Afgekeurd
- Peter LMC
- Berichten: 10189
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Afgekeurd
Ja dat verklaart een hoop lijkt me.
Als de bus namelijk voorheen een personenbus voor bv 8 personen was geweest
dan was er al het een en ander bekend over de bus bij de RDW.
Maar begrijp ik het goed, Heb je de rails met stoelen zelf in deze bus gebouwd.
En komt het een en andere uit een andere personenbus
Zo ja, dan zou ik blij zijn dat je er al 4 gekregen.
Als de bus namelijk voorheen een personenbus voor bv 8 personen was geweest
dan was er al het een en ander bekend over de bus bij de RDW.
Maar begrijp ik het goed, Heb je de rails met stoelen zelf in deze bus gebouwd.
En komt het een en andere uit een andere personenbus
Zo ja, dan zou ik blij zijn dat je er al 4 gekregen.
Re: Afgekeurd
Nee, heb de bus gekocht met 5 plaatsen op kenteken. Een van deze plaatsen was voor de rolstoel. Rails en 2 stoelen zaten er al in.
Verstuurd vanaf mijn DUB-LX1 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn DUB-LX1 met Tapatalk
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Re: Afgekeurd
Oke
Dus bus was al op personen kenteken.
En je bent van 5 naar 4 gegaan.
Ja dat is erg vervelend !
Dus bus was al op personen kenteken.
En je bent van 5 naar 4 gegaan.
Ja dat is erg vervelend !
.
- DiffRental
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Afgekeurd
Volgens mij van 5 naar 6?
En van de 5 zitplaatsen was 1 plek voor de rolstoel, dus van 2 stoelen naar 4 stoelen in de laadruimte.
En van de 5 zitplaatsen was 1 plek voor de rolstoel, dus van 2 stoelen naar 4 stoelen in de laadruimte.
Groeten Peter
- DucatoDolf
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: Afgekeurd
Ik zie dat je hetzelfde railsysteem in jouw bus/camper hebt zitten als mijn bus. Zoals ik nu lees, stel je hebt 1 bank in de bus staan. Was ie dan wel gewoon geaccepteerd? En heb je verder nog iets moeten aangeven qua certificaten of sterkteberekeningen?
Re: Afgekeurd
Deze bus is vroeger omgebouwd naar bus voor rolstoelvervoer. Toen heeft de fabrikant van de vloer berekeningen en/of certificaten moeten overleggen.
Toen zal de fabrikant aangegeven hebben dat deze rail voor 2 zitplaatsen was + een vastzet inrichting voor een rolstoel.
Als je meer plekken wil hebben dan zal je dus weer iemand (een bedrijf) moeten vinden welke wil verklaren dat deze rails meer zitplaatsen kunnen hebben.
De RDW keurmeester kan ook niet zien hoe sterk iets gemonteerd is. Daarom moet er altijd een bedrijf of testcentrum de verantwoording daarvoor op papier afgegeven.
Het is dus te simpel om te denken, ik zie rails en daar zet ik zoveel stoelen op als ik wil. Sommige bussen voor personenvervoer zijn voorzien van 7 plekken op die rails maar daar heeft toen iemand de juiste papieren bij aangeleverd.
Toen zal de fabrikant aangegeven hebben dat deze rail voor 2 zitplaatsen was + een vastzet inrichting voor een rolstoel.
Als je meer plekken wil hebben dan zal je dus weer iemand (een bedrijf) moeten vinden welke wil verklaren dat deze rails meer zitplaatsen kunnen hebben.
De RDW keurmeester kan ook niet zien hoe sterk iets gemonteerd is. Daarom moet er altijd een bedrijf of testcentrum de verantwoording daarvoor op papier afgegeven.
Het is dus te simpel om te denken, ik zie rails en daar zet ik zoveel stoelen op als ik wil. Sommige bussen voor personenvervoer zijn voorzien van 7 plekken op die rails maar daar heeft toen iemand de juiste papieren bij aangeleverd.
Re: Afgekeurd
Dat die rails erin zitten wil niet zoveel zeggen. Deze rails worden ook wel eens gebruikt om goederen vast te zetten.
Dus wat voor kenteken heeft je bus? bedrijfswagen? Personenwagen? Dubbelecabine? hoeveel zitplaatsen staan er nu op je kenteken??
Re: Afgekeurd
Nee, dit klopt niet. Heb verder ook niets hoeven overleggen. Er was alleen twijfel of er 2 stoelen op 1 rail kon, daar was hij in het verleden niet op goedgekeurd. 1 stoel per rail is volgens de RDW zelf geen probleem. Als ik dezelfde opstelling wil houden, zal er wel eoa aangeleverd moeten worden.tonic schreef: ↑zo 24 okt 2021, 22:58Deze bus is vroeger omgebouwd naar bus voor rolstoelvervoer. Toen heeft de fabrikant van de vloer berekeningen en/of certificaten moeten overleggen.
Toen zal de fabrikant aangegeven hebben dat deze rail voor 2 zitplaatsen was + een vastzet inrichting voor een rolstoel.
Als je meer plekken wil hebben dan zal je dus weer iemand (een bedrijf) moeten vinden welke wil verklaren dat deze rails meer zitplaatsen kunnen hebben.
De RDW keurmeester kan ook niet zien hoe sterk iets gemonteerd is. Daarom moet er altijd een bedrijf of testcentrum de verantwoording daarvoor op papier afgegeven.
Het is dus te simpel om te denken, ik zie rails en daar zet ik zoveel stoelen op als ik wil. Sommige bussen voor personenvervoer zijn voorzien van 7 plekken op die rails maar daar heeft toen iemand de juiste papieren bij aangeleverd.
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Re: Afgekeurd
Je bus is goedgekeurd als rolstoelbus met 4 zitplaatsen + een vastzetinrichting voor een rolstoel dat maakt 5 zitplaatsen.
De bus ombouwer heeft de benodigde papieren hiervoor overlegd tijdens de toenmalige keuring. Als jij op de aanwezige rails meerdere zitplaatsen wilt plaatsen zal je inderdaad de benodigde papieren moeten overleggen. Je zal aan moeten tonen dat de aanwezige rail de krachten van de meerdere zitplaatsen aankan.
De RDW neemt de 2 zitplaatsen op de rail gewoon over nu omdat er bij de vorige keuring al bewijzen zijn overlegd.
Er zullen hier nu mensen zijn die denken dat ze zelf deze rails kunnen plaatsen om extra zitplaatsen op kenteken te krijgen. Maar ook dan zal je de benodigde papieren moeten overleggen.
De bus ombouwer heeft de benodigde papieren hiervoor overlegd tijdens de toenmalige keuring. Als jij op de aanwezige rails meerdere zitplaatsen wilt plaatsen zal je inderdaad de benodigde papieren moeten overleggen. Je zal aan moeten tonen dat de aanwezige rail de krachten van de meerdere zitplaatsen aankan.
De RDW neemt de 2 zitplaatsen op de rail gewoon over nu omdat er bij de vorige keuring al bewijzen zijn overlegd.
Er zullen hier nu mensen zijn die denken dat ze zelf deze rails kunnen plaatsen om extra zitplaatsen op kenteken te krijgen. Maar ook dan zal je de benodigde papieren moeten overleggen.
Re: Afgekeurd
Bedrijfwagen met 3 zitplekken. Waarvan 2 fysieke zitplekken en 1 rolstoelplek. Misschien is het handig als je hier meer van weet dit via een PB te doen? Het is een beetje onaardig om de TS zijn/haar topic te kapen. Maar mijn plannen zijn inmiddels weer veranderd op dat gebied.
Re: Afgekeurd
Na enig uitzoek werk is de uitkomst dat het veilig is en ook mag. Het ging mij vooral om het eerste. Echter hij is niet zo goedgekeurd dus dat de RDW vasthoudt aan 1 stoel per rail is logisch. Dus we laten hem opnieuw keuren met 1 stoel per rail (en een heel onlogische indeling).
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15366
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Afgekeurd
Gewoon een klein stukje uit de rail slijpen, dan heb je dus twee rails in elkaars verlengde, of staat er ook ergens nog iets over hoe lang die rail moet zijn per stoel?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Afgekeurd
Dit lijkt mij echt de oplossing! Gewoon de zaag erin
Maar ik zou dat zeker niet doen!! Bij de ombouw naar een rolstoelbus is er toen de tijd een inbouwverklaring overlegd door de inbouwer.
De inbouwer heeft aangegeven wat de rail voor hem kan hebben . Deze verklaring zit gewoon opgeslagen in het dossier van het voertuig bij de RDW.
Dus ga nu niet zelf rommelen aan die rails want anders vervalt ook de aanwezige verklaring en heb je niks.
Maar ik zou dat zeker niet doen!! Bij de ombouw naar een rolstoelbus is er toen de tijd een inbouwverklaring overlegd door de inbouwer.
De inbouwer heeft aangegeven wat de rail voor hem kan hebben . Deze verklaring zit gewoon opgeslagen in het dossier van het voertuig bij de RDW.
Dus ga nu niet zelf rommelen aan die rails want anders vervalt ook de aanwezige verklaring en heb je niks.