Camper gestolen: dikke tranen...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door Jan en Simonne »

Misschien worden ze wel in opdracht gestolen, net zoals hele dure auto's.
Als je dat koppelt aan het datalek bij de (APK) garages, lijkt het mij niet zo ver gezocht.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door AadenAnke »

Is een aanname natuurlijk zou ook bij de dealer of een ander bedrijf gedaan kunnen zijn. Onlangs een datalek bij iets van garage bedrijven heb ik een vage herinnering aan :lol: :lol: weet niet of er buiten adresgegevens ook sleutelnummers en beveiliging codes waren te achter halen? Sommige mensen doen alles voor geld dus verkopen ze deze gegevens ook. Als ze snel geld kunnen vangen door jouw spullen mee te nemen dan ben je ze nu kwijt. Hoeveel sloten en beveiligingen je er ook op en aan zet de dief/inbreker vandaag de dag is niet diegene die alleen met koevoet en hamer te werk gaat. Er zitten organisaties achter die de uitvoerders aan sturen. Dan is er natuurlijk ook nog het kruimel werk zoals je tv of TT veel schade weinig opbrengst de junk/hongerlijder zeg maar

Gr. Aad
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door rob2 »

Als je hem voor de deur of op de oprit parkeert en enkele dagen niet gebruikt moet je de bestuurdersstoel omdraaien en een kabelslot door het stuur en de dikke stang onder je stoel doen en dan de stoel naar achteren tegen het stuur aan,
Hier hou ik van, simpele en doeltreffende oplossing!
Ze komen wel met een betonschaar als ze je fiets willen hebben,
autodieven hebben die vast niet bij!
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door appellover »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Camper staat voor de deur op openbare weg ( helaas al sinds spetember ,code oranje) met de wielen gedraaid naar stoeprand.
2 x stuur doorzagen duurt niet zo lang ,maar dat slot onder de koppeling is heel gepruts of je moet slijptol gebruiken.
Door de avondklok zal het helemaal moeilijk zijn,doodstil en dan met een slijptol aan het werk.
En dan er mee gaan rijden tijdens de avondklok?
“Elk nadeel heb zijn voordeel “ ( of andersom).

Ben goed verzekerd verwacht ik.( hoop ik).
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door AadenAnke »

Het meest doeltreffend om er zelfstandig mee weg te rijden is ergens in de bedrading een verborgen schakelaar te plaatsen ergens onder een keukenkastjes of zo maar voor diegene die met een afsleepwagen komen helpt dat weer niet. Die staaldraad door het stuur 10 seconden met een ijzerzaagje en ff een beetje buigen en de kabel is er tussen uit zo ook met die gele stuur blokkeer dingen. Ik heb ooit het genoegen gehad bij de Gempo een instructie te mogen bijwonen die gegeven werd door het team dat auto inbraken/diefstal kreeg. Daarna heb je niet zoveel vertrouwen meer in anti diefstal/inbraak dingen

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door Duco »

Zal die van ons toch eens op slot doen al denk ik niet dat de standaard slotjes het lang uit houden. Echt sneu om zo van je spullen af te komen!
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door fokus »

Misschien een goed idee om die kutboefjes al in het begin van hun loopbaan bij kleine diefstallen ECHT te straffen en zo hun loopbaan te corrigeren. Zal net altijd lukken maar "NEEN hebben we, JA kunnen we krijgen"...............maar dan moeten de weldenkenden wel een beetje minder wereldvreemd worden natuurlijk!
ceterum censeo belgicam esse delendam
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door AadenAnke »

Zoals in de US b.v. waar ze jonge jongens voor een inbraak 20 jaar geven of iemand 6 keer levens lang plus de doodstraf. Ik hoop het niet de criminaliteit daar is vele malen hoger dan hier dus dat werkt ook niet echt ter voorkoming. Bevredigd wel meer het wraak gevoel van het slachtoffer maar wraak is niet de bedoeling van straf hoop ik. Zorgen dat mensen niet buiten de boot vallen lijkt mij effectiever

Gr. Aad
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2144
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door jaap van duijn »

Zou dienst plicht herinvoeren helpen

Jaap
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door appellover »

Of dat nou helpt,ik was barkeeper in de Hojelkazerne tijdens dienstplicht, wou langer blijven maar mocht niet.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door Duco »

Waarschijnlijk is dit georganiseerde misdaad uit oost Europa deze jongens krijgen 500 euro per auto dus met 3 autos per week verdienen ze naar hun maatstaven vorstelijk en de pakkans is nihil.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door fokus »

Spreekwoorden hebben bijna altijd een ware grond! Zo ook "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8654
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door seth_space »

Zoals de waard.....
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Camper gestolen: dikke tranen...



Bericht door Duco »

En de beste stuurlui..
Plaats reactie