Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door Ruud Adam »

willemzon schreef:
di 06 apr 2021, 16:38
Wat jij aan geeft ruud, van de Holland bikes hop, zou die op elke fiets passen.
Geen idee.
Ik weet dat Roverhoofdman dit systeem op zijn fiets heeft.
Misschien zijn er ook weer nieuwe modellen.
Het is van oorsprong een Duits product. Misschien effe googlen auf Deutsch.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door Ruud-572 »

Ik had de ‘mazzel’ dat ik mijn fietsen nog kon/moest uitkiezen. Zoals gezegd vindt ik de combinatie NuVinci van e4-motion met de Thule Veloslide echt ideaal. Het in één simpele handeling omklappen van het stuur en de inklapbare trappers, tezamen met de uittrekbare Veloslide maken het zeer eenvoudig om de fietsen te plaatsen of uit te nemen. De wielsteunen op de Veloslide zijn inderdaad verplaatsbaar, waarmee je de hoogte van de fietsen eenvoudig kan afstellen. Afhankelijk van de hoogte van de opening van de garage, welke bij mij nagenoeg gelijk is aan de vloer, kan de totale hoogte van de garage maximaal benut worden. De fietsen staan lekker dicht bij elkaar, waardoor de ruimte ook zéér efficiënt benut word. Met een simpele handeling kun je de fietsen in en uit de garage schuiven. De hele Veloslide kun je overigens ook nog met een simpele handeling naar links of rechts in de garage verschuiven (na losdraaien van de fixatie), of zelfs tijdelijk helemaal uitnemen. Erg flexibel systeem!

Zelfbouw is natuurlijk altijd mogelijk. Maar onderschat het totale gewicht van de (e-)fietsen niet. De Veloslide is zéér degelijk gebouwd, en uitgevoerd met redelijk zware lagers. Iets vergelijkbaars bouwen zal nog een hele uitdaging worden, wat ook een behoorlijke investering aan materiaal vergt.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door hathi »

willemzon schreef:
di 06 apr 2021, 16:38
Dat is inderdaad het probleem van de nieuwe fietsen, die hebben een dikkere stuurpin, ik heb inderdaad een dergelijke fiets, 2 jaar oud. Nu kan ik het stuur omklappen maar dan moet ik wel iedere keer drie schroeven los draaien en weer vast draaien.
Hoe lang dit goed gaat, gaan wij meemaken.

Wat jij aan geeft ruud, van de Holland bikes hop, zou die op elke fiets passen.

Gr willem.
Willem,als die stuurverstelling een probleem is ,/ word,wil ik je wel daarbij helpen,ik heb ze toevallig op voorraad?,kijk maar liever niet,maar het kan?
Hans
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door Vopper »

Ik bedoelde met mijn vraag ook het omklapstuur van de nuvinci, dat vind ik de makkelijkste oplossing, en hoop dat die een keer los leverbaar wordt. Op mijn huidige fiets zit alleen de snelverstelling om het stuur naar beneden te zetten, maar kan niet parallel aan het frame en dat bespaard juist veel ruimte, i.c.m. opklapbare trappers.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
wim2000
Berichten: 4
Lid geworden op: do 30 jul 2020, 13:03

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door wim2000 »

Ben zelf op zoek naar een fietsdrager die op een trekhaak van een Renault Master past, zie foto. De fietsdragers die ik heb gezien passen niet omdat de treeplank in de weg zit? Iemand een idee hoe dit is op te lossen?

Hartelijke groet Wim
Bijlagen
20210405_085304 (002).jpg
20210405_085304 (002).jpg (204.21 KiB) 416 keer bekeken
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door PaulBng »

Misschien een erg voor de hand liggende vraag, maar...
Heb je die treeplank nodig?


Paul
isoplus
Berichten: 6376
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door isoplus »

Warmgewalst unp profiel en met een paar bouten zet je de trekhaak wat verder naar buiten, klein kunstje dus ff naar de dorpssmid met je probleempje :-B
wim2000
Berichten: 4
Lid geworden op: do 30 jul 2020, 13:03

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door wim2000 »

Bedankt voor de reacties, ik zet de auto morgen op de brug en kijk of de treeplank aangepast kan worden
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door hathi »

Juist isoplus,dat had ik op mijn vrachtwagen ook een dikke afgeronde strip er achter 2 stuks 10,9 langere bouten,weg probleem
Hans
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door willemzon »

Hans dankjewel voor de handreiking, ik kan het stuur omklappen van mijn fiets door 3schroeven los te draaien. Ik probeer wat reserves schroeven te ritselen, als ik per ongeluk er 1 naar zijn gallemiezen draai.
Misschien is het ook een kwestie van handigheid in krijgen, want ik heb de camper wellis waar in november gekocht maar toen gelijk de stalling in, de afgelopen 2 weken uitgeprobeerd.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door hathi »

Ok Willem,ik was dat gesleutel ieder keer moe,vandaar,spec. Inbus boutjes heb ik ook :-B mocht je in de buurt zijn ,en fietsen,dagen aan een stuk hier,net Buitenland :hug:
Hans
PimB
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 18 jan 2017, 20:46

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door PimB »

Hier sinds kort ook elektrische fietsen, Ook deze passen gelukkig op de fietsendrager. Deze staan op de foto nog wel los.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door Hoofdnoorman »

Wel moeilijk allemaal hoor.
Ik vervoer mijn elektrische fiets gewoon door op het zadel te gaan zitten en te gaan trappen. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door Premiumliner »

:-B :thumbup:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Plaats reactie