Nieuwe (starters) camper onder de 30.000...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Dafluc
Moderator

Re: Nieuwe (starters) camper onder de 30.000...

Bericht door Dafluc »

De Clever van ts kost in Duitsland 30.000 euro. Plus 15.000 is 45.00. Dus die is goedkoper.
Afbeelding
doov

Re: nieuwe (starters) camper onder de 30d...

Bericht door doov »

Atoz schreef:
di 14 sep 2021, 17:31
Dafluc schreef:
di 14 sep 2021, 14:08
Tel bij de Duitse prijs zo'n 15.000 euro op en je hebt hem voor de deur staan.
Meen je dat?
Da's een halve camper!
Daarom dat ik een hevige tegenstander ben van ''orangisten''!
Autotaks.... Rekening lag deze week in de bus... 132€ per jaar.

Kunnen we geen Belgisch bedrijf oprichten om enerzijds campers aan te kopen en deze anderzijds aan Nederlanders te ''verhuren''.
Maar dat ontduiken is dan waarschijnlijk weer iets typisch voor een Belg :crazy:
Daar moet toch een enorme markt voor zijn?
Maken we ook nieuwe stickers.... ''met de steun van camperforum''
Dat is geen enkel probleem, zo lang als die Nederlanders met die camper niet in Nederland rijden. Doen ze dat wel, dan dient alsnog de BPM afgerekend te worden. Voor verhuur en kortstondig gebruik in NL is een uitzonderingsregel van toepassing.
janmetdoka

Re: nieuwe (starters) camper onder de 30d...

Bericht door janmetdoka »

hathi schreef:
di 14 sep 2021, 12:34
Het enige wat je hier nog goedkoop kan rijden,is wat Roma aangeeft,een overdekte Pendax achter je fiets :-B of paard en wagen :lol3:
Zet maar gerust uit je hoofd dat paarden goedkoop zijn. :mrgreen: Van wat die aan verzorging kosten kun je een leuke wagen in de wegenbelasting houden.

Ik ken iemand die het als droom had en met een woonwagen en haar Fries op trektocht is vertrokken. Halverwege de tweede heuvel in de Ardennen is ze omgekeerd en heeft het plan verder opgegeven. Bruin kon het letterlijk niet trekken. Het arme beestje kreeg de kar niet de heuvels op. Ging bijna door haar hoeven.

Als het niet vlak is, zul je al snel een tweespan of een vierspan moeten gaan rijden. Zeker als je er naar neigt de camper wat zwaarder te laden...
Ubi bene, ibi patria.
hathi

Bericht door hathi »

Mooi Jan,maar het item refereerde aan de Bpm en wegenbelasting,en dat zit ( nog steeds) niet op een paard met wagen,ofschoon dat paard ook veel uitstoot heeft, maar dat mag schijnbaar gewoon op de weg
Hans
janmetdoka

Of het nu aan belasting is, of aan verzorging. Je kunt het geld maar één keer uitgeven.
Daarna is het weg.

(Overigens ruim ik die uitstoot keurig op. Tenslotte wil ik een volgende keer ook weer welkom zijn ;;-) )

Maar goed, als het op een koopje moet (en daar ging dit topic over) blijft dus enkel de fietsaanhanger nog over. Plan B valt af.
Ubi bene, ibi patria.
janmetdoka

Overigens: Het basisvoertuig van die Clever (de allersimpelste Citroen Jumper) kost een particulier in Nederland € 38.254,- . Dat is dan inclusief BPM en BTW. Als camper opgebouwd zullen er nog wat extra euro's bij komen.

Ik vind die Clever wel een camper naar mijn smaak. Eenvoudig, functioneel, zonder al teveel poespas.
Zo kan het dus ook nog steeds :thumbup: Geruststellend dat een fabrikant ook die kant van de markt wil bedienen.
Ubi bene, ibi patria.
Plaats reactie