Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Het Coronavirus



Bericht door hathi »

Zoals je hier ook kan lezen zijn ze in het buitenland,gek,en in Nl perfect,volgens mij net andersom,onderweg naar mijn prik locatie,hoorde ik over de radio,in Amerika,4 miljoen vaccinaties op een dag,toen ik binnen kwam,wist ik meteen waarom,regeltjes,dubbele handelingen, 8rijen mensen,...achteruit de rij werd er een uitgehaald,en die werd vooraan gezet,. En dan ook nog van rij 1 naar priklokatie 6 en vice versa..in een winkel werkt het nog beter en eerlijker,....wat wel prima verliep was de prik,en het bewijs uitschrijven,ik geloof +-1/2 minuut,ja een echte verpleegkundige ,zoals ze zei......en toen stond ik weer buiten pff,mss leren ze nog,en gaat het in Mei wat soepeler :-B
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

In Amerika gaat het zo perfect dat het vooral de rijke blanke bevolking is die gevaccineerd wordt.
Die precies de weg weten met het maken van afspraken en zich vaak laten vaccineren in centra opgezet in de armere wijken van de grote steden.
Regels zijn niet alleen een belemmering maar kunnen in principe ook voor een eerlijker verdeling zorgen...........
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

Marco Polo schreef:
wo 07 apr 2021, 19:44
Als je de website van Lareb bekijkt scoort Pfizer goed op andere vlakken.

https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen

Er gaan wat meer mensen dood na een prik van Pfizer dan bij de andere vaccins.
Nu durven ze geen verbanden te leggen en in NL wordt ook voornamelijk Pfizer geprikt bij hoogbejaarden en kwetsbaren natuurlijk ;-)
Jij denkt natuurlijk nu aan die mobiele thuiswonende 65 +ers die van oud naar jong gevaccineerd worden en waarmee ze nu bij 1948 zijn aangekomen. Maar vanaf januari werden er ook zo'n 350.000 zorgmedewerkers met Pfizer gevaccineerd, dus enige statistiek is er wel.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Erg jammer, deze chaos.
Het wekt hoe dan ook geen vertrouwen en dat is nu juist hard nodig.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Zou het niet zo kunnen zijn dat de meeste mensen er niet zo mee bezig zijn en gewoon hun uitnodiging afwachten? Het enige waar ik toch een beetje moeite mee heb gezien mijn tromboseverleden is de zeldzame bijwerking van AZ. Maar ik snap dat prikken vele malen veiliger is dan niet prikken. Dus na de uitnodiging gaan we er gewoon voor.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Niet iedereen is zo rationeel.
Gisteren op televisie nog een dame met zware astma, die zich nu niet meer wil laten prikken.
Verstand versus gevoel...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Het Coronavirus



Bericht door marjasjaak »

Het zou voor ons (60 jaar maar uit 1961 dus eigenlijk 59 :-? en 56 jaar) zo mooi zijn als ze besluiten boven de 60 te prikken met AZ en onder de 60 tegelijkertijd met de rest van de vaccins.
Niet omdat ik zo bang ben voor AZ maar omdat ik dan niet 12 weken hoef te wachten op de 2e prik en misschien wel 1 augustus naar Griekenland kan vertrekken voor 3 maanden. Sorry 60+ ers, dit is heel egoïstisch, maar ik zou een gat in de lucht springen :cheers:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Zo zullen er vast meer zijn. Wij gaan vanaf 22 april een paar dagen in eigen land kamperen. Zou al heel gelukkig zijn als we dan een terrasje konden doen.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

marjasjaak schreef:
do 08 apr 2021, 9:44
Het zou voor ons (60 jaar maar uit 1961 dus eigenlijk 59 :-? en 56 jaar) zo mooi zijn als ze besluiten boven de 60 te prikken met AZ en onder de 60 tegelijkertijd met de rest van de vaccins.
Niet omdat ik zo bang ben voor AZ maar omdat ik dan niet 12 weken hoef te wachten op de 2e prik en misschien wel 1 augustus naar Griekenland kan vertrekken voor 3 maanden. Sorry 60+ ers, dit is heel egoïstisch, maar ik zou een gat in de lucht springen :cheers:
Ik geef je groot gelijk.
Wie weet, wat er besloten gaat worden?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Het Coronavirus



Bericht door hathi »

Marco Polo schreef:
wo 07 apr 2021, 23:40
In Amerika gaat het zo perfect dat het vooral de rijke blanke bevolking is die gevaccineerd wordt.
Die precies de weg weten met het maken van afspraken en zich vaak laten vaccineren in centra opgezet in de armere wijken van de grote steden.
Regels zijn niet alleen een belemmering maar kunnen in principe ook voor een eerlijker verdeling zorgen...........
Marco,niet goed geïnformeerd,en exact het wezenlijk verschil, je hoeft geen afspraak te maken,je loopt binnen krijgt een prik,en je bent weer weg,en eigenlijk gebeurd dat in ,NL ook ,bij de Huisarts,en Ziekenhuis, voor bv ,de mazelen,de Bof,bloed afname,of de griep prik, maar er is hier een hele show omheen gebouwd,en dat vertraagd enorm in weze is er geen verschil, en elke Nederlander heeft een BSN nummer,voor de identificatie
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Net zoals Luc zegt, zo heeft iedereen wel zijn redenen om sneller geprikt te worden of juist niet.
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Het Coronavirus



Bericht door isoplus »

Je kunt het beter maar gewoon ondergaan onder het motto: vluchten kan niet meer.
Wij zijn 79 en 75 hadden in december corona en zijn nu beide de eerste maal geprikt met Pfizer .
Ik had daar geen enkele last van, dus echt niets van gemerkt.
Mijn vrouw is na de prik 1 dag goed ziek geweest en daarna was er niets meer aan de hand.
Wij zijn er wel blij mee vooral omdat wij geloven dat corona nog lang bij ons gaat blijven.
Nu nog een beetje meer bewegingsvrijheid en wat mooi weer dan kunnen we langzaam anderen weer iets laten verdienen.
Gezonde mensen zonder draaiende economie en dus zonder inkomen, dat kan het doel toch ook niet zijn?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

ik ben ma 05-04 geprikt perfekt georganiseerd hier en ik heb zelfs de prik amper gevoeld, tot nu toe nog niets gemerkt. :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

@isoplus

Misschien ook beter voor het verkeersbeeld :D

Door corona veranderd verkeersbeeld leidt volgens politie tot veel ongevallen
https://www.nu.nl/binnenland/6126495/do ... allen.html

Hebben we jarenlang alles gefinetuned op de bekende verkeersstromen gaan ze in 1 keer allemaal fietsen en wandelen :D

Dus minder verkeer en meer ongelukken ;-)
Ook vanwege de vele onervaren bestelbuscoureurs die er dan wel weer bij zijn gekomen.
Plaats reactie