Duitsland en corona

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Duitsland en corona



Bericht door PaulBng »

Is dat niet die pomp van die twee broers?


Paul
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Duitsland en corona



Bericht door Jan en Simonne »

De verwarring slaat toe:
Grensverkeer bij Kerkrade in verwarring over Duitse regels
In het grensgebied bij Kerkrade is onduidelijkheid over de verplichte negatieve coronatest die Nederlanders sinds 6 april nodig hebben om naar Duitsland te gaan. 1Limburg meldt dat de regels al meerdere keren veranderd zijn in anderhalve week tijd. Ook over de hoogte van eventuele boetes bestaat verwarring.

Er wordt veel gebeld naar het grensinformatiepunt en de bijbehorende website was een dag overbelast door de drukte. "De regels over wie zich waar mag laten testen veranderen ook steeds", zegt een adviseur van het informatiepunt tegen de omroep. "Eerst was het gratis, toen niet en nu schijnt het voor Nederlanders die in Duitsland werken weer gratis te zijn." Nederlanders die kunnen aantonen dat ze in Duitsland werken, kunnen zich inmiddels gratis laten testen in Aken.

Ook aan Duitse kant was er verwarring. De Duitse politie zou eerder deze week gedreigd hebben buschauffeurs van Arriva te bekeuren als zij met hun bus de grens overgingen. Dit probleem is inmiddels verholpen. Grensbewoners zoeken naar wegen waar weinig gecontroleerd wordt.

In Vaals opent morgen een commerciële teststraat waar mensen die de grens over willen zich tegen betaling kunnen laten testen. Andere gemeenten overwegen dit ook.
Bron: NOS.nl lifeblog
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Paul123
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 31 mei 2020, 11:08

Re: Duitsland en corona



Bericht door Paul123 »

In Berlijn waren vandaag meer als 1000 campers bijeen om te demonstreren om zo te pleiten voor opening van de CP's

https://www.t-online.de/region/berlin/n ... aetze.html
roma
Berichten: 4555
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Duitsland en corona



Bericht door roma »

Ah, de camperwappies roeren zich.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Duitsland en corona



Bericht door Dafluc »

Ze willen, net als wij, op vakantie kunnen in eigen land. Nu kan dat niet omdat toeristisch overnachten verboden is. Terwijl kamperen over het algemeen als coronaproof kan worden gezien. Is dus niet zo wappie hoor.
Afbeelding
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Duitsland en corona



Bericht door WimZ »

Zo verdedigen heeft geen zin want dat geldt voor heel veel gedachten van "wappies" die tegen bepaald corona beleid zijn.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door MonRoe »

Ik heb gisteren naar KReis Kleve een e-mail gestuurd met de vraag of ik van onze woonplaats door Duitsland mag reizen naar Nederland, zonder stop.
Zojuist antwoord ontvangen dat dit mag. Dit wordt gezien als transit/durchreise en een pcr test is niet nodig.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Duitsland en corona



Bericht door hans51 »

:bow: :bow: :bow: GEWELDIG wat er in Berlijn gebeurt ,Hier kunnen de Nederlanders een groot voorbeeld aan nemen .
Dit krijg je in Nl nooit voor elkaar ,er wordt alleen maar op het net geklaagd maar actie ondernemen Ho maar.

:bow: Wir lieben usere sudlichenNachbarn :bow: :cheers:

groet hans51
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
roma
Berichten: 4555
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Duitsland en corona



Bericht door roma »

hans51 schreef:
zo 18 apr 2021, 19:05
GEWELDIG wat er in Berlijn gebeurt ,Hier kunnen de Nederlanders een groot voorbeeld aan nemen .....
Je vergeet dat op dit forum bijna een jaar lang iedereen is afgebrand als er een afwijkende mening van het forumclubje werd geventileerd, als er gedemonstreerd werd, als er naar Spanje werd gereisd, etc. Langzaam aan gaan ook hier de gedachten veranderen over het beleid. Maar uiteraard vindt men zichzelf geen wappie....
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Duitsland en corona



Bericht door beatrix18 »

"Wir lieben usere sudlichenNachbarn"
Hans, zet dan even in je onderschrift dat je in Denemarken woont. :wink: Of ging het over Belgen, dan heb ik iets gemist. ::S

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Duitsland en corona



Bericht door Veebee »

Internet in Duitsland is nu eenmaal niet zo goed als hier, is vaker ter sprake gekomen.
Vandaar dat zij het daad bij het woord voegen, hier......alleen op social media janken en klagen.... :bang:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door MonRoe »

Ik kom zojuist in een plaatselijk krantje een link tegen voor het tanken van propaan aan de grens bij Well
http://grensgaswell.nl/


MonRoe schreef:
do 15 apr 2021, 13:43
Skippii schreef:
wo 14 apr 2021, 16:13
Hallo Monique. Weet jij of tankstation De Wellsche Hut mijn dampgasflessen met de buitenvulling
met propaan kan vullen.
Met alleen propaan weet ik niet, maar ze hebben wel lpg, de prijs momenteel € 0.779 en de diesel € 1.219
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Duitsland en corona



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 2:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Skippii
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 16:26
Locatie: Up North

Re: Duitsland en corona



Bericht door Skippii »

Janmetdoka. Ik zal de link met Duitsland ff uitleggen. Wij hebben lpg-flessen met een buitenvulling. In NL mag je geen lpg tanken (uitsluitend voor tractie) dus tank ik normaliter in Dld lpg want daar is het geen probleem 😉 Vanwege de Corona problemen met Dld zoek ik dus een tankstation waar ik propaan kan tanken via een buitenaansluiting en dat is waarschijnlijk de Welshe Hut. Nu duidelijk?
Plaats reactie