Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Altijd goed te onthouden, maar hopelijk verder niet nodig -dit is gekomen door het raam wat ooit niet zo netjes vervangen is, en eigenlijk de enige plek waar de bus echt heel slecht was qua roest. (het raam zat over de hele onderlengte gewoon los...)
Ik heb vorig jaar gebeld met Gomes (Hoorn) omdat VW aangaf dat er vertragingen waren met onbekende levertijd, maar zij gaven aan toen onlangs nog stukken zelf ingelast te moeten hebben bij een Sprinter I omdat dit stuk plaatwerk er niet meer was.
Waarschijnlijk komt het uit dezelfde fabriek, en zegt VW "kwaliteitsproblemen" en Mercedes "hebben we niet"?

Misschien dat Mercedes ze nu ook weer gewoon kan leveren nadat er een serie gemaakt is, maar ik vind het voor nu wel even goed met de roestreparaties als dit klaar is :mrgreen: :cheers:

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Sempai »

FrankdB schreef:
di 06 apr 2021, 11:17
@Sempai:

Het is een Alphatronics SL-22 DSBI+ en deze kwam met een (actieve) binnenantenne. Ik heb deze uitgezocht omdat hij met een interne DVBT2 decoder is uitgerust.

Het oorspronkelijke idee was om een Digitenne abonnement te nemen en de bijbehorende smartcard in de televisie te steken. Ik begreep van het forum dat Digitenne niet langer losse smartcards uitgeeft. Ik kan alleen de vrije zenders bekijken (van het weekend: NPO1, 2, en 3, en regionale zenders). Andere kanalen zie ik wel in de lijst maar geven geen beeld.

Installeren van de kanalen was een (paas)eitje: een kwestie van een automatische scan starten en even wachten.

Frank
@Frank,

Ik heb deze https://www.nauticgear.nl/navigatie-ele ... joyne.html

Maar ik veronderstel dat je nog een externe antenne gebruikt of niet? Hoe doe jij dat precies?
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FrankdB »

Ja daar gebruik ik de meegeleverde antenne voor. Die ziet er uit als op dit plaatje:

https://shop.etriox.de/alphatronics-DVB-T-Antenne-AN-5

De antenne stond boven bijrijderstoel op de plank. Later heb ik nog geprobeerd een plaats vinden in de buurt van de televisie maar daar was de ontvangst niet goed genoeg en had ik geen (stabiel) beeld. Dat betekent voor mij ook dat zonder deze antenne het niet zal werken.

De antenne is extern gevoed in mijn geval door de televisie maar kan ook via een externe power supply gevoed worden. De tv zelf heeft een speciale coax ingang voor de DVBT antenne.

Frank
Knaus710
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 13:51

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Knaus710 »

Begin gemaakt met verwijderen keramische Dynmo gas kookplaat uit mijn knaus . Het is niet ons ding keramisch koken . We kunnen het geduld niet opbrengen .Het ziet er fantastisch uit maar werking niet altijd even goed. Vervang hem voor een vertrouwde Smev gas kookplaat . Moeten nu wel een extra rand rond kookplaat maken daar het gat te groot is.
Gebruikersavatar
jackentiny
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 21:39
Locatie: Stein

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jackentiny »

KTManiac schreef:
ma 05 apr 2021, 22:21
Heel netjes. :thumbup:
Maar ik wordt altijd zooooo nieuwsgierig als ik een afgedekte auto zie.... :angel:
Leuk die reacties naar aanleiding van al het andere op de foto,

Voor de liefhebbers dan onder het laken deze, overigens door zeker ook een liefhebber goed geraden;
IMG_20210220_145951 (2).jpg
IMG_20210220_145951 (2).jpg (67.18 KiB) 325 keer bekeken
Net klaar na een jaartje gar-antaine , effe wachten op het kenteken. (het hele project is hier https://dmff.nl/viewtopic.php?f=13&t=31464 te volgen)

Nog wat voor de liefhebbers, Normaal staat deze in de garage, alweer 13 jaar op de weg;
P6160516.JPG
P6160516.JPG (66.52 KiB) 325 keer bekeken
Groet,
Jack
Gebruikersavatar
jackentiny
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 21:39
Locatie: Stein

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jackentiny »

En natuurlijk het eindresultaat van het schaartrapje;
IMG_20210406_140753.jpg
IMG_20210406_140753.jpg (65.51 KiB) 310 keer bekeken
Vrouwtje blij, ikke :D

Groet,
Jack
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ruud Adam »

Mooi Jack!

Hoe ziet het eruit als het niet uitgeklapt is?
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
jackentiny
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 21:39
Locatie: Stein

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jackentiny »

Ingeklapt, foto vanaf de vloer genomen;
IMG_20210406_140947.jpg
IMG_20210406_140947.jpg (58.87 KiB) 287 keer bekeken
"Plakt" gewoon vast middels een paar magneten,

Groet,
Jack
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »




Paul
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door KTManiac »

PaulBng schreef:
di 06 apr 2021, 17:47
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Idem hier, en zeker ook voor de Mustang. :clap:
Tijdloos mooie auto, vanuit elke hoek gezien. :thumbup:
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

jackentiny schreef:
di 06 apr 2021, 17:00
KTManiac schreef:
ma 05 apr 2021, 22:21
Heel netjes. :thumbup:
Maar ik wordt altijd zooooo nieuwsgierig als ik een afgedekte auto zie.... :angel:
Leuk die reacties naar aanleiding van al het andere op de foto,

Voor de liefhebbers dan onder het laken deze, overigens door zeker ook een liefhebber goed geraden;

IMG_20210220_145951 (2).jpg

Net klaar na een jaartje gar-antaine , effe wachten op het kenteken. (het hele project is hier https://dmff.nl/viewtopic.php?f=13&t=31464 te volgen)

Nog wat voor de liefhebbers, Normaal staat deze in de garage, alweer 13 jaar op de weg;

P6160516.JPG

Groet,
Jack
Mooi man dat je nog tijd om met camper weg te gaan ik zou er elke minuut mee pronken :oops:

Gr. Aad
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jurgenc »

FrankdB schreef:
ma 05 apr 2021, 18:04
  • het bedieningspaneel (LTnogwat) geeft heel veel licht 's nachts.
Frank
Bij ons paneel kan je door de knop van de aux ingedrukt te houden, het scherm op een puntje na, volledig te dimmen.
De kans bestaat dat zoiets bij jullie scherm ook kan. Hoe? Effe opzoeken in de handleiding van het boordpaneel.
H20
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ruud-572 »

jackentiny schreef:
di 06 apr 2021, 17:00
KTManiac schreef:
ma 05 apr 2021, 22:21
Heel netjes. :thumbup:
Maar ik wordt altijd zooooo nieuwsgierig als ik een afgedekte auto zie.... :angel:
Leuk die reacties naar aanleiding van al het andere op de foto,

Voor de liefhebbers dan onder het laken deze, overigens door zeker ook een liefhebber goed geraden;

IMG_20210220_145951 (2).jpg

Net klaar na een jaartje gar-antaine , effe wachten op het kenteken. (het hele project is hier https://dmff.nl/viewtopic.php?f=13&t=31464 te volgen)

Nog wat voor de liefhebbers, Normaal staat deze in de garage, alweer 13 jaar op de weg;

P6160516.JPG

Groet,
Jack
Jammer dat het een Ford is... :roll: Nee hoor, geintje ;;-) Echt héél erg gaaf, vakwerk geleverd!!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

jheeck schreef:
ma 05 apr 2021, 18:54
Ik ben van plan een gordijntje tussen bed en woongedeelte te maken, o.a. vanwege de lampjes op de koelkast en het Schaudt-paneeltje.
Omdat wij de Ledjed nogal storend vonden 's nachts heb ik bij de Action van die ronde klittenbandstukjes gehaald, in het deel dat om het Ledje wordt geplakt heb ik een klein rond gaatje gemaakt dat net om het Ledje past, doe je dan het andere deel er op dan zie je geen licht meer. En je kunt, ter controle, heel gemakkelijk even controleren of het brand. Probleem was simpel opgelost.
Groeten

Klaas
Plaats reactie