Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
rhomodel
Berichten: 585
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door rhomodel »

Mooi dat het bevalt! Challenger Is hetzelfde als chausson 718XLB: en onderdeel van de Trigano groep. Die maken een boel camper merken, oa Adria, chausson, challenger, sunliving,
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door tobe1966 »

Raveman schreef:Hallo,

Mijn naam is Arjan. Sinds zaterdag ben ik samen met mijn vrouw eigenaar van een Globecar Campscout. Ons hart ligt in Scandinavie maar als er voldoende tijd is gaan we met de bus ook naar het zuiden afzakken.
We hebben de afgelopen 30 jaar met tent en caravan gereisd. Afgelopen zaterdag is dan ook een lang gekoesterde wens uitgekomen.
Ik heb al veel gelezen op het forum. Leuk en informatief allemaal.
Gefeliciteerd. Heb je ook foto's en gegevens zoals bouwjaar en auto gegevens? Campers zijn erg in trek nu, zijn ze ook extra duur ?

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
nancyart
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 mar 2021, 13:06

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door nancyart »

Hi,
Wij zijn Nancy en Onno A.Hoekstra, wonen in Amersfoort, Vathorst.
En hebben sinds kort een klassieke Hymer B534, 2.5 TDI, met voortent en zonnepanelen etc etc
Wij zochten een camper van maximaal 6 meter, de nieuwe campers zijn meestal voorzien van een vast bed en hebben voorin weinig zitruimte.
Daarom werd het deze Hymer met rondzithoek, met 31 kastjes en 3 grote kasten, pantry, douche en toilet.
Mijn vrouw Nancy is beeldend kunstenares en heeft dan mooi de ruimte, en ik ben bezig met innovaties op het gebied van bouw, vervoer en milieu, en tevens grafisch vormgever, moet dan ook de ruimte hebben voor mijn computers onderweg.
Tevens handig, als ik nu een lezing moet geven, hoef ik niet meer in een hotel te blijven overnachten.
edwin kramer
Berichten: 1
Lid geworden op: do 16 jul 2020, 13:46

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door edwin kramer »

Goedemiddag,

Ik ben geheel nieuw op dit forum.

Mijn naam is Edwin Kramer en ik ben begonnen met het ombouwen van een Peugeot Boxer naar een Camper Bus.

Ik ben nu opzoek naar een linker of rechter stoel van een peugeot Boxer van bouwjaar 2017 zie afbeelding
en een linker stoelframe

kan iemand mij daaraan helpen of hebben jullie een adres hiervoor?

bedankt vast
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Ruud Adam »

Hallo Edwin,

Op het forum bestaat een rubriek 'te koop gevraagd/gezocht'.
Denk dat je daar meer kans maakt om zo'n stoel te vinden.

Je kunt anders ook een topic openen als je meer info wil.

De foto waar je over rept, is niet te zien. Niks nieuws onder de zon overigens: Foto's en dit forum zijn geen lekkere match.
Groet, Ruud
johann3s
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 24 mar 2021, 11:12

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door johann3s »

Hoi, Johannes hier.

Ik ben me aan het orienteren op de aankoop/ombouw van een camper, en vond op dit forum veel informatie :). Hopelijk kan ik hier in de toekomst zelf ook wat aan bijdragen.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jean Baret »

stellaferox schreef:Hallo,

Mijn naam is Marc. Nieuw op het forum, maar niet in de camperwereld. Heb met mijn gezin zo'n 15 jaar altijd campervakanties gedaan en verschillende alkoofcampers gehad. De laatste heb ik 8 jaar geleden verkocht. Nu ik besloten heb om te stoppen met werken per 1 juni heb ik weer een campertje gekocht. Een Chausson Welcome 70 op Fiat Ducato 1.9TD chassis. Beetje opgepimpt met 250W zonnepanelen en LPG voor gasconsumptie. Tevens buitenaansluiting gas voor BBQ. Daarnaast dakventilatortje voor de frisse wind. Vroeger had ik een airco maar ook 5 man aan boord. Nu rijd ik (meeste tijd) alleen. Ik ben in de laatste fase van de camper optuigen en ga binnenkort weer eens een proefslapertje doen. Meeste bezig geweest met de lijst van wat ik vroeger allemaal als "handigheidjes" aan boord had. Vanaf juni/juli weer Europa in zonder dat ik na zoveel tijd terug hoef te komen. Heerlijk gevoel!
Welkom! Ik vind het extra leuk om te horen van mensen die net als ik vaak solo op vakantie gaan. Daar worden je wensen voor een camper vaak wel anders van.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Joe045
Berichten: 30
Lid geworden op: di 23 mar 2021, 20:58

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Joe045 »

Hallo Camperforummers,

mijn naam is Jos en ik woon in Zuid Limburg. Geboren in 1969 in Ridderkerk, opgegroeid in de buurt van Tilburg. Hollander van geboorte, Brabander in mijn ziel en Limburger.. eh, ja ook. Een (sinds 2010 gescheiden) vader van twee, inmiddels meerderjarige, dochters.

Sinds half maart ben ik in het bezit van een Ford Transit "Let's" Connect uit 2006, op benzine. Ik wil er mee gaan wildkamperen (stealth kamperen heet dat tegenwoordig heb ik geleerd) of ook wel minder wild op kleine campings en boerenerven in binnenland en (hopelijk snel weer) buitenland. Het wagentje staat geregistreerd als bedrijfsauto en ik denk dat ik dat voorlopig ook zo laat, ondanks het vooruitzicht van €275 belastingvoordeel per jaar bij omkeuring naar camperkenteken.

In de zomer van 2008 ben ik met mijn Volvo 850 station en een twee-seconden-tentje naar de Noordkaap gereden (en daar een vest gekocht :wink: ). Daarvoor vele zomers in de nacht naar de Costa Brava gereden. De laatste 5 jaar roadtrips in de VS en Brazilië gemaakt, daar overnacht in pensions en motels. Ik geniet intens van die roadtrips. Muziekje erbij en gaan!
Wensen voor nu? Weekendjes aan zee en een trip naar Porto via de Atlantische kust en... nog eens naar het Noorden. Het Noorderlicht staat hoog op de wishlist.

Ik ga mijn Let's Connect vrij basic bouwen. Een superdeluxe camper van deze basisauto maken, zou nergens op slaan. Gezien mijn Noorderlicht-wens, is voldoende verwarming/isolatie wel een (toekomstige) eis. Stroom voor een lampje, muziek en telefoon opladen. Koken doe ik op mijn campinggaz 1-pitter of mini-skottel.

Wat zoek ik op het forum? Informatie, gevraagd en ongevraagd advies over:
- isolatie
- electra (zon?)
- verwarming
- kampeerplekjes

Ik verheug me op dit nieuwe avontuur!

Grt, Jos.
1616778548632.jpg
1616778548632.jpg (202.16 KiB) 603 keer bekeken
Zelfbouwproject - Ford Transit Connect "Carrinho": viewtopic.php?f=7&t=8475540

Intro-bericht: viewtopic.php?f=1&t=8427641&p=2027613#p2027613
Mischa
Berichten: 55
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 8:24
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Mischa »

Welkom Jos !
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom allemaal :clap:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom Jos,
Het verbaast me dat met jou onderneming lust je geen 4x4 hebt gekocht ideaal basis voor een campertje met je plan om wild wil gaan kamperen.
Dan nog wat Bushcraft kennis er bij en genieten maar. :cheers:

Als je toch voor een 4x4 wagen en deze gaat ombouwen tot camper, open dan een topic en beschrijf je plannen met eventueel tekeningen dan kan er mee worden gedacht bij je ontwerp en bouw, dit lijkt me een hele goede tip, dan kan je later haast nergens spijt van hebben, het moet dan wel een top camper worden.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
Joe045
Berichten: 30
Lid geworden op: di 23 mar 2021, 20:58

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Joe045 »

Mischa schreef:
za 27 mar 2021, 8:57
Welkom Jos !
Dank je wel!
Zelfbouwproject - Ford Transit Connect "Carrinho": viewtopic.php?f=7&t=8475540

Intro-bericht: viewtopic.php?f=1&t=8427641&p=2027613#p2027613
Gebruikersavatar
Joe045
Berichten: 30
Lid geworden op: di 23 mar 2021, 20:58

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Joe045 »

Jelle schreef:
zo 28 mar 2021, 19:27
Welkom Jos,
Het verbaast me dat met jou onderneming lust je geen 4x4 hebt gekocht ideaal basis voor een campertje met je plan om wild wil gaan kamperen.
Dan nog wat Bushcraft kennis er bij en genieten maar. :cheers:

Als je toch voor een 4x4 wagen en deze gaat ombouwen tot camper, open dan een topic en beschrijf je plannen met eventueel tekeningen dan kan er mee worden gedacht bij je ontwerp en bouw, dit lijkt me een hele goede tip, dan kan je later haast nergens spijt van hebben, het moet dan wel een top camper worden.
Haha, wie weet, als ik het virus echt te pakken krijg! Voorlopig met een budgetkarretje beginnen, dat is voor mij voorlopig voldoende uitdaging. Maar dank je voor de inspiratie :-B
Zelfbouwproject - Ford Transit Connect "Carrinho": viewtopic.php?f=7&t=8475540

Intro-bericht: viewtopic.php?f=1&t=8427641&p=2027613#p2027613
bruijnst1
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 29 mar 2021, 20:12

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door bruijnst1 »

Hoi,

Ik ben Hans, 65+, alleenstaand, en heb nog geen camper. Ik wil er een kopen als we weer op reis kunnen en de spuit in mijn arm zit.
Ik heb me op dit forum aangemeld voor wat advies en tips. Ik denk zo'n 3 tot 4 maanden per jaar door Europa te trekken. In de zomer naar de zon en in de winter op wintersport. Ik heb twee dochters die als ze zin hebben ook de camper mee kunnen nemen. Ik weet nog niet of het een nieuwe of een tweedehands wordt. Een douche een goed bed en wat ruimte vind ik wel belangrijk, graag wat tips en advies. Wat wintersport betreft. Het zal zeker gebeuren dat ik ter plaatse een paar dagen een hotel in duik en de camper daar parkeer. Een paar vragen in dat verband, heb ik voor de wintersport genoeg aan winterbanden en kettingen of moeten er speciale voorzieningen getroffen worden? Hoe zorg ik ervoor dat de watertanks niet bevriezen, hoe lang doe ik met een gasfles?

Graag jullie tips.

Groet, Hans
Plaats reactie