Kwarttarief

Algemene campervragen en -opmerkingen.
bolletjeom.

Kwarttarief



Bericht door bolletjeom. »

Hallo ervaren rotten

Ik kom net kijken in camperland....erger nog, ik heb er nog geen.
Ben dus druk aan het zoeken en inlezen.
heb net het stukje "kwarttarief" gelezen van de belastingdienst...en snap het eigenlijk niet helemaal.

zijn dit eisen waar aan je vrij makkelijk aan voldoet of komt bijna niemand er voor in aanmerking?
we kijken een beetje naar camperbusjes formaat Ford transit, Fiat Ducato etc.
Maakt het nog uit hoeveel je hem gebruikt? heb iets gehoord over beperkt aantal kilometers of dat ie een paar maanden per jaar meot stil staan.
of zijn dit onzin verhalen?

ik hoor het graag
ook alle andere tips waar ik op moet letten als ik wil kopen.
Want als ik dit forum moet doospitten om al jullie wijsheden te lezen danis de zomer zo voorbij en heb ik nog geen camper ;-)

groetjes rudi
www.bolletjeom.nl
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Als de auto voldoet aan de eisen waaraan een camper moet voldoen dan komt die in aanmerking voor het kwarttarief. Het maakt niet meer uit hoeveel je de camper gebruikt (al rijd je er elke dag mee naar je werk).

Als je overigen "kwarttarief" intikt bij de zoekfunctie scheelt dat erg in tijd en red je het wellicht binnen 1 week... :wink:
Laatst gewijzigd door Inferno op do 22 jun 2006, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Klopt. Al zijn er wel verzekeringsmaatschappijen die, als je een camperverzekering afsluit (voordelig :wink: ) in hun polis een maximaal aantal km per jaar hebben staan (bijvoorbeeld 7500). Dus daar moet je ook even op letten.
Afbeelding
bolletjeom

kwarttarief



Bericht door bolletjeom »

ok.
ik heb die zoekfunctie nu dus al een paar uur gebruikt...en ik krijg er alleen maar meer vragen van?!?!?help

Er wordt gesproken over een BPM ofzoiets..is dat als de auto nog geen camper is?
Ik heb nog niet echt een camper opgemeten van binnen maar is maatje bijv Fiat Ducato die 2 meter lang?

iemand nog tips ivm verzekeringen want ook daar begin ik het spoor kwijt te raken. Doe maar een top 3 ofzo

gr rudi
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Bpm betaal je als je een grijs kenteken bus om wil zetten op camperkenteken. Want dan krijg je een geel kenteken. En dus moet je bpm betalen. Hangt af van bouwjaar (en diesel is duurder dan benzine). Is een bepaald percentage van de nieuwprijs. Als je bij google bpm berekenen intoetst kom je op sites waar je dat voor ieder bouwjaar kunt uitrekenen. Voorbeeldje: ik betaalde vorig jaar 1500 euro bpm voor mijn bus uit 97.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Ik snap het wel wat je wil weten maar misschien is het beter om eens aan te geven wat je precies in gedachten hebt qua camper.
We kunnen dan iets gerichter antwoord geven.

In ieder geval:
BPM is de toeslag die je mogelijk moet betalen als je een bedrijfsauto particulier gaat gebruiken.
Kwarttarief is wegenbelasting en kom je voor in aanmerking als het voertuig als camper kan worden aangemerkt.
Waar een Camper aan moet voldoen kun je vinden op de site van het RDW, Hier: http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/CE4A6970 ... _0815g.pdf
bolletjeom
Berichten: 11
Lid geworden op: do 22 jun 2006, 22:20
Contacteer:



Bericht door bolletjeom »

wat ik wil?

wat ik hierboven ook al zei. Formaat fiat ducato of Ford transit. iets in die geest.
Ik wil hem ook voor normaal vervoer gebruiken. ik woon in de stad dus dat zal zeker niet dagelijks zijn maar ik zoek geen bakbeest.

volkswagenbusje zou geweldig zijn maar zijn relatief duur. ( oja, ik zoek dus ook mega cheap). Hebben een leuke uitstraling maar zijn wat krapjes.

Ik heb een ducato meegehad 3 weekjes scandinavie en dat beviel.
In Australie hadden we een Mithubishi ( hoe schrijf je dat?) busje. daar kon je niet in staan. gewoon bankje en tafel worden bed. schuifdeur aan de zijkant. Achterklep open en je kan bij je gootsteen. koken moest buiten op een gasfles. Prima te doen maar we willen misschien toch ietsje meer ruimte en dan denken we vooral aan binnen koken
In Nieuw-zeeland een mazda busje zelfde verhaal als hierboven. Geweldig maar heel klein beetje onpraktisch ( vooral in europees weer)

groetjes rudi
op www.bolletjeom.nl vind je onze reisverslagen van oa een camperreis door Australie en Nieuw-Zeeland
teo zelf
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 07 jan 2005, 20:27
Locatie: gelderland



Bericht door teo zelf »

Als eerste moet je jezelf een paar vragen stellen.

1-Koop je een bestaande camper?
Dan betaal je geen BPM meer want bij ombouw is deze al voldaan.
Bij overschrijving vraag je direct 1/4 tarief houderschaps belasting aan.

2-Ga je zelf een bestelbus ombouwen?
Dan moet de BPM nog betaald worden.
En om kampeerwagen op het kenteken te krijgen moet je aan bepaalde eisen voldoen.
Ook om voor 1/4 tarief in aanmerking te komen steld de belastingdienst ook eisen.
Zie: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8389048
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem



Bericht door Kees2 »

hou er ook rekening mee dat sommige gemeente's moeilijk kunnen doen over langdurig parkeren ( langer dat 3 dagen)

het is een recreatievoertuig, net als een caravan.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

En dus tip: Bouw een bestelbus om waaraan je van de buitenkant niet meteen ziet dat het een camper is (scheelt jaloerse blikken van buren en overijverige parkeerwachten). Ga je voor mega cheap? Denk eens aan de daf of ldv 400. Kost niks. Is uitgevoerd met een Transit of Peugeot motor. Is in lange/hoge uitvoering lekker ruim van binnen. En je hebt toch een turbodsiesel met 100 pk. Roest wel en veel mensen vinden hem lelijk. Kwestie van smaak (dus niet meteen allemaal over me heen vallen :wink: ).
Afbeelding
lucastess03



Bericht door lucastess03 »

Weet niet waar je ligt
Maar anders zou ik wel over je heen kunne vallen :wink:

Wist niet dat jij iets had met roest Luc

Gr Willy
lucastess03



Bericht door lucastess03 »

Heee camper vrienden
Heb vandaag de eerste keer een positief bericht van de belastingdienst
ontvangen betaalde eerst 700 euris in een keer, mag het nu in
12 maanden, ik schrik me dood

Voel de bui al hangen
Wij gaan dit kwart terief niet lang houden!!!!



Gr Willy
lucastess03



Bericht door lucastess03 »

Kees2 schreef:hou er ook rekening mee dat sommige gemeente's moeilijk kunnen doen over langdurig parkeren ( langer dat 3 dagen)

het is een recreatievoertuig, net als een caravan.
Geld dit ook voor zwevers en drugverslaafde ??????????
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

Autostar schreef:Heee camper vrienden
Heb vandaag de eerste keer een positief bericht van de belastingdienst
ontvangen betaalde eerst 700 euris in een keer, mag het nu in
12 maanden, ik schrik me dood

Voel de bui al hangen
Wij gaan dit kwart terief niet lang houden!!!!



Gr Willy
dat was ook mijn eerste gedchten willy..

denk dat het een voorbode is van het verdwijnen van het kwartaals kortings tarief.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Plaats reactie