Fietsenrek voor het kenteken

Algemene campervragen en -opmerkingen.
EddyUnk
Berichten: 12
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 8:11

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door EddyUnk »

Ik heb pas een busbiker laten plaatsen. Die krijg je er zeker niet zonder gereedschap van af, en die is geleverd met keurig een witte kentekenplaat erop. Het kenteken moet idd altijd zichtbaar zijn en is dat nu ook.

Zie ook https://www.anwb.nl/experts/juridisch/4 ... bord-nodig

Waar het echter vaak fout gaat is dat mensen dan geen NL sticker erbij plakken. Dat is dan niet toegestaan.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door Adfur »

Officieel mag je op een witte kentekenplaat geen NL sticker plakken. Ik heb dat wel gedaan, ziet er nu net zo uit als een gele nummerplaat. ik zou niet weten waar ik anders de NL sticker op mijn Busbiker moet plakken. Volgens "deskundigen" kun je de busbiker gemakkelijk zonder gereedschap verwijderen, maar ik zou niet weten hoe. Er zit een soort borgring op het scharnier om te voorkomen dat je hem er uit tilt.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
tonic
Berichten: 2464
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door tonic »

Inderdaad is het zo dat de busbiker zo geconstrueerd is dat hij zonder gereedschap verwijderd zou kunnen worden. De pen in het scharnierpunt is verwijderbaar en zit geborgd met een clip. De busbiker moet dus voorzien zijn van een witte kentekenplaat.

De eerste busbikers zijn geleverd met een moer op het scharnierpunt deze is niet zonder gereedschap te verwijderen en moet dus voorzien worden van een gele kentekenplaat.
Gebruikersavatar
Gijs68
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 30 aug 2021, 22:13
Locatie: Barneveld

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door Gijs68 »

En vervolgens staat er in de garantievoorwaarden van de busbiker dat als je de pen verwijderd de garantie per direct vervallen is.
Groet Gijs

Possl Roadcruiser Revolution / Fiat Ducato maxi 2.3MJ 4,25T 160Pk Euro6 automaat
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22985
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door PaulBng »

Je hoeft hem niet te verwijderen zonder gereedschap.
Het moet kunnen.


Paul
EddyUnk
Berichten: 12
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 8:11

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door EddyUnk »

Adfur schreef:
wo 13 okt 2021, 9:32
Officieel mag je op een witte kentekenplaat geen NL sticker plakken. Ik heb dat wel gedaan, ziet er nu net zo uit als een gele nummerplaat. ik zou niet weten waar ik anders de NL sticker op mijn Busbiker moet plakken. Volgens "deskundigen" kun je de busbiker gemakkelijk zonder gereedschap verwijderen, maar ik zou niet weten hoe. Er zit een soort borgring op het scharnier om te voorkomen dat je hem er uit tilt.
Hoi Adfur,

Bij mij zit hij gewoon links tussen de kentekenplaat en de lampen, direct op het metaal.
Plaats reactie