserveerd. Zorg er alleen voor dat je rond de middag (tussen 11.00 en 14.00 uur) een nieuw verblijf hebt gevonden.
Toen we richting Makarska gingen waren we vrij laat en waren een paar kampeerplaatsen vol, dan moet je of zoeken of naar een duurdere camping gaan, daar is in de regel dan nog wel plek.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Druk in Kroatië?



Bericht door marjasjaak »

Denk dat we dit jaar 2021 niet als leidraad kunnen nemen. Het toerisme in Kroatië is door de Corona in juli pas op gang gekomen.
Het is allemaal 'verlaat', normaal zou het in oktober stil moeten zijn. Vanavond liep de camping bij Dubrovnik weer vol met voornamelijk Duitsers.
En je ziet ook veel meer huurcampers.
Reizen tijdens de schoolvakanties (juli / augustus) langs de Kroatische kust is altijd druk.
Sjaak.
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Druk in Kroatië?



Bericht door Toemke »

Wij zijn geregeld naar Kroatië geweest (ook toen het nog Joegoslavië heette), nooit in het nog drukkere Noorden, altijd het Zuiden.
Enkele jaren geleden, van Corona nog geen sprake, zaten de campings in de streek rond Split in oktober nog goed vol.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Ties100
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 22:46

Re: Druk in Kroatië?



Bericht door Ties100 »

Het wordt toch Kroatië!
Camping aan zee geboekt, plek met volledig zeezicht.
Camp Lavanda richting Dubrovnik. Hier zal het met de drukte wel meevallen.
Via Oostenrijk, Zagreb en Sarajevo lijkt me een mooie route.
Als iemand nog tips heeft, ik hoor het graag.
Fijne dag.
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Druk in Kroatië?



Bericht door CaradoT135 »

Wanneer en hoe ga je? Met een camper zou ik persoonlijk nooit iets boeken. Via Zagreb zou ik allereerst de Plitvicemeren aandoen en dan rustig langs de kust afzakken naar het zuiden. Dan kom je niet in Sarajevo, maar dat ligt ook niet in Kroatië.
Ties100
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 22:46

Re: Druk in Kroatië?



Bericht door Ties100 »

Begin augustus, dus reserveren is gewenst. We staan hier 6 dagen, dan is het wel zo fijn om van te voren geboekt te hebben, de plaatsen ernaast waren ook al gereserveerd.
We hebben nog anderhalve week om terug te komen dus de Plitvicemeren is zeker een optie, thnx!!
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 25 okt 2021, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
Joquint
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 12:16

Re: Druk in Kroatië?



Bericht door Joquint »

Een beetje verlate reactie, maar wil hem toch hier neer zetten.

Augustus is een drukke maand in Kroatie, maar er zijn echt super veel kleine campings te vinden langs de kust route.
Zelf zou ik ook kiezen voor de Plitvice meren op de heenreis. Hier moet je tegenwoordig ook van te voren toegangskaarten online reserveren heb ik gehoord. Dichtbij de meren zijn veel campings met vervoer naar de watervallen. Daarna door naar jullie bestemming.
Dan langzaam langs de strada magistrale (kust weg) terug naar boven. Deze weg is echt magistraal, uitzichten waar je van droomt! In en om bv Makarska, Trogir, Primosten, Pakostane liggen kleine en grotere campings allemaal aan de zee. Als je de dag dat je gaat rijden even belt naar een camping (ff Google op plaatsnaam) kun je een plaatstje reserveren voor die dag. Voor een paar nachtjes is vaak wel plek.

Wij gaan in juni ook weer die kant uit, zin in!!
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Druk in Kroatië?



Bericht door Peter+Annie »

Joquint schreef:
zo 10 apr 2022, 1:40

Zelf zou ik ook kiezen voor de Plitvice meren op de heenreis. Hier moet je tegenwoordig ook van te voren toegangskaarten online reserveren heb ik gehoord.
Wij waren vorig jaar (2021) in september daar een hebben gewoon kaarten gekocht aan de kassa,en waren daar gelijk aan de beurt,zelfs op de parking (aan de zuidelijke ingang) was plaats in overvloed.
Joquint
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 12:16

Re: Druk in Kroatië?



Bericht door Joquint »

Ik vond het al erg vreemd.
Ik denk dat wij allen wel van de spontane acties zijn :-B
Al dat reserveren vind ik ook maar niks
Ties100
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 22:46

Re: Druk in Kroatië?



Bericht door Ties100 »

Joquint schreef:
zo 10 apr 2022, 1:40
Een beetje verlate reactie, maar wil hem toch hier neer zetten.

Augustus is een drukke maand in Kroatie, maar er zijn echt super veel kleine campings te vinden langs de kust route.
Zelf zou ik ook kiezen voor de Plitvice meren op de heenreis. Hier moet je tegenwoordig ook van te voren toegangskaarten online reserveren heb ik gehoord. Dichtbij de meren zijn veel campings met vervoer naar de watervallen. Daarna door naar jullie bestemming.
Dan langzaam langs de strada magistrale (kust weg) terug naar boven. Deze weg is echt magistraal, uitzichten waar je van droomt! In en om bv Makarska, Trogir, Primosten, Pakostane liggen kleine en grotere campings allemaal aan de zee. Als je de dag dat je gaat rijden even belt naar een camping (ff Google op plaatsnaam) kun je een plaatstje reserveren voor die dag. Voor een paar nachtjes is vaak wel plek.

Wij gaan in juni ook weer die kant uit, zin in!!
Dank je, veel goeie tips!
Ties100
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 22:46

Re: Druk in Kroatië?



Bericht door Ties100 »

Peter+Annie schreef:
zo 10 apr 2022, 12:04
Joquint schreef:
zo 10 apr 2022, 1:40

Zelf zou ik ook kiezen voor de Plitvice meren op de heenreis. Hier moet je tegenwoordig ook van te voren toegangskaarten online reserveren heb ik gehoord.
Wij waren vorig jaar (2021) in september daar een hebben gewoon kaarten gekocht aan de kassa,en waren daar gelijk aan de beurt,zelfs op de parking (aan de zuidelijke ingang) was plaats in overvloed.
Dat is goed te horen, alleen dit jaar is denk ik anders dan vorig jaar. Toen waren we in augustus met niet meer dan 200 man op het San Marcoplein in Venetie. Dat zal dit jaar ook anders zijn...
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Druk in Kroatië?



Bericht door Peter+Annie »

Ties100 schreef:
do 28 apr 2022, 21:54


Dat is goed te horen, alleen dit jaar is denk ik anders dan vorig jaar. Toen waren we in augustus met niet meer dan 200 man op het San Marcoplein in Venetie. Dat zal dit jaar ook anders zijn...
Wij waren half september in Venetie en toen kon je op et S Marco plein nog et lopen,op de Rialtobrug ,en de straatjes daarheen kon je alleen nog over de koppen lopen.
Schildertje
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 13 mei 2022, 10:32

Fietsen in Kroatie



Bericht door Schildertje »

Beste Allen,

Is het te doen in omgeving Porec te fietsen?

Gr.Arno
Joquint
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 12:16

Re: Druk in Kroatië?



Bericht door Joquint »

Onze ervaring is dat er geen fietspaden zijn in Kroatie.
Mijn man fietst gewoon overal en zegt dat ze respect hebben voor fietsers...dus ja
Helm is verplicht trouwens.
Plaats reactie