Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Er is niet 1 systeem dat waterdicht is.

Als ik hier naar het ziekenhuis ga, moet ik mij legitimeren via een apparaat en dan krijg ik een zogenaamde route-bon.
Ik volg de route en als ik aankom bij de afdeling waar ik moet zijn, scan ik de bon en dan weten ze dat ik er ben.

Tuurlijk kan ik onderweg de bon aan iemand anders geven. (iemand die niet verzekerd is bijvoorbeeld)
Om fraude hier te voorkomen zou de dokter dan wederom om mijn legitimatie moeten vragen en dan kijken of ik het wel echt ben.
Zou kunnen, maar een hoop gedoe voor iets dat (waarschijnlijk) maar zeer zelden voorkomt.

Als iemand zich laat prikken die daar nog geen recht op heeft, dan is er toch weer een persoon geprikt.
Het gaat om zo snel mogelijk bepaalde aantallen te halen, dus geen idee of het veel invloed zal hebben.
Wat deze persoon daarna doet als hij alsnog een uitnodiging krijgt...?
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

In de laatste omschrijving van thole is de zaak wel sluitend geregeld. Zal wel in de eerste omschrijving vervallen zijn.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Je moet bij het dichttimmeren van een systeem ook altijd kijken naar kosten / baten.
Heb nog nauwelijks iets gehoord over misbruik zoals in Mexico.
Daar hadden 2 gasten hun haren en snor wit geverfd om op senioren te lijken.
Ik vind dat ze alleen voor de moeite al een vaccinatie verdienen.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

In dit geval wad het geen kosten aspect maar een verkeerde routing.
Net zoiets als eerst de koffie dan de suiker en dan de kopjes.
Je ziet dat overigens wel vaker bij mensen die nog nooit over productie draaien nagedacht hebben. Productiestappen analyseren lukt dan niet goed.
De GGD is daar een typisch voorbeeld van.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Voor mensen die er niet zo veel ervaring mee hebben, gaat het ze goed af.
Soms hoor je geluiden dat defensie het had moeten doen, maar daar heb ik mijn ernstige twijfels bij.
Ook event-organisatoren zouden het beter doen. Ook daar dezelfde twijfels.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

In Breda hebben ze nbv bedrijfsleven experts de zaak geoptimaliseerd. Snelheid van verwerken ligt factor 3 hoger. Mits er vaccins en klanten zijn uiteraard :cheers:
https://www.bndestem.nl/breda/hugo-de-j ... gle.com%2F
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

seth_space schreef:
do 08 apr 2021, 15:50
In de laatste omschrijving van thole is de zaak wel sluitend geregeld. Zal wel in de eerste omschrijving vervallen zijn.
En laat ik nu dat voorbeeld net noemen om te laten zien dat bij een andere routing ook gesjoemeld kan worden :lol:
De begeleider was nog niet aan de beurt om te prikken in dit fictieve voorbeeld.

thole schreef:
do 08 apr 2021, 14:03
seth_space schreef:
do 08 apr 2021, 13:32
Dat mag. Maar Paul heeft wel een punt. Bij een simpele verandering van de routing voorkom je dit potentiële misbruik.
Is dus niet goed over nagedacht.
Ik weet niet of het er op elke locatie hetzelfde aan toe gaat, waterdicht is het niet. Maar je mag een begeleider mee, na de eerste controle neem je plaats op een stoel , begeleider bij je. Je mag een prikstraat in, je wordt geprikt, begeleider laat zich ook prikken.
Hierna nogmaals controle en de registratiekaart. Hé, hoe kan dat nou, maar dan heb je al een prik gehad als sjoemelende begeleider .

Laten we maar van het goede in de mens uitgaan hoewel dat niet altijd mee valt.
Jammer van dat gedonder rondom AstraZeneca, het tempo van prikken zal toch echt omhoog moeten.
Anders zijn er weer ten onrechte verwachtingen gewekt omtrent het weer gedeeltelijk openen van de horeca(terrassen) en andere versoepelingen per 21 april ben ik bang. Krijg dan de geest maar weer eens in de fles als mensen een worst wordt voor gehouden.
Men had beter even kunnen zwijgen tot de volgende persco lijkt me zo maar daar is het nu te laat voor.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Dan bied je geen perspectief Thole ;-)
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Inmiddels kunnen sommigen zich hier druk om maken.


Paul
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6714
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Het Coronavirus



Bericht door evdoetelaar+larana »

Sommigen? 2.1K reacties!! :bang: En wat voor reacties.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

thole schreef:
do 08 apr 2021, 16:45


Jammer van dat gedonder rondom AstraZeneca, het tempo van prikken zal toch echt omhoog moeten.
Anders zijn er weer ten onrechte verwachtingen gewekt omtrent het weer gedeeltelijk openen van de horeca(terrassen) en andere versoepelingen per 21 april ben ik bang. Krijg dan de geest maar weer eens in de fles als mensen een worst wordt voor gehouden.
Men had beter even kunnen zwijgen tot de volgende persco lijkt me zo maar daar is het nu te laat voor.
Daar werkt dit natuurlijk ook niet aan mee.
Zin 1: voorlopig even blijven stoppen.
Zin 2: maar eigenlijk ook weer niet zeker.
'Gezondheidsraad pleit voor verlenging prikstop AstraZeneca'
De Gezondheidsraad wil dat Nederland voorlopig blijft stoppen met het inenten van mensen onder de 60 jaar met het AstraZeneca-vaccin, meldt de Volkskrant. Volgens de krant is de raad daar wel verdeeld over en moet er nog een definitieve knoop over worden doorgehakt.

Dat gebeurt later vandaag.
NOS.nl lifeblog
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Jammer van dat gedonder rondom AstraZeneca, het tempo van prikken zal toch echt omhoog moeten.
Anders zijn er weer ten onrechte verwachtingen gewekt omtrent het weer gedeeltelijk openen van de horeca(terrassen) en andere versoepelingen per 21 april ben ik bang. Krijg dan de geest maar weer eens in de fles als mensen een worst wordt voor gehouden.
Men had beter even kunnen zwijgen tot de volgende persco lijkt me zo maar daar is het nu te laat voor.
[/quote]

Kunnen zwijgen daar in Den Haag? Dan hebben ze niets om door te vertellen aan hun vriendjes van de press die geest is er al uit hoor wat ze ook besluiten ze gaan gewoon hun gang ook al liggen er op 21 april 1000 mensen op de IC de regering wikt en de press beschikt we passen het spreekwoord ff aan :lol3:

Gr. Aad
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ziekenhuizen snappen er ook niets van.
De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) is stomverbaasd over het nieuws dat het kabinet van plan is om de coronamaatregelen vanaf 21 april te versoepelen, als het aantal besmettingen blijft dalen. De koepelorganisatie snapt niet dat dit plan wordt overwogen terwijl de bezetting in de ziekenhuizen en op de IC's nog steeds blijft toenemen en een groot deel van het ziekenhuispersoneel nog niet is gevaccineerd.
https://nos.nl/artikel/2375897-ziekenhu ... ingen.html
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Degenen die het AZ virus hebben ontwikkelt gaan eindelijk ook cashen.
Het bedrijf wat de rechten bezit qua technologie achter het vaccin - Vaccintech - gaat binnenkort naar de beurs.
De Oxford professor, Sarah Gilbert, die het team van ontwikkelaars heeft aangestuurd wordt daardoor naar verwachting multimiljonair.
Ze heeft potentieel voor 20 miljoen dollar aan aandelen.
Schijntje in vergelijking tot de Amerikaanse ontwikkelaars en CEO’s van Biontech en Moderna.
De 2 wetenschappers - van Harvard University en MIT - die de mRNA technologie hebben uitgedacht zijn inmiddels op papier al miljardair met ieder ongeveer 4 miljard USD aan aandelen.
De bazen van de vaccinmakers hebben hun privé vermogen met ongeveer 3,5 a 4 miljard zien stijgen.
Voorlopig wordt het Oxford vaccin nog tegen not-for-profit in de markt gezet.
Dit schijnt maar voor beperkte tijd te zijn.
Daarna wordt het waarschijnlijk echt cashen voor Vaccintech - waar het moederbedrijf van Google voor 12% in zit - en de Oxford universiteit die ruim 6% van de aandelen in het bedrijf bezit.
Oxford Universiteit heeft overigens ook een commerciële holding waar dit soort zaken worden onder gebracht.
Dat bedrijf leunt zwaar op, met name Chinese investeringsbedrijven.
Onder andere de investeringstak van Huawei, het bedrijf wat onder vuur ligt vanwege zijn 5G technologie en het risico dat deze technologie als spionagetool in de rest van de wereld gebruikt kan worden.
Bij navraag door Britse media hierover bleek Oxford niet bereikbaar voor commentaar ;-)
Plaats reactie