Overwinteren leuk?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door Going »

En wie van pilates houd, de dokter praktijk in Silves tegenover de straat met de tafeltjes geeft 4 of 5x per week.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door JohnCurly »

Wij zijn samen al ruim 900 dagen onderweg, dus incl. 2x overwinteren in Spanje en Portugal. En zelfs nu deze zomer in NL overleefd, die niet veel beter was dan de winter in het zuiden.
Als je houd van reizen, en je dus ook regelmatig verplaatst, is het prima uit te houden. Al die angst voor een virus is grotendeels aangepraat, evenals eventueel gebruik moeten maken van buitenlandse zorg… en ons reizen is alleen in de eerste lockdown in Spanje een paar maanden beperkt, dwz, we zijn op 1 plek blijven staan tot eea weer wat werd versoepeld.
We zijn nooit beperkt in ons reizen, gaan en staan waar we willen en, uiteraard, daarbij voor- en omzichtig manoeuvrerend. Ook was het vaak uiterst stil en verlaten op de bekende plekken; wat wij dus uiterst prettig vinden, we vinden het nu reeds op vele plekken veel te druk!

Dus, al bij al, ja, wij vinden overwinteren nog steeds leuk, als de voor ons nieuwe camper over een paar weken reisvaardig is, gaan we ook als de bliksem weer naar Spanje en Portugal! Klaar met dit nl-k…weer! :cheers: 🥳
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door Sjaak en Marja »

Als deze vragen spelen, is het (nog) geen tijd voor jou/jullie om dit avontuur aan te gaan.
deze vragen komen op als je twijfelt, en bij twijfel??? niet doen. :-B
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door de Jonckheer »

Wij zijn gestopt met overwinteren. Vier maal waren we 3 maanden in Portugal maar het werd steeds minder leuk omdat het vrijstaan (wat wij het leukste vonden) steeds meer werd ingeperkt en je verplicht op een camping of cp moest gaan staan. Nou ja, daarvoor rij ik geen 2500 km. Het was leuk maar missen? Nee hoor, ik kijk nooit om, altijd vooruit en dus gaan we twee maal 2 maanden per jaar op reis in het voor- en najaar, de zomer kan mij gestolen worden en de winter lekker knus thuis bij de (hout) kachel.
Je moet het gewoon doen als je er zin in hebt, een ander kan je daarin niet raden en, ervaring is de beste leermeester. Gooi dus die twijfel en onzekerheid van je af en ga gewoon. Kun je dat niet, blijf dan thuis.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1942
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Overwinteren leuk?



Bericht door Zadowolony »

Sjaak en Marja schreef:Als deze vragen spelen, is het (nog) geen tijd voor jou/jullie om dit avontuur aan te gaan.
deze vragen komen op als je twijfelt, en bij twijfel??? niet doen. :-B
Helemaal waar Afbeelding

Ik zelf zou het nog wel willen uitproberen, maar manlief is stellig in zijn “nee”
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door appellover »

Het gaat eigenlijk maar om een ding HET WEER.
Al die andere dingen zijn bijzaak.
Wij vinden het heerlijk om in de wintermaanden lekker buiten te kunnen zijn in kbbb kleding.Daarom zijn we er gaan wonen.
300 dagen zon per jaar ,heerlijk.
Maar er zijn ook mensen die kou en regen geen probleem vinden.
Ieder zijn meug hoor,
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1942
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door Zadowolony »

Het weer is belangrijk, maar ook weer andere dingen zien en beleven.
Vind de winters in Nederland erg saai (jaren in de tropen gewoond), maar mijn man vindt die maanden juist gezellig.
Maar maanden op 1 camping bij overwinteren, wat sommigen doen , vind ik ook weer saai.
We zullen er een weg in moeten vinden .
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door Going »

Hoeveel gezellige onderonsjes heb je thuis in de straat met buren. In winter is dat zowat niks.
Op een CP kun je altijd als je het verkies alleen maar goedemorgen, goedemiddag of goedenavond zeggen. Maar ook een hoop meer onderling gezelligheid indien je daar voor openstaat.
Een oude man zei eens tegen ons. Thuis heb ik een raam en met geluk steekt een buurvrouw bij passeren haar hand op. Op de CP zit ik buiten en zie ik gewoon gezelligheid door wat andere mensen doen. Thuis in de winter ben ik eenzaam. Op een CP is geen eenzaamheid.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door Autocaravana »

en ons reizen is alleen in de eerste lockdown in Spanje een paar maanden beperkt,
De tweede was een regionale lockdown en mocht je niet van de ene deelstaat naar de andere reizen.
Daar hebben wij ons aan gehouden, maar dat geldt blijkbaar niet voor iedereen.

Overwinteren is alleen echt leuk als je veel kunt reizen, de manier van overwinteren waar wij van houden.
Ik ben mensen tegengekomen die 5 of 6 maanden op een camperplaats staan. Dat lijkt me toch wel erg saai worden.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door appellover »

Wij hebben 12 jaar lang iedere winter van 1 oktober tot april in de Algarve op dezelfde camping gestaan .Met caravan.
We hadden daar alles wat we thuis ook hadden alleen het weer was anders.
Veel meer kontakten dan thuis en meer drukte.
Bijna elke dag was er wel wat ,als je dat wil tenminste.
Elke week tennissen,Algarveshopping ,golfen,met hele club visroken,wandelen,aurorally,kaartavond op donderdag.Samen voetbal kijken in de kantine,sportschool,zwemmen .Heel gezellige leuke tijd gehad,ook nare dingen hoor ,zieken,overleden.
We hadden het veel drukker dan thuis ,dus nooit vervelen of saai hoor.Indien je wil iedere namiddag happyour,maar dat deden we niet iedere dag aan mee want dan raak je aan de drank.
Heb nog dagelijks kontakt met die lui via groepswhatsapp.
Sommige zijn er nu al of zijn onderweg ,eindelijk we kunnen weer.
Nooit een moment spijt van gehad.
Ga er met Kerst en oud en nieuw weer naar toe maar nu niet meer alleen voor het weer want dat hebben we thuis ook,mooi weer.
Gr.Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Beroepsreiziger

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door Beroepsreiziger »

Zadowolony schreef:
vr 03 sep 2021, 9:45
Ik zelf zou het nog wel willen uitproberen, maar manlief is stellig in zijn “nee”
Ik zag in je lijstje nog geen scheiding? :mrgreen:

Misschien maakt dat je keuze's makelijker. :mrgreen:
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door FrankJC »

appellover schreef:
vr 03 sep 2021, 15:12
Elke week tennissen,Algarveshopping ,golfen,met hele club visroken,wandelen,aurorally,kaartavond op donderdag.Samen voetbal kijken in de kantine,sportschool,zwemmen.
Ik mis de BINGO. :mrgreen:
Beroepsreiziger

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door Beroepsreiziger »

Overwinteren is eigenlijk een luxe probleem.

Waar overwinteren de Spanjolen in de Winter? Of willen die overzomeren?

Overwinteren is denk ik, dat je de natuur niet waardeert in NL.
Corona was voor veel mensen wel een eye opener.
Men kon/mocht het land niet uit, en gingen dan maar uit, op vakantie in NL.
Met als conclusie, dat er toch best wel veel mooie plekjes in NL zijn.

Om er dan wat dieper op in te gaan. Ts heeft vragen over een sportschool......
Je hoef het nieuws maar even aan tezetten...... Ik noem een Afganistan.......

Of neem Amerika, waar even een orkaan langskwam.

Maar is het in het najaar 18c, vind men het al weer koud worden.
Is het in het Voorjaar 18c, zitten ze weer massaal op een terras.

Waardeer waar je woont, in een heel vredig land, en geniet van de natuur om je heen. 8)
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door appellover »

Spanjolen hebben 2 klimaten ,zomers trekkken ze naar het noorden ,veel koeler en in de winter naar de Middellandse zee.
Krijg altijd het idee dat Spanjaarden minder op vakantie gaan.
Ben nu al maanden in Nederland,België,Frankrijk en zie nooit een Spaanse camper.Ze blijven graag in eigen land .Ben er blij mee want dan roamen ze niet.
Gr.Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie