Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Het Coronavirus



Bericht door willemzon »

Fee schreef:
vr 11 jun 2021, 12:41

De vaccinatiebereidheid is inmiddels verworven tot een ordinair, ik wil op vakantie , en heeft verder voor de meesten nauwelijks nog met eigen gezondheid te maken , vind ik schokkend
Natuurlijk mag je een eigen mening hebben, als je je maar niet mee laat sleuren.
Natuurlijk rammelt het beleid, het is uiteindelijk mensenwerk wat met de beste bedoelingen gemaakt is. Het is erg makkelijk om vanuit je luie stoel hier commentaar over te leveren, maar je zult het maar moeten doen

En wat je hier in deze alinea, al verteld is absoluut niet waar.
Compleet uit je duim gezogen.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Het Coronavirus



Bericht door Premiumliner »

Sommigen zijn hier net zo verbaasd over de reacties die ze krijgen als een heiden die tijdens een strenggelovige kerkdienst gaat verkondigen dat god niet bestaat!
Ik weet het... een kromme vergelijking, moet je jezelf maar geen Fee noemen. :D
Luc heeft helemaal gelijk als hij stelt dat personen die corona ontkennen of bagatelliseren dat dan alsjeblieft ergens anders moeten gaan doen. :thumbup:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Aloys »

Fee, je moet eens wat relaxen. Ik zie wel hoe het wordt, ik maak me er allemaal niet zo druk om. Ik houd me (redelijk) aan de regels en laat het verder gewoon op me af komen. Zou jij ook eens moeten doen.

Je maakt je veel te druk. Je komt op een Camperforum en plaatst 17 berichten in Corona-discussies, slechts drie in een ander topic. Probeer dat eens om te draaien: nu eerst 17 in camper gerelateerde topics, dan weer 3 over Corona. En dan zit je nog steeds op 50% corona...

En dan iedereen die al meer dan een jaar deel neemt aan de corona-discussie lekker tegen de haren instrijken. Zitten ze/we niet op te wachten.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Fee
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 16 sep 2019, 14:15

Re: Het Coronavirus



Bericht door Fee »

Goed id, tis tenslotte vakantietijd, bijna, ach, je heb gelijk, ondertussen speur ik het forum af naar zinvolle info, tenslotte gaat het hier om de camperhobby , maar corona hoort er bij he, gezien dit 1000 plus berichten topic:)

ajeto!
roekie
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 15:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door roekie »

Het beste is mee te praten met het narratief Fee , een tegengeluid wordt niet op prijs gesteld.

Wat dit topic op dit forum doet is mij een raadsel.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Het topic past anders precies in de omschrijving van het subforum Diversen. Zoals al aangegeven mag je natuurijk een afwijkende mening hebben. Maar we zijn wat dit onderwerp aangaat gewoon een beetje klaar met ontkennen en bagatelliseren. Hebben we goede redenen voor. Vandaar het vriendelijke verzoek het hier niet te doen.
Afbeelding
Fee
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 16 sep 2019, 14:15

Re: Het Coronavirus



Bericht door Fee »

Niemand ontkent of bagataliseert volgens mij

Gr
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3248
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Going »

Zo jammer Fee
Nieuw hier en nu al het laatste woord willen.
Leg het naast u neer en ga verder met camper informatie. Kunt u nog maanden bezig zijn.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Fee
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 16 sep 2019, 14:15

Re: Het Coronavirus



Bericht door Fee »

Valt mee hoor, ik hang hier al jaren rond, voor de info,handige database, laatste keer geregistreerd in 2019, verder laat ik meestal de boel de boel, en nu ff nie

ajeto!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Je kunt ook te ver gaan....
Bron: liveblog nu.nl
Vaccinweigeraars aangepakt in Azië: 'Zonder vaccin geen salaris'
Overheden grijpen op sommige plaatsen in Azië naar verregaande maatregelen om druk uit te oefenen op mensen die zich niet laten vaccineren tegen COVID-19. Die regels lopen uiteen van het stopzetten van salarisbetalingen tot het verplicht dragen van bordjes met doodshoofden.

De Pakistaanse provincie Punjab maakte vrijdag bekend dat ze mobiele telefoons van vaccinweigeraars wil laten afsluiten. Die maatregel moet nog wel worden uitgewerkt. In de provincie Sindh in hetzelfde land zei het provinciehoofd deze maand dat ambtenaren die zich niet laten vaccineren vanaf juli geen salaris meer krijgen.

De Indiase politie liet niet-gevaccineerde mensen in landelijke gebieden in provincie Madhya Pradesh bordjes dragen met een afbeelding van een doodshoofd en botten: het universele symbool van gevaar. Een politiefunctionaris zei tegen persbureau Reuters dat het eigenlijk de bedoeling was om mensen te prijzen die een vaccin gingen halen. Er zou vervolgens ook zijn besloten om weigeraars "een lesje te leren".

Paul
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6057
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

En daar hebben de vorige generaties zo van te lijden gehad, het blijft helaas opduiken!

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6057
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

Bericht van Fee gewist dus ik wis mijn antwoord..

//Kees



AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Fee
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 16 sep 2019, 14:15

Re: Het Coronavirus



Bericht door Fee »

Idd, je moet hier vooral braaf wezen en net doen als alle andere schapen, nablaten wat de meerderheid zegt, zonee wordt je bericht verwijderd, wat een triest beleid, succs verder met je bejaardencamperforum, niks voor mij
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Dank je.. succes met willem E.

Overigens er zijn mensen die gewoon goede redenen hebben om geen vaccinatie te nemen en daar zelfs behoorlijk moeite mee krijgen door hun omgeving.
Maar dat zijn niet de mensen zoals Willem E en Fee die komen met rare samenzweringstheorieen of juristen die vaccinatie vergelijken met de nazitijd.
En die veel vragen stellen ) is prima) maar zelf nooit antwoorden geven en wel bepaalde vage figuren geloven maar niet de wetenschap.

Dus we moeten wel naar elkaar blijven luisteren maar op basis van argumenten.

Hier het verhaal waar ik naar verwees.
Jeanette (56) laat zich niet vaccineren: “Ik ben me suf geschrokken van de agressieve reacties”

Jeanette heeft besloten geen vaccin tegen het coronavirus te nemen. De reacties daarop uit haar omgeving zijn grof, agressief en vol verwijten. “Ik ben zelfs vrienden kwijtgeraakt, mensen die ik al twaalf jaar ken.”

“Er zijn twee redenen waarom ik me niet laat vaccineren. Ik heb vorig jaar oktober corona gehad, dus heeft mijn lichaam antistoffen aangemaakt. De tweede reden is dat het virus steeds blijft muteren en we dus misschien ieder jaar een vaccin zullen moeten nemen. Naar mijn idee is de kennis over het vaccin nog te summier en de betrouwbaarheid ervan te pril.”

Geel boekje
“Het is absoluut niet zo dat ik tegen vaccins ben. Ik ben de hele wereld over gereisd en heb een mooi geel boekje met een heleboel vaccins erin, maar bij deze prik zegt mijn gevoel: nog even niet doen. Het is logisch dat er minder coronagevallen zijn. Dat was vorig jaar idem dito in deze periode. Ik wacht af en wil graag zien wat er gebeurt in september. Ook met alle mensen die wel gevaccineerd zijn.”

Anti-vaxxer
“Toen ik mijn mening deelde op Facebook, kreeg ik de wind van voren. Ik schreef in een post dat ik wel een beetje klaar was met al die mensen die trots een foto van hun eerste vaccinatie lieten zien. Alsof het een soort hype is. Dat had ik beter niet kunnen doen. Al snel kwamen de eerste beschuldigingen: dat ik een anti-vaxxer en een egoïst ben. Iemand die al ik twaalf jaar ken schreef zelfs dat hij hoopt dat ik corona krijg, eraan doodga en als kakkerlak terugkom. Ik moest bijna huilen toen ik dat las. Ik vroeg hem waarom hij zo tegen me tekeerging. Hij vertelde dat een vriend van hem was overleden aan corona en hij vond dat ik mensen opstookte het vaccin niet te nemen. Zo heftig en zo niet waar.”

“In mijn directe omgeving kiezen mensen wel voor het vaccin. Mijn broer en schoonzus zijn gevaccineerd. Ik heb drie kinderen, waarvan één geen vaccin neemt en de andere twee wel. We respecteren elkaars keuze, maar praten er verder niet over om discussies te voorkomen. Ook mijn vader heeft zich laten vaccineren en ik snap dat. Hij heeft het gevoel dat de wereld voor hem open ligt, durft zijn kleinkinderen weer te knuffelen en gaat volgende week naar Italië. Het geeft hem vrijheid en hij bloeit helemaal op. Ik vind het prima dat hij zich heeft laten vaccineren. Ik ben niet tegen het vaccin, ik ben voor eigen keuze. Hij is tachtig jaar, stel dat het vaccin toch niet werkt dan heeft die man hele fijne maanden gehad.”

Vooroordelen
“Ik ben enorm geschrokken van de vooroordelen: waarom beschuldigen vrienden en kennissen me ervan een wappie of complotdenker te zijn? Ze kennen me toch? Ik ben een sociaal mens, weet heel goed dat het een heftig virus is en heb me altijd aan alle corona-maatregelen gehouden. Ik geloof niet in complotten of zogenaamde chips die worden ingebracht; maar ik heb gewoon geen vertrouwen in het vaccin.”

Pijnlijk en bizar
“Dat ik door mijn keuze om me niet te laten vaccineren vrienden ben kwijtgeraakt, vind ik ontzettend pijnlijk en bizar. Waarom gebeurt dit? Waarom reageren mensen zo heftig en lopen de discussies zo hoog op? Nog even en iemand die niet gevaccineerd is durft dat helemaal niet meer te zeggen. Puur uit angst voor de heftige reacties.”


Test: Annemieke Riesebos.
Laatst gewijzigd door seth_space op vr 11 jun 2021, 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie