Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Het Coronavirus



Bericht door FrankJC »

hathi schreef:
do 08 apr 2021, 10:15
je hoeft geen afspraak te maken,je loopt binnen krijgt een prik,en je bent weer weg,en eigenlijk gebeurd dat in ,NL ook ,bij de Huisarts,en Ziekenhuis, voor bv ,de mazelen,de Bof,bloed afname,of de griep prik,
Ook niet goed geïnformeerd, dat zo naar binnen lopen is al lang verleden tijd, je moet overal een afspraak voor maken cq je krijgt een uitnodiging, dat is in NL zo.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Vrienden in Florida hebben inmiddels 3 dagen achter elkaar in de rij gestaan, voordat ze de prik kregen.
Zal misschien een uitzondering zijn.
Maar ook daar loopt het niet allemaal op rolletjes.
Er zijn ook veel klachten dat rijkeren eerder een prik kregen, maar sommige instanties spreken dat weer tegen.

Ik denk dat het in alle landen (misschien met een paar uitzonderingen) ongeveer hetzelfde verloopt.
Veel gaat goed, maar er gaat ook een en ander mis.
Je moet ook niet vergeten dat elk land zijn eigen opzet van de gezondheidszorg heeft (meer gecentraliseerd bijvoorbeeld)
Daarnaast gaan sommige landen anders om met privacy.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Misschien ter relativering: per 150.000 personen die gevaccineerd zijn met AstraZeneca wereldwijd kregen er 149.999 geen zeldzame vorm van trombose.

Bericht door hathi » wo 07 apr 2021, 23:05

Zoals je hier ook kan lezen zijn ze in het buitenland,gek,en in Nl perfect,volgens mij net andersom,onderweg naar mijn prik locatie,hoorde ik over de radio,in Amerika,4 miljoen vaccinaties op een dag,toen ik binnen kwam,wist ik meteen waarom,regeltjes,dubbele handelingen, 8rijen mensen,...achteruit de rij werd er een uitgehaald,en die werd vooraan gezet,. En dan ook nog van rij 1 naar priklokatie 6 en vice versa..in een winkel werkt het nog beter en eerlijker,....wat wel prima verliep was de prik,en het bewijs uitschrijven,ik geloof +-1/2 minuut,ja een echte verpleegkundige ,zoals ze zei......en toen stond ik weer buiten pff,mss leren ze nog,en gaat het in Mei wat soepeler :-B
Nu heb ik de afgelopen maanden, niet tot ieders genoegen :P , kritiek gehad op het Corona- en vaccinatiebeleid van de regering.
Maar Hans, ik ben het helemaal niet met je eens.
Eergisteren een prik met Pfizer/BioNtech gehad op de locatie in Zutphen. Ik vond het daar prima geregeld. Buiten de locatie stonden 2 BOA's ( jammer dat dit moet vanwege de agressie van bepaalde anti-vaxxers) die mensen aanwijzingen gaven bij het naar binnen gaan.
Vervolgens werd bij een loket de identiteit en de uitnodiging gecontroleerd alsmede het ingevulde gezondheidsformulier . Je moest op een stoel plaatsnemen voor de prikstraten en keurig werd iedereen vervolgens naar een van de 6 prikstaten verwezen.
Na controle geboortedatum kreeg je een vaccinatieregistratiekaart (en een stempel in het gele boekje) en kon je bij een volgende medewerker gevaccineerd worden. Kortom , niets mis mee en in een tempo die was zoals je verwachten mocht :thumbup:
En heel vriendelijke medewerkers.
Nu heb ik stagebegeleiding gegeven in het MBO detailonderwijs en een van de belangrijkste aspecten was de attitude naar klanten, de klantvriendelijke benadering. Iedereen leek wel een dergelijke cursus te hebben gehad. Niet alleen op de locatie maar ook in de paar telefonische contacten die ik inmiddels heb gehad( ook voor 2 anderen) met zowel de corona infolijn als de afsprakenlijn, iedere keer geduldig en correct te woord gestaan, ook hier niets dan lof voor de medewerkers die soms wanhopige, zieke, mensen te woord moeten staan.
Laatst gewijzigd door thole op do 08 apr 2021, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

@Thole
Één nulletje teveel? :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Daar doet hij het weer :oops: , je hebt gelijk Cor, ik heb het gecorrigeerd :thumbup:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

:thumbup: :thumbup:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

thole schreef:
do 08 apr 2021, 12:22
Misschien ter relativering: per 150.000 personen die gevaccineerd zijn met AstraZeneca wereldwijd kregen er 149.999 geen zeldzame vorm van trombose.
Daarmee valt overigens nog niet per definitie te zeggen dat deze zeldzame vorm van Trombose veroorzaakt werd door de vaccinatie met AZ.
Maar aan de andere kant zijn er misschien ook mensen overleden aan Trombose na vaccinatie, zonder dat de schouwarts of wie dan ook, doorhad dat dit de doodsoorzaak was.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Eergisteren een prik met Pfizer/BioNtech gehad op de locatie in Zutphen. Ik vond het daar prima geregeld. Buiten de locatie stonden 2 BOA's ( jammer dat dit moet vanwege de agressie van bepaalde anti-vaxxers) die mensen aanwijzingen gaven bij het naar binnen gaan.
Dat schreef ik een half uur geleden, nauwelijks iets later verscheen dit bericht in de media: niet om mijn gelijk te halen, maar ter illustratie dat sommige wappies niets te gek is:
https://nos.nl/artikel/2375877-man-vast ... rdaad.html
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22851
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

@thole Die procedure in Zutphen deugt dus ook eigenlijk niet.
Je krijgt een ingevulde Registratiekaart en daarna de prik.

Iemand kan dus besluiten die ingevulde kaart te halen en -om wat voor reden dan ook- weer vertrekken.

Kan ie naar het voetbal zonder gevaccineerd te zijn.

Maar dit is natuurlijk spijkers op laag water zoeken....


Paul
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80396
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Dat vind ik wel ja.
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Dat mag. Maar Paul heeft wel een punt. Bij een simpele verandering van de routing voorkom je dit potentiële misbruik.
Is dus niet goed over nagedacht.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Zoals de waard is de rest ben ik vergeten. Kom op als je weg loopt blijft je spuit achter hè dan vinden ze je heus wel hoor

Gr. Aad
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

thole schreef:
do 08 apr 2021, 12:55
Eergisteren een prik met Pfizer/BioNtech gehad op de locatie in Zutphen. Ik vond het daar prima geregeld. Buiten de locatie stonden 2 BOA's ( jammer dat dit moet vanwege de agressie van bepaalde anti-vaxxers) die mensen aanwijzingen gaven bij het naar binnen gaan.
Dat schreef ik een half uur geleden, nauwelijks iets later verscheen dit bericht in de media: niet om mijn gelijk te halen, maar ter illustratie dat sommige wappies niets te gek is:
https://nos.nl/artikel/2375877-man-vast ... rdaad.html
Vreemde mensen heb je toch.
Straks moet ik nog mijn pepperspray meenemen, als we onze prik gaan halen...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

seth_space schreef:
do 08 apr 2021, 13:32
Dat mag. Maar Paul heeft wel een punt. Bij een simpele verandering van de routing voorkom je dit potentiële misbruik.
Is dus niet goed over nagedacht.
Ik weet niet of het er op elke locatie hetzelfde aan toe gaat, waterdicht is het niet. Maar je mag een begeleider mee, na de eerste controle neem je plaats op een stoel , begeleider bij je. Je mag een prikstraat in, je wordt geprikt, begeleider laat zich ook prikken.
Hierna nogmaals controle en de registratiekaart. Hé, hoe kan dat nou, maar dan heb je al een prik gehad als sjoemelende begeleider .

Laten we maar van het goede in de mens uitgaan hoewel dat niet altijd mee valt.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie