C-Head compost toilet

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: C-Head compost toilet



Bericht door hathi »

Ron.....Slimme vrouw :-B ,domme Ron
Laatst gewijzigd door hathi op di 06 apr 2021, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: C-Head compost toilet



Bericht door hathi »

kampo schreef:
di 06 apr 2021, 15:07
En bij een echt composttoilet moet je de hardware
die er uit ziet als turf en niet als vloeibare kak pas om de 3 weken ledigen.
Dat kan je dan bij thuiskomst doen op je eigen composthoop...
Als dat de praktijk kon zijn Kampo,maar de praktijk is meestal anders,de ontzorgingen,zijn op de meeste camperplekken aanwezig,het werkt fantastisch ,waarom er dan geen gebruik van maken,menselijke ziekte kiemen,medicijn resten in de ontlasting,horen niet in de buitenlucht,maar meteen doorgespoeld,zeker bij hoge temperaturen, en die urine moet ook dus waarom de rest dan niet in een moeite, de camperaar is verdwenen,maar zijn kak heeft hij gelaten,prettig voor de bewoners in de omgeving,ik proef weer. ikke ikke?
Hans
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: C-Head compost toilet



Bericht door ducati 900 »

Klopt niet helemaal Hans, lees alles nog maar eens goed, je kunt gerust de kak 3 weken of nog langer laten zitten
en met een 90 liter tank voor de urine kun je ook wel even vooruit.
Als je alle goed doet dan ruik je echt helemaal niks, je gooir er zaagsel overheen en de ventilator aan.
Vwb de urinr, gewoon er voor zorgen dat er geen water, zeep ed. bij komt en dan ruik je ook niks.
En als de vrouw eens een keer niet goed richt, geen man overboord, gewoon een beetje meer zaagsel erover.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: C-Head compost toilet



Bericht door Going »

Het laatste halfjaar vele met compost toiletten om ons heen gehad. Was er jaloers op. Geen gesleep met die cassette en de stank van legen. Een stel met 2 kinderen konden 4 weken toe. Geen luchtje in de wagen.
Urine wegdoen is wel een ding. Mar wij mannen doen dat toch vaak überhaupt tegen een boom 🌲😅
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: C-Head compost toilet



Bericht door hathi »

Maar ergens moeten ze het een keer deponeren, ieder moet het zelf weten en verantwoorden, maar al is het de vuilnisman ook die er last van heeft,ik wil niet buiten de pot plassen,toepasselijk gezegd :?:
Hans
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: C-Head compost toilet



Bericht door Lambiek »

Going schreef:Het laatste halfjaar vele met compost toiletten om ons heen gehad. Was er jaloers op. Geen gesleep met die cassette en de stank van legen. Een stel met 2 kinderen konden 4 weken toe. Geen luchtje in de wagen.
Urine wegdoen is wel een ding. Mar wij mannen doen dat toch vaak überhaupt tegen een boom AfbeeldingAfbeelding
Dus stank vh leggen een probleem ??

Maar pissen tegen een boom , normaal ?

Bordje met tekst bij je camper, ik ben jaloers op compost toiletten.
Pis maar rond mijn campertje.


Komen ze mooi bij jou camper tegen een boom pissen. En niet bij mij.

Mooi
En lekker fris wakker worden,
Ontbijtje erbij
Met
oude urine geur
Stront vliegen

Zo natuurlijk toch
.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: C-Head compost toilet



Bericht door ducati 900 »

Flauwekul Lambiek, gewoon dom gepraat, je weet duidelijk niet hoe het werkt en lezen gaat je ook slecht af.
Als je ergens niks van af weet en je wilt je er ook niet in verdiepen dan moet je je er ook niet mee bemoeien.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: C-Head compost toilet



Bericht door macfocus »

Going schreef:
di 06 apr 2021, 16:20
Het laatste halfjaar vele met compost toiletten om ons heen gehad. Was er jaloers op. Geen gesleep met die cassette en de stank van legen. Een stel met 2 kinderen konden 4 weken toe. Geen luchtje in de wagen.
Urine wegdoen is wel een ding. Mar wij mannen doen dat toch vaak überhaupt tegen een boom 🌲😅
Dat klinkt goed Going.
Ik ben het aan het onderzoeken.

Urine eerst in een eigen tank, en die aansluiten op de grijswater uitloop met een extra kraan. Dat is de huidige theorie.
Ik vond een rvs sifon voor de urine aansluiting.
“Probleem” wat ik u nog zie is dat ik vooralsnog geen geschikt luik heb maar buiten, en dus binnendoor moet afvoeren, maar daar heb je een deksel voor.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: C-Head compost toilet



Bericht door hathi »

Volgens mij mag er nergens Urine bij het grijze water,vandaar ook,dat er gescheiden loos plekken zijn,voor Toilet,en grijs water,dus dat gaat een probleem worden,?
Hans
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: C-Head compost toilet



Bericht door macfocus »

Pure urine mag door pleziervaart op het oppervlaktewater geloosd worden, dus dan lijkt het mij toch dat ik het dan bij het grijswater mag lozen.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: C-Head compost toilet



Bericht door Going »

Going schreef:
di 06 apr 2021, 16:20
.
Urine wegdoen is wel een ding. Mar wij mannen doen dat toch vaak überhaupt tegen een boom 🌲😅
@Lambiek
Jammer dat lezen moeilijk is.
Ik dacht dat ik aangaf en vind dat urine legen met dit soorten WC moeilijk vind. Tegen een boom piesen zei ik met een knipoog.
Als u vrij staat blijft alle menselijk afval een probleem.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: C-Head compost toilet



Bericht door Going »

Als ik zo'n systeem met grote piestank zou hebben, dan gaat in de tank uitlaat een pomp. Kun je als nodig leegpompen in toilet loos plekken.
Vergeet niet dat 2 volwassenen per dag iets over 5 liter urine produceert. En geloof me, dat is onze ervaring van de laatste 6 maanden waar wij ons behoefte scheidde.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8867
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: C-Head compost toilet



Bericht door kampo »

5 liter per dag voor 2 ?
Sorry maar daar geraak ik echt niet aan ...
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: C-Head compost toilet



Bericht door Lambiek »

Het zijn ook grote ....

Oja, da's wel heel makkelijk

.
Plaats reactie