Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Dat vloeibaar rubber is dat het spul dat ze ook als reparatie in zinken dakgoten smeren? Hoe dik zit het erop? Heeft het ook isolatie waarde voor geluid en temperatuur? Wat heb je gedaan om de hechting van dat spul op het dak te verbeteren?

Gr. Aad
PimB
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 18 jan 2017, 20:46

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PimB »

Dak is geschuurd en ontvet. Eerst wat proefstukken gedaan op diverse materialen maar lijkt in idee geval overal goed aan te hechten. https://oafholland.nl/dakgootgevel/vloe ... er-aq-wit/
Laagdikte zal rond de 3 mm zijn schat ik. Qua isolatiewaarde durf ik nog geen uitspraak te doen maar het zal er vast niet slechter op geworden zijn.

Gr Pim
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2335
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

Vanochtend in een sneeuwbui tank geleegd en daarmee een heerlijk weekend op de Veluwe afgesloten. Nu weer in de stalling en geschorst...
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarioS
Berichten: 159
Lid geworden op: za 16 jun 2007, 23:58

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door MarioS »

rbisdom schreef:Vanochtend in een sneeuwbui tank geleegd en daarmee een heerlijk weekend op de Veluwe afgesloten. Nu weer in de stalling en geschorst...
Idem hier. Heerlijk weekendje Valkenburg gedaan. Afbeelding en lkr rustig in Maastricht en de bossen. Alleen niet geschorst. Over 2 weekjes weer een weekende ergens in NL


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chausson Ti728EB Titanium
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FrankdB »

Van het weekend voor het eerst op pad met onze nieuwe camper. Veel geleerd over onze aanwinst:
  • er zijn talrijke aftapkranen en openingen waar van alles uit kan lopen: watertankleegloopgat, vorstbeveiliging, boiler, grijswater
  • al deze staan open als je een nieuwe camper meekrijgt
  • koelkast aangekregen en op automatisch kunnen zetten (zit een 15 minuten vertraging in)
  • televisie met DVBT2 aan de praat gekregen
  • het bedieningspaneel (LTnogwat) geeft heel veel licht 's nachts.
Wat dat laatste betreft, onze Buerstner heeft kleine LED lampjes als een soort van gangpadverlichting. Compleet overbodig: bij het licht van het paneel kun je bijna de krant lezen. Ik heb het graag donker, dus ik moet nog een manier vinden om dat te dimmen. Plus het blauwe lampje van de koelkast, het groene van de gasschakelaar, en rode lampje van de cabine afplakken. Wat een kermis :-B

Frank
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Wen je aan ;-)
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zwerfsteen »

Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FrankdB »

Het blijft toch symptoombestrijding op deze manier :wink: .


Frank
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zwerfsteen »

Ik probeer ook maar te helpen Frank. :wink:
Die gangpad verlichting zou ik niet dimmen maar met een schakelaar, gedurende de nacht, uitzetten.
Het blauwe koelkastlampje brandt bij ons ook en die gebruiken we maar als orientatieverlichting om in de nacht het toilet te vinden.
De andere leds hebben we niet maar die zou je kunnen afdekken.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

Ik ben van plan een gordijntje tussen bed en woongedeelte te maken, o.a. vanwege de lampjes op de koelkast en het Schaudt-paneeltje.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Dat scherm kan je vrijwel zeker dimmen, dat kunnen de meeste.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5666
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

FrankdB schreef:
ma 05 apr 2021, 18:04
  • koelkast aangekregen en op automatisch kunnen zetten (zit een 15 minuten vertraging in)
Vertraging voordat deze op gas werkte?
Dat is vanwege veiligheid, zodat een automatische koelkast niet op gas gaat branden wanneer je gaat tanken. Dat zou voor open vuur zorgen en dat is niet wenselijk gezien de omstandigheden :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FrankdB »

Zwerfsteen schreef:
ma 05 apr 2021, 18:52
Ik probeer ook maar te helpen Frank. :wink:
Die gangpad verlichting zou ik niet dimmen maar met een schakelaar, gedurende de nacht, uitzetten.
Het blauwe koelkastlampje brandt bij ons ook en die gebruiken we maar als orientatieverlichting om in de nacht het toilet te vinden.
De andere leds hebben we niet maar die zou je kunnen afdekken.
De hulp wordt gewaardeerd!

De gangpadverlichting is uitgerust met een schakelaar boven het bed, dus da's het probleem niet. De blauwe/groene/rode LEDs wen ik wel aan. Maar als ik niet kan vinden hoe het paneel te dimmen is, ga ik daar iets voor hangen.

Wat mij vooral amuseerde is het feit dat er zoveel moeite gedaan is om die gangpad verlichting aan te leggen, met zelfs een LEDje in de toiletruimte, terwijl het paneel zoveel licht geeft.

Frank
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FrankdB »

Camperic schreef:
ma 05 apr 2021, 19:00
FrankdB schreef:
ma 05 apr 2021, 18:04
  • koelkast aangekregen en op automatisch kunnen zetten (zit een 15 minuten vertraging in)
Vertraging voordat deze op gas werkte?
Dat is vanwege veiligheid, zodat een automatische koelkast niet op gas gaat branden wanneer je gaat tanken. Dat zou voor open vuur zorgen en dat is niet wenselijk gezien de omstandigheden :wink:
De vertraging geldt kennelijk voor elke verandering van modus. De koelkast stond op gas en wilde niet onmiddelijk op 220. Ik weet nu waarom...zoals gezegd een leerzaam weekend. En plezierig. Ik was toch nerveus de eerste keer op pad, hebben we wel de juiste keuzes gemaakt? -> ja dus ! :-B

Frank
Plaats reactie