Motor laten lopen

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Motor laten lopen



Bericht door gjvonk »

Ik ook niet, ik moet gewoon met de hand omschakelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Motor laten lopen



Bericht door ducati 900 »

Kroppie schreef:
za 22 mei 2021, 9:06
en dan bij afrekenen in discussie gaan??

jos
Dan weet je zeker dat je besodemieterd wordt en kun je een balletje opgooien.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Motor laten lopen



Bericht door Kroppie »

hoop voor je dat je wint.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Motor laten lopen



Bericht door ducati 900 »

Ik heb niet zo'n ding in de camper, zat er wel in maar ligt nu ergens.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: Motor laten lopen



Bericht door Snarfsel »

We staan nu in de Ardennen(bij uitzondering) op een camping.
Stroom kost €3,-.
Verbruik je meer dan 6kw, dan kost elke kw €0,50.
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Motor laten lopen



Bericht door AadenAnke »

Dan wil ik gelijk 50cent per kilowatt betalen gebruik ik er maar 2 kilo watt scheelt dat toch weer 2 euro
Ik vindt die redenering altijd zo vreemd je betaald en neem je meer moet je bij betalen neem je minder is het winst. Krijg dan altijd de neiging ik moet er nog ff zoveel kilo watt door jagen :shh:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: Motor laten lopen



Bericht door Snarfsel »

Ze zullen er iets aan over moeten houden om de installatie te onderhouden, weet niet of ze hier ook vast recht moeten betalen, of iets dergelijks.
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Motor laten lopen



Bericht door Kroppie »

wees blij dat men stroom heeft om de boel simpel te verwarmen en te koken en te verlichten en te koelen en tv kijken enz enz, wil je dat niet dan investeren in zonnepaneel, regelaar, bekabeling, accu,s e.d, kost ook het nodige, en gun een uitbater ook zijn verdienste, anders stopt ie en dan is er helemaal niets.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Motor laten lopen



Bericht door Eric van den Heuvel »

Laatste reaktie van Jos is een waarheid als "een koe" . Zolang als er wintercamping bestaat moet je al uitkijken voor de energie leverantie. Of het nu gas of electra is. Daarom heb ik mijn gaskachel uitgebouwd en vervangen door een dieselkachel en 3 zonnepanelen op het dak geplaatst. Hiermee kunnen we ook in een strenge winter de energiekosten sterk drukken. Groet Eric
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Motor laten lopen



Bericht door djurre1980 »

Diesel is toch veel duurder dan gas, en over een aantal jaar niet meer verkrijgbaar.
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Motor laten lopen



Bericht door Eric van den Heuvel »

djurre1980 schreef:
di 25 mei 2021, 19:38
Diesel is toch veel duurder dan gas, en over een aantal jaar niet meer verkrijgbaar.
Dat geloof je toch zelf niet! De komende 20 jaar is gegarandeerd nog diesel volop verkrijgbaar. De dieselkachel springt heel veel zuiniger om met de brandstof. Ik kampeer al 50 jaar en weet echt zeker dat het verwarmen op gas veel duurder is dan op diesel verwarmen.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Motor laten lopen



Bericht door ducati 900 »

Net watvoor gas je hebt, als je op LPG stookt dan denk ik dat Diesel duurder is,
als je op Campingaz stookt dan kon je wel eens gelijk hebben

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Motor laten lopen



Bericht door gjvonk »

Ik ben nog niet overtuigd van LPG: ik lees hier op het forum toch met enige regelmaat over (vervuilings?) problemen met koelkasten, combiboilers, gasfilters en gedoe met vulbeveiligingen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Motor laten lopen



Bericht door Eric van den Heuvel »

Ben, ik heb altijd gelijk. Het kost een vermogen om in de winter op gas te stoken t.o.v. diesel. Kijk maar eens op het wintersport gedeelte. Daarnaast is LPG in de winter dikke ellende. Wanneer het onder nul komt verdampt het butaan deel niet meer en is je tank zo leeg en.... de regelaar bevriest. Mijn kameraad heeft er zijn hele LPG systeem uitgehaald. Altijd trammelant met de Alde kachel, de Smev oven en de kk. Dit probleem komt niet voor bij dieselverwarming. De brandstof maatschappijen voegen een additief toe om vlokken etc te voorkomen. Ikzelf heb een verwarmd dieselfilter dus dat probleem doet zich niet voor. Groet Eric
Plaats reactie